Hvordan dater du?

Started by Lars GV, June 02, 2011, 23:24:05 PM

Previous topic - Next topic

Lars GV

Det hadde vært kult å høre hvordan folk, uavhengig av om de har lest noe dating-teori eller ikke, har sine dates.

Da tenker jeg på ting som sted, når på dagen, aktiviteter man gjør(piknik, kaffe, bowling, minigolf, whatever), hvordan man kom i kontakt med den du treffer(kjente hverandre godt fra før av, møttes på nett, fikk nummer på byen osv) og ikke minst hvordan det har gått!

Fyr løs!
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

VB

Startet å lese dating teori og øve for en 3 år siden. Har hatt dame nå i ca et år så det under er erfaringer fra før jeg fikk dame og hvordan jeg møtte min nåværende dame.

hvordan man kom i kontakt

Nesten alltid i en bar, noen ganger ute i parken. Var aldri spesielt god på dagtid men hadde sporadisk suksess. På kveldstid var det ut alene uten så mye alkohol, har fått en masse venner fra det både gutter og jenter.

Sted, når på dagen, aktiviteter man gjør

Som regel dro jeg på cafe første møtet. Ofte i nærheten av hvor jeg bor, men hvis de bodde langt unna (Berlin er en stor by) så kunne det hende at jeg møtte de lenger fra hjemme. Ellers hadde jeg også dater på loppemarked, i parken og på diverse museum / utstillinger. Om sommeren elsker jeg også å invitere med damer som jeg møter på grilling i parken med vennene mine. Vi er som regel en 10-30 folk så alltid livlig.

Men må si favoritten er cafe eller park. Er billig, lettvint og gode forhold for å snakke sammen. Hadde noen dårlige erfaringer med bråkete barer hvor det var vanskelig å snakke (anbefaler ikke date på irsk bar når det er karaoke kveld).

ikke minst hvordan det har gått!

Jeg vil si det gikk veldig bra for min del, men nå var sammenligningen min et liv som data nerd med en super aggressiv dame som jeg egentlig ikke likte men var sammen med pga selvtillit. Uansett dama mi som jeg er sammen med nå starta som et venner med fordeler forhold. Vi møttes nesten hver helg i ca 2-3 mnd før vi ble sammen, pga at hun bodde langt unna og studerte hver dag og jeg jobbet så var det ikke logistikk for å møtes oftere.

Carebear

Åh, det viker digg å bo i Berlin :)
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Femininist

Jeg har nå hatt kjæreste et par år, så blir mest hvordan jeg gjorde det før.

Jeg så meg alltid ut en gutt først og hengte meg på når han skulle finne på et eller annet eller dro med meg han på noe. Date-konseptet er kleint når en ikke kjenner hverandre og jeg liker å ha exit-ruten klar.

Middag og kino etc bare to stk er vanskelig å komme ut av og blir raskt pinlig. Mye bedre å stikke på cafe eller helst møtes en gjeng å finne på noe.

Fine første dates invitasjoner å få/gi er;
"Jeg og noen folk skal grille/dra på quiz/ på kino etc på torsdag, lyst til å være med?"
eller
"Kan ikke jeg henge med dere en dag, er så kjedelig å ikke kjenne noen i byen"

Da kan en alltid finne på noe alene etterpå og unngå klein stemning fordi en har allerede blitt kjent.

På senere dates er middag, film hjemme (blir så stivt på kino) og cafe koselig. Jo lengre en har kjent hverandre, jo mer naturlig føler jeg det er med "amerikansk date".
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

VB

Quote from: CareBear on June 03, 2011, 11:16:40 AM
Åh, det viker digg å bo i Berlin :)

Jau er en fet by. Tror ikke jeg kommer til å flytte tilbake til Oslo med det første :)

Quote from: Femininist on June 03, 2011, 13:41:22 PM"Kan ikke jeg henge med dere en dag, er så kjedelig å ikke kjenne noen i byen"

Den der er så gull, brukte turist / ny i byen veldig ofte her i Berlin når jeg dro ut. Er utrolig hvor mye mer åpne folk er når du er utlending/ny i byen. Jeg eksperimenterte med det i fjor når jeg var i Oslo i et par uker, jeg dro ut en dag og bestemte meg for at jeg skulle late som jeg var turist så jeg snakka engelsk. Nesten alle jeg snakka med (på gata) inviterte meg til å bli med dem til utestedet de skulle på. Det var en veldig stor forskjell på hvor åpene jenter var når jeg dro ut som nordmann og når jeg dro ut å snakka engelsk.


