Når man er helt ny

Started by TRStones, June 08, 2011, 18:40:28 PM

Previous topic - Next topic

TRStones

Hei!

Jeg er veldig ny til dette og sjekke jenter. Så når jeg leser på 0330.no virker det som at det er veldig mye man skal ha i bakhodet og ta hensyn til

Så da lurer jeg på om dere kunne gitt meg noen råd om hva jeg burde lære meg helt, helt i starten. Hva er det viktigeste?

Jeg er på det stadiet der jeg er veldig redd for å bare ta kontakt.

Setter stor pris på alle svar :)

VB

Dette er veldig avhengig av din nåværende situasjon. Hvordan er selvtilliten? Er du sosial med gutter/jente venner? Hvordan er dine sosiale antenner? osv... Så tror folk kan hjelpe deg mye bedre hvis du skriver mer om deg selv og din situasjon.

Det jeg gjorde var bare å hoppe i det mens jeg leste ting på siden og jobber med meg selv. Hadde selv dårlig selvtillit og var ikke kjempe god sosialt, så i starten jobbet jeg mye bare med å fortelle meg selv at jeg var en konge kar. Gjorde ting for å forbedre meg selv (sluttet å dømme folk, leste opp om sex, starta å trene, skaffa meg fetere klær, etc...).

Samtidig som jeg dro ut mye bare for å sosialisere og bli bedre på å snakke med folk. I starten drakk jeg meg ganske dritings før jeg prata med folk og det ble ofte at jeg pratet med gutter i stede for jenter direkte. Dette er ikke noe jeg nødvendigvis vil anbefale, jo mindre du drikker jo bedre er det. Men hvis det er umulig uten alkohol er det bedre enn ingenting.

Etterhvert startet jeg å prate med jenter som satt alene og jeg drakk mindre. Og jobbet meg videre derfra.

Det er en knall post på 0330.no hvor en av gutta skriver om hans vanlige måte å ta et nummer på. Å presse deg selv til å prøve ut det som står der en 10-20 ganger er nok en god start. Drikk litt hvis du trenger, men jo mindre jo bedre.

TRStones

Takk for svar.

Da skal jeg presse meg til å gjøre det 20 ganger!
men først må jeg finne den..

VB

http://www.0330.no/2011/04/hvordan-jeg-tar-telefonnummer.html

Bare husk at du kan godt være rimelig ærlig hvis du er sjenert eller sitter fast, mange jenter vil finne det sjarmerende at du viser at du også er litt sårbar. Selv om det ikke er noe du trenger å fake men hvis du er sjenert og du merker at det er et problem for deg så ikke vær redd for å si det tidlig i samtalen.

Ting som
"Har nesten ikke gjort detta før, du får hjelpe meg med å sjekke deg opp hvis jeg sitter fast"

eller hvis samtalen stopper opp og det blir pinlig kan du fint si
"jeg synes det blir litt pinlig når samtalen stopper opp slik som detta her, hater det fordi jeg prøver desperat å tenke på hva jeg skal si men kommer ikke på noe!"

Prøv deg frem, vær "ærlig" og se hvordan det går. Det fine med slike utsagn er at de er lette for henne å relatere seg til (hun kjenner garantert begge situasjonene) og det gir dere et nytt samtale emne. Snakk litt om pinlige ting som har skjedd, andre ting dere liker/ikke liker, etc...

Uansett, les posten den har all info du trenger.

TRStones

takk skal du ha.

Det er faktisk noe jeg alltid har prøvd veldig hardt og skjule når jeg er ute, at jeg er usikker og sjenert.
Så neste gang skal jeg være 100% ærlig og ikke prøve å være noe jeg ikke er. Det er kanskje noe jenter plukker kjappt opp uansett.

Takk for hjelpen!

VB

#5
Ja det er noe jenter plukker opp og grunnen til at jeg nevner det er at jeg skulle ønske noen sa til meg når jeg starta at det er faktisk helt greit å være sjenert. Noen jenter vil ikke like det, men noen jenter vil ikke like deg uansett.

Selvtillit er viktig, men bare det å tørre å gjøre noe selv om man ikke har selvtillit kan være like viktig.

