Om jeg bare fikk ha et par sko..

Started by Carebear, June 05, 2011, 23:15:35 PM

Previous topic - Next topic

Dag

Ville jeg hatt disse:



Gode sko som tåler litt og som ikke koster så mye heller  ;)

Chuck Baz


Junji

^Sikkert greie til vanlig bruk, men ville ikke brukt de på byen eller på en date.
Du burde nok satse på litt penere type sko da, som ser litt eksklusive og stilrene ut :) (kontra, disse har jeg hoppet i diverse vanndammer og fått grønske på, men mamma putta de i vaskemaskina så nå er de så godt som nye)

ChristianL

Hvor får du kjøpt de du viser til å førsteposten CareBear?

Carebear

Quote from: ChristianL on June 13, 2011, 18:00:53 PM
Hvor får du kjøpt de du viser til å førsteposten CareBear?

Kjøpte mine på ebay jeg
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Dag

Quote from: Junji on June 12, 2011, 00:32:56 AM
^Sikkert greie til vanlig bruk, men ville ikke brukt de på byen eller på en date.
Du burde nok satse på litt penere type sko da, som ser litt eksklusive og stilrene ut :) (kontra, disse har jeg hoppet i diverse vanndammer og fått grønske på, men mamma putta de i vaskemaskina så nå er de så godt som nye)

Hehe, forstår hva du mener, men ærlig talt så har jeg aldri merket forskjell når jeg er på byen eller på date mtp hva slags sko jeg har på meg. Men visse typer jenter bryr seg nok mye om sko. Min tanke er at om skotypen gjør at jenta ikke vil være med deg, så er kanskje ikke forholdet så mye å satse på heller  ;)

Junji

Det er nok ikke skotypen i seg selv som er så viktig for jenter, men helheltinntrykket og å vite at personen har pyntet seg litt for andre og ikke bare slengt på seg noen sko. Jeg føler meg også bedre når jeg har på et par fine sko og dette synes nok på meg, men om du er fornøyd og liker skoene til din stil så for all del :)

Laiten

Og bare ha et par sko ville vært et stort dilemma egentlig, for sko er noe som man varierer veldig mye ut i fra situasjon, hva man gjør og hvor man er. Som all around-sko ville jeg valgt skoene som Ashton Kutcher har på bildet her (har et par som er lik, fant ikke bilde av de for øyeblikket):
http://thebosh.com/upload/2008/03/04/ashton_kutcher_shoots_spread/Ashton-Kutcher-shoots3.jpg

Sko som passer til både å dra på byen, på kafé, på vinteren, tildels på fjellet (hvis man må), tildels til pyntet (hvis man må og det ikke er veldig formelt. Alt i alt; utrolig kule og alsidige sko.

Femininist

Sko sier mye om en person. En grunn til at sko og belte (og veske) er viktige statussymboler. Alle kan gå med en hvit t-skjorte det står d&g på og vise en har råd til det, men ikke alle velger samme type sko.

Å ha øye for detaljene og å signalisere "riktige" ting for mennesker rundt oss er viktige. Noen mener utseendet er viktigere enn merke, de som er enige vil se "kul genser/ jakke/ sko", de som mener merke  er viktig vil se "billig kopi av ...".

Merke og riktig fasong kan gi status i begge leirer (eller "hvem er du som tror du er noe bare fordi du har fine sko?"- holdning).

Om dette hadde vært så enkelt, fordi ulike type sko signaliserer ulike ting og de signaliserer ulike ting i ulike settinger OG hos ulike mennesker.

Alt etter hva slags mennesker en vil tiltrekke seg så kan tursko og finsko være like lønnsomt.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Carebear

Quote from: Femininist on June 23, 2011, 23:18:22 PM
Sko sier mye om en person. En grunn til at sko og belte (og veske) er viktige statussymboler. Alle kan gå med en hvit t-skjorte det står d&g på og vise en har råd til det, men ikke alle velger samme type sko.

Å ha øye for detaljene og å signalisere "riktige" ting for mennesker rundt oss er viktige. Noen mener utseendet er viktigere enn merke, de som er enige vil se "kul genser/ jakke/ sko", de som mener merke  er viktig vil se "billig kopi av ...".

Merke og riktig fasong kan gi status i begge leirer (eller "hvem er du som tror du er noe bare fordi du har fine sko?"- holdning).

Om dette hadde vært så enkelt, fordi ulike type sko signaliserer ulike ting og de signaliserer ulike ting i ulike settinger OG hos ulike mennesker.

Alt etter hva slags mennesker en vil tiltrekke seg så kan tursko og finsko være like lønnsomt.

Supert sagt :)
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Claw

Quote from: ChristianL on June 13, 2011, 18:00:53 PM
Hvor får du kjøpt de du viser til å førsteposten CareBear?

De har dem på Stress på Grensen i Oslo nå.

MErlin

Sjøl er jeg veldig svak for fotballsko-looken, og tror kanskje jeg ville gått for disse

Claw

Vans Authentic lo pro i navy kommer nok høyt opp på lista :)

kjekkenkjekk

Quote from: Claw on July 03, 2011, 23:15:02 PM
Vans Authentic lo pro i navy kommer nok høyt opp på lista :)


Kuleste skoene så langt i tråden, men så skal det sies at mange av skoene i tråden her er VELDIG spesielle..

J.A.S

Quote from: Dag on June 22, 2011, 17:29:49 PM
Quote from: Junji on June 12, 2011, 00:32:56 AM
^Sikkert greie til vanlig bruk, men ville ikke brukt de på byen eller på en date.
Du burde nok satse på litt penere type sko da, som ser litt eksklusive og stilrene ut :) (kontra, disse har jeg hoppet i diverse vanndammer og fått grønske på, men mamma putta de i vaskemaskina så nå er de så godt som nye)

Hehe, forstår hva du mener, men ærlig talt så har jeg aldri merket forskjell når jeg er på byen eller på date mtp hva slags sko jeg har på meg. Men visse typer jenter bryr seg nok mye om sko. Min tanke er at om skotypen gjør at jenta ikke vil være med deg, så er kanskje ikke forholdet så mye å satse på heller  ;)

Ingen vil ligge med deg PGA skoene, men mange vil la være var det en som sa...