Men CareBear og Tomcat, kan ikke dere også dele hvordan dere dater? Selv om det står en del generelt på bloggen hadde det vært morro å høre hva deres favoritt steder å møte/date på er osv...

Carebear

QuoteMen CareBear og Tomcat, kan ikke dere også dele hvordan dere dater? Selv om det står en del generelt på bloggen hadde det vært morro å høre hva deres favoritt steder å møte/date på er osv...

Selvfølgelig :)

Jeg er superkjedelig og føler jeg blir kjent med jentene aller aller best ved ren dialog. Derfor liker jeg best kaffe eller øl. Øl krever som regel at jenta vet litt mer om deg, enn om du spør henne på en kaffe, som er det som krever minst investering fra begge parter. Dette er dog på de aller første møtene.

Etterhvert som jeg treffer samme person flere ganger kan jeg finne på å gjøre mye forskjellig: piknik i parken, kino (cinemateket hver 1.), brettspillkveld, massasjekveld, sykkeltur, shopping, u name it. Er ingen begrensninger her.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Sufjan

Slenger meg paa kaffebolgen, ingenting som slaar en cafédate som forste date.

Deretter hvis tonen er bra og vi klikker, liker jeg aa gjore ting jeg kunne tenke meg aa laere og er oppriktig interessert i. Jeg er veldig nysgjerrig og har altfor mange ting paa hjernen jeg kunne tenke meg aa prove ut, som jeg sjelden faar tid til pga et relativt travelt yrke/ Tenkte derfor jeg skulle slaa to fluer i en smekk, og laere noe samtidig som jeg dater :D Noen eksempler paa laererike ting jeg har gjort paa dates 

-Origami (japansk brettekunst) hjemme i stua via youtube klipp og et par ebooks jeg lastet ned. Billig og enkelt. En sikker vinner!
-Kokkekurs (valgte thai-mat, da det er det beste jeg vet). Ogsaa en sikker vinner, selv om daten ikke var saa glad i spicy food :P
-Dansekurs i dancehall, av alle mulige ting. Dette kom rett og slett av at daten var en danser, og kunne danse det meste, men hadde ikke vaert saa mye borti dancehall, saa da ble valget enkelt. Greit flaut i begynnelsen da hun selvfolgelig catcha det mye fortere enn meg, men endte faktisk opp med aa genuint like det til slutt, i tillegg til at vi laerte et par supersexy dancemoves som godt med senere (mye gnikking og "grinding" i dancehall ;)

Det er de datene som sitter friskest i minne, mest pga at de var veldig morsomme i tillegg til aa vaere laererike. Tror det er en viktig faktor, dro f.eks. paa vinsmaking en gang ogsaa, fordi jeg kunne tenke meg aa imponere jentene med aa vite forskjellen paa en merlot og en chianti, men det var rett og slett bare kjedelig. Kanskje det var daten, kanskje det var meg, mitt tips er ihvertfall aa gjore noe DU kunne tenke deg aa finne paa. Ikke fall i fella ved aa gjore ting du tror daten har lyst til, men som du selv kanskje ikke interesserer deg for, da blir det fort kleint, ihvertfall etter min erfaring.