Men husk på å ikke vær for ærlig. Å si at du er litt sjenert er sjarmerende, å syte konstant om hvor sjenert du er og hvor lite erfaring du har er ikke det. Så alt med måte, er du sjenert så ikke vær redd for å vise det eller nevne det litt. Ikke vær flau over at du er sjenert, hvis hun spør om du er sjenert så si stolt "ja jeg er sjenert, jeg er ikke så vandt til å flørte med jenter på byen". Ofte vil det også ta mye av presset av når du aksepterer at det er ok å være sjenert og ikke 100% perfekt.

Husk også å ha en god dose selv ironi, du kommer til å føkke opp mye i starten. Du kommer til å feile masse og du kommer til å drite deg ut. Men du får ikke damer uten å gjøre det. Le av deg selv, innse at dette er et langtids prosjekt og at resultatene kommer til å komme etterhvert.

TRStones

Ja som du sier, så vil jo dette ta lang tid og lære seg.
Men jeg er ikke ute mer enn 3 - 4 ganger i måneden med vennene mine.
Vil du foreslå og dra ut alene?

Men takk for alle svar! Nå gleder jeg meg til og prøve i helgen!

VB

Helt klart, dra ut alene og med venner. Jo mer du drar ut jo bedre er det. Og selv om det føles helt jævlig de første gangene så ikke dra hjem. Hold ut og prøv så godt du kan å snakke med folk, men ikke bli sur eller lei deg hvis du ikke gjør så mye de første gangene.

Det tar tid å bli komfortabel med å dra ut alene, til og med gutter som har drevet med dette lenge trenger tid for å bli komfortabel med det. Så gjør det beste ut av det, prøv å hold deg edru (edru+alene er det vanskeligste som er nesten, men klarer du det klarer du alt) men hvis det ikke går så ta deg noen pils. Og hvis du sliter med å gå å prate med jenter så finn noen gutter (eller miksa grupper) og snakk med de, det hjelper ofte å komme i humør først.

Husk at sjekking og dra damer trenger ikke være det første målet ditt, bare det å bli komfortabel med å være ute alene og å sosialisere med andre folk ute er fremskritt. Så tenk positivt når du går over hvordan kvelden gikk, alt du lærer av er fremskritt. Bare husk hva målet ditt er og hvis det tar for lang tid (ute 3,4 ganger uten engang å gå opp til en jente) så er det på tide å presse seg til å gjøre noe.

Femininist

Selv mener jeg det er to punkt en må jobbe med parallelt, det ene er selvtilliten og selvfølelsen, det andre er å ta kontakt med andre mennesker.

Hva som skal til for å gi DEG selvtillit kan ikke jeg svare på, men trening, spise sunt, nye klær, barbere deg, ny hårfrisyre og ryddig hjem (tenk om du plutselig får med noen hjem, bedre å være føre var). Mulig du må øve på å snakke høyt og tydelig, rette opp holdningen og få bort snusen fra tennene også ;) Kommer som nevnt helt an på utgangspunktet.

Hvor flink en er til å ta kontakt med andre varierer også. Setter opp noen punkt også kan du starte der du føler det er konfortabelt nok, men får utfordring.

1.) a.) Hilse på mennesker du kjenner. b.) Svare mennesker du kjenner når de snakker til deg. c.) Snakk med mennesker du kjenner. d.) Utfordre deg selv til å komme i situasjoner der du må snakke med mennesker du kjenner (Noen vil finne dette punktet latterlig, men for mennesker med f.eks. sosial angst er det nok å starte her).

2. a.) Hilse på mennesker du ikke kjenner (buss-sjåføren f.eks). b.) Svare mennesker du ikke kjenner når de snakker til deg (kassadama). c.) Snakk med mennesker du ikke kjenner med et formål ("unnskyld hva er klokka"). d.) Småprat med mennesker du ikke kjenner.

3.) Samme som punkt 2.) bare med jenter/ gutter.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

TRStones

ah det skal jeg prøve! takk for det =)

Jeg syntes det går veldig greit å prate med folk jeg ikke kjenner når jeg har et formål.
Men hvis jeg ikke har et formål, tar jeg aldri kontakt til vanlig. Men skal prøve det nå!

Takk for alle tips !

sweet

Av ren nysgjerrighet, hva menes med helt, helt ny? Som har vært i forhold i hundre år og skal nå begynne å sjekke etter det er blitt slutt, eller helt ny som i ung og lovende, eller har aldri turt å gjøre det og har bestemt å ta sjansen? :) Føler kanskje det er litt forskjellige utgangspunkt i forhold til hva man burde ta hensyn til i starten?
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

Torstein

Lykke til! Viktigste er at du drar ut i hensikt å prøve. Da har du allerede oppnådd noe. Skriv her hvordan det gikk etterpå :)

TRStones

#12
hei! helt ny som i : aldri turt å prøve skikkelig ;)

Var faktisk ute i går, og det ble en bra kveld! Jeg ble bedt ut for og ta et par uskyldige pils med to gamle venner av meg. En jente og en gutt. Vennina mi skulle møte 3 kompiser av seg igjen sener. Så etter et par pils dro vi for og møte dem. Der var det to jenter og en gutt. Jeg fikk god kontakt føler jeg hvertfall selv med den ene jenta. Pratet om hva hun gjorde nå og hva hun vil bli +++

Så fant vi ut at vi skal dra ut. Da vi kom til utestedet kjøpte vi oss litt å drikke og danset litt (noe som jeg syns er rimelig kleint, når jeg så å si er edru. Siden jeg er en elendig danser). Men da hun jeg hadde fått god kontakt med gikk bort, fortalte vennina mi meg at hun likte meg godt og at jeg burde prøve meg.

Men da fant jeg ut at jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gå fram. Venninen min fra før og kompisen min prøvde å hjelpe meg så godt de kunne, ved og presse oss sammen på dansegulvet og prøve og få oss til og være alene. Og når vi da var alene så sa jeg til hun at: "Jeg er egentlig en veldig sjenert kar, derfor er jeg ikke så PÅ som andre gutter ville vært. Men vil bare si ifra at jeg liker deg godt og du er en veldig ålreit jente."
Noe som førte til at jeg jeg rødmet og det ble litt klein stemning. Har kanskje noe med at når jeg sa at jeg ikke var så PÅ. Trodde hun jeg sa noe om KÅT. Var høy musikk.

Så litt utover kvelden gikk jeg og kompisen min ut for og ta litt frisk luft, hun jenta kom ut, og da gikk kompisen min. Hun tok insj og kysset meg, noe som vi gjorde i ca 1-2 min. Hun spurte om jeg hadde spydd, noe som jeg ikke hadde. Men jeg hadde drukket en syyykt sur drink litt tidligere. Så håper det var den. Etter det skjedde det lite. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Vi kysset ikke etter det, kanskje pga spy greia men vet ikke. Jeg skulle kanskje vært litt mer ved hun og prøvd litt hardere.
Må også få med at hun jenta møtte en annen fyr i løpet av kvelden. Som vi også dro på nach til. Men det ble ingen suksess så endte med at hun jenta sovna hos han fyren mens jeg og vennina og kompisen min dro hjem.

Skjønt det sånn at det er gutten som skal ta initiativ til kysset. Men hvordan gjør man det på en ok måte?

Også merket jeg at når vi var på utestedet visste jeg ikke hva jeg skulle prate med hun om. Jeg kom bare på ting å snakke med hun om som hørtes veldig døvt ut for å være på et utested. Kan man prate om det samme på vorset som på utestedet?

Setter pris på alle svar.

VB

#13
Nice, konge at du startet aa teste ut med en gang. Fikk til og med et kyss, det er mye bedre enn mange andre gjor det paa forste kvelden!

Quote from: hejja on June 10, 2011, 10:26:20 AMMen da fant jeg ut at jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gå fram. Venninen min fra før og kompisen min prøvde å hjelpe meg så godt de kunne, ved og presse oss sammen på dansegulvet og prøve og få oss til og være alene. Og når vi da var alene så sa jeg til hun at: "Jeg er egentlig en veldig sjenert kar, derfor er jeg ikke så PÅ som andre gutter ville vært. Men vil bare si ifra at jeg liker deg godt og du er en veldig ålreit jente."
Noe som førte til at jeg jeg rødmet og det ble litt klein stemning. Har kanskje noe med at når jeg sa at jeg ikke var så PÅ. Trodde hun jeg sa noe om KÅT.