Ble et langt forste innlegg gitt. Uansett takk til GV/0330 gutta for aapning av fellesforum, tror dette blir bra :)


\\Sufjan

Jungeldyret

Imponert Sufjan, utrolig gøy at du faktiskt har vært smart å lært deg ting du kan bruke videre. Der var ikke jeg så smart, (kampsport) blir litt dumt å legge jenta i bakken ved første date;)

Personlig er jeg glad i dobbeldates, kaffedates men, passer jo ikke alltid like bra:) Da er det alltid 4 personer som kan snakke fritt.

Sufjan

Hehe kampsport, den maa jeg teste ut, dog kanskje unngaa fullkontakt paa forste daten.

Kaffedates med flere er nok gull, men aldri noe jeg har faatt provd ut desverre, da de fleste av mine venner enten har dame, bare puler paa byen og aldri dater ellers, eller rett og slett er for sjenerte/redde/usikre etc. til aa dra paa dates.

Junji

Noe som funker veldig fint hvis du har en hobby hvor du har meldt deg på noen timer og ser en bra person, er å spørre om den personen vil stikke å ta en kaffe/gjøre noe i byen før bussen går hjem igjen. Det er viktig å smile og virke hyggelig og avslappet også :)

avec

Jeg har vært på 7 dater (forskjellige damer) siste 5 mnd. Alle har jeg kommet i kontakt med på sukker.

Det er forskjellig hvordan vi har møttes, og date 2 kan feks være motsatt av hva jeg har gjort med en annen. Eks gått tur date 1, og spist ute date 2 og vica versa.

De fleste datene har vært på et utested med alkohol, og to ganger hvor vi har spist mat. Eerfaringsmessig er de lengste datene de beste, forutsatt at man liker dama. Man kommer så mye lengre da liksom. To av tilfellene har endt med klinings, og en av dem ved at hun også sov over. Kunne kysset på en annen også, men da var jeg ikke tøff nok. Først på slutten at jeg begynner å få litt taket på dette. Har også datet 3 på en uke, det var bare dumt. Hadde ikke forventinger til at det skulle gå så bra, og da ble det bare vanskelig når jeg måtte takke nei til å treffe to av dem igjen, selv om jeg normalt ville gjort det. Visste seg uasnett at jeg valgte rett av de tre, og vi fikk et sinnsykt bra sexforhold som jeg nå har kuttet ut. Var ikke klar for henne som kjæreste. En av de første datene var litt kombinert. Først gikk vi tur, over på kaffe på en kafè og deretter hjem til henne. Der kunne jeg garantert tatt den helt ut, og hun var klar. Jeg syntes imidlertid hun fokuserte altfor mye på gammel gruff i sin egen fortid og pratet så mye om seg selv at jeg ikke fant det noe interessant.

Jeg liker å sette av kvelden når jeg skal på date. Da har man liksom rom til å la det pågå lenger om begge ønsker. Alternativt ville jeg avtalt en time constraint på feks 2 timer eller noe. Det værste er når man sitter der og ikke vet om den andre plutselig skal gå eller noe.

En av datene var slik som dette. Vi hadde avtalt å drikke litt, og da jeg kommer så merker jeg umiddelbart at hun ikke er noe for meg. Uasnett, jeg akter å være et hyggelig selskap til tross. Hun fleiper og sier at vi kan jo bare sitte der å drikke oss fra sans og samling. Det tolker jeg som at hun har allverdens tid om ikke annet. Etter ca 1 time går hun på toalettet. Hun kommer tilbake og sier, jeg tror jeg skal gå nå. Hæææ, tenker jeg og får litt småsjokk. Hun avviser meg, tenkte jeg og ble litt satt ut. Så ikke den komme. Vi tar på oss jakkene og går ut. Utenfor sier hun plutselig. Dette var hyggelig, vi må gjøre det igjen. Da tenker jeg HÆÆÆ igjen. Hva er det med hun her a? Nå hadde jo jeg allerede bestemt meg, men for meg så ble hun helt snål når hun seier en ting, gjør en handling som sier noe helt annet, også kommer hun overraskende inn med et tredje moment. Ja, ja...hun var den korteste og snåleste daten, det er helt sikkert :-) Hadde vært en fordel om jeg hadde visst at hun skulle hjem, da hadde jeg ikke blitt overrasket og det ville vært naturlig.