Her blir det fort kleint hvis du gjor det kleint, hvis du bare er komfortabel med hva du sier og fortsetter aa prate med henne som normalt saa blir det ikke kleint. Hvis du forventer at hun skal si noe tilbake og aapne opp at hun er veldig interessert i deg saa blir det kleint. Etter at du sier det du har sagt over saa bare fortsett aa gjor det dere gjorde for, hun vet du er sjenert, hun vet at du liker henne. Og det blir ikke kleint.

Du kan godt vaere stille et sekund og rodme litt, for du bryter ut "nei faen heller, naa lager jeg klein stemning her! La oss prate om ...". Hvis du gjor det kleint saa innse at du gjor det kleint, innrom at du har gjort det kleint og fiks det saa det ikke er kleint lenger.

Quote from: hejja on June 10, 2011, 10:26:20 AMSå litt utover kvelden gikk jeg og kompisen min ut for og ta litt frisk luft, hun jenta kom ut og da gikk kompisen min. Hun tok insj og kysset meg, noe som vi gjorde i ca 1-2 min før vi gikk inn. Etter det skjedde det lite. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Vi kysset ikke etter det. Jeg skulle kanskje vært litt mer ved hun og prøvd litt hardere.

Helt riktig, du skulle vaert mer paa. Og det er ikke noe feil i at hun kysser deg, du kan godt gaa for kysset ogsaa. Mange sliter fordi de tror de maa ha en unnskyldning, ta aa les de gratis e-bokene paa gode vibber sine hjemmesider. Jeg tror de nevner noe om hvordan man kan gaa for kyss enkelt inni der + masse annen god info.

Det er mye lettere enn du tror, bare gaa for et kyss og se hva som skjer. Bare ikke bli flau eller lag klein stemning hvis hun snur kinnet til. Bare vits det bort "ops jeg bommet" og fortsett praten som normalt.

Du burde ogsaa tatt nummeret hennes paa et eller annet tidspunkt. "Jeg har det veldig goy med deg i kveld, hadde vaert fett aa bli bedre kjent med deg i et roligere miljo. Lyst til aa ta en kaffe til uka eller?", eller whatever.

Quote from: hejja on June 10, 2011, 10:26:20 AMOgså merket jeg at når vi var på utestedet visste jeg ikke hva jeg skulle prate med hun om. Jeg kom bare på ting å snakke med hun om som hørtes veldig døvt ut for å være på et utested. Kan man prate om det samme på vorset som på utestedet?

Prat om det du vil prate om, jeg slet med det samme i starten naar jeg laerte om sjekking. Jeg trodde man maatte ha kule samtaler og kunne masse leker. Bare snakk om ting som interesserer henne og ting som interesserer deg, du kan fortsette aa prate om hva dere gjor, har gjort og hva dere liker naar dere er paa utestedet. Prov deg frem, blir stemningen klein saa si at naa er stemningen klein derfor skal vi snakke om/gjore ...

Kanskje det funker, kanskje ikke. Men du laerer mer av det enn aa sitte der stille og tenke over hva du kan gjore helt til jenta blir saa ukomfortabel at hun gaar.

PS. Jeg ser ikke noe galt i at du enten spor vennene dine om nummeret hennes, eller om de kan arrangere at dere motes igjen. Det staar kanskje ikke i stil med den super smoothe sjekkeren som mange gutter vil vaere men et sted maa man starte. Hun liker deg aapenbart siden hun kysset deg saa hvis du liker henne saa hvorfor ikke?

PSS. Alle raad jeg gir her er basert paa min personlighet og slik jeg gjor ting. At disse tingene funker for meg betyr ikke at det samme vil vaere riktig for deg hvis din personlighet er veldig annerledes enn min. Saa du kan godt prove det jeg sier et par ganger, men hvis du foler det er feil for deg saa prov noe annet.

TRStones

oki. Får prøve å gjøre minst 1 mindre feil neste gang ;)

takk igjen =)