Siste date er den beste. Det var lørdag og vi hadde avtalt å spise før vi møttes. Vi gikk på Aker Brygge og delte en flaske vin. Det er ikke særlig mer enn 2,5 glass pr så det er ikke allverden. Du bør finne et sted hvor dere ikke sitter for langt unna hverandre. Sofa ved siden av hverandre fungerer bra synes jeg. Vi satt overfor hverandre i tilbakelente stoler, det ble litt drøyt og gir ikke åpning for å eskalere og tulle underveis. Uansett det gikk bra. Vi dro på Jekyll & Hyde, men der funket det ikke så bra. For høy musikk bla. Uansett, jeg kjente han ene dørvakten og han "ryddet" en plass til oss (service, hehe). Da kom vi ganske tett, og vi kom litt nærmere. Jeg tekstet en kompis, om tips til egenet datested, og fikk opplyst at Barfly kunne funke. Å det gjorde det. Fikk isolert henne helt perfekt hvor bare vi to satt tett og jeg kunne begynne å eskalere med kino, mens vi fikk pratet mass. Det ble klinings den kvelden, og vi har avtalt å treffes igjen.

Jeg er grønn som fy, men det lille jeg har erfart og konkluderer med. Rolige omgivelser, kunne sitte tett, drikke litt (ikke drinker og ikke for mye), muligheter for eskalering. Ha flere steder i backup dersom dere vil flytte på dere, eller ting tar helt av dere dere er. Date to fungerer også bra hjemme hos en av dere. For min del er det ofte å invitere hit til meg, de gangene jeg har barna. Da kommer hun etter jeg har lagt ungene, og jeg kan styre kvelden akkurat slik jeg vil :-)

QueenB

jeg foretrekker kaffe-dates.
Men han forrige jeg datet, møtte jeg på blind date- set up av min beste venninne. Han sendte sms og inviterte meg på en dyr restaurant på aker brygge! OMG tenkte jeg og spurte om vi ikke heller kunne møtes i sentrum og improvisere- han sa ja. da vi møttes, foreslo jeg at vi kunne gå på mucho mas på løkka ettersom det er litt mer avslappet stemning der.  Jeg trodde jeg skulle dævve da han foreslo den fancy restauranten  :o

tips til gutta: gjør det enkelt. likte idéen om å lære noe sammen på date, men det er nok best fpr 2. og 3. date.

Lars GV

Quote from: QueenB on August 22, 2011, 21:00:07 PM
jeg foretrekker kaffe-dates.
...
tips til gutta: gjør det enkelt. likte idéen om å lære noe sammen på date, men det er nok best fpr 2. og 3. date.


Temaet er alt blitt dekket  ;)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Sicarius

Quote from: QueenB on August 22, 2011, 21:00:07 PM
jeg foretrekker kaffe-dates.
Men han forrige jeg datet, møtte jeg på blind date- set up av min beste venninne. Han sendte sms og inviterte meg på en dyr restaurant på aker brygge! OMG tenkte jeg og spurte om vi ikke heller kunne møtes i sentrum og improvisere- han sa ja. da vi møttes, foreslo jeg at vi kunne gå på mucho mas på løkka ettersom det er litt mer avslappet stemning der.  Jeg trodde jeg skulle dævve da han foreslo den fancy restauranten  :o

tips til gutta: gjør det enkelt. likte idéen om å lære noe sammen på date, men det er nok best fpr 2. og 3. date.


Hvordan gikk daten?

Hilsen
Nysgjerrigper :)
People often say that motivation doesn't last. Well, neither does bathing - that's why we recommend it daily.
If it is worth doing well it is worth doing poorly

QueenB

@ sicarius,
jo det gikk bra, det! Han var litt nervøs, men vi hadde det hyggelig for det. Kjempesøt fyr som jeg har lyst å beholde som venn. Men ingen fremtidig ektemann.