Hva er det egentlig med Converse?

Started by TopGun, June 26, 2011, 18:58:27 PM

Previous topic - Next topic

TopGun

Hei!

Hørte tilfeldigvis ett intervju av en gruppe kvinner på radioen hvor spørsmålet var om dyrt statustilbehør (Som dyre klokker, sko, biler, klær, etc) er med på å gi menn bedre drag på damer.
De kom inn på emnet sko, og reporteren spurte hvilke sko menn burde ha. Omtrent samtlige av kvinnene sa i kor "iallefall ikke pensko!", men at Converse var veldig bra.

Hva er det med Converse som gjør dem så bra? Jeg tenker ikke på at de passer til alt, blabla. Men mer på hva du mener Converse signaliserer.

Claw

Regner med at du først og fremst tenker på Chuck Taylors?

Jeg tror de er så populære bl.a. fordi:
- "alle" har dem, de er lett gjenkjennelige og veldig "godtatt", dermed:
- er de veldig "safe". Jeans og Chuck Taylors kan liksom ikke gå galt?
- de har en grei passform
- de  finnes i mange farger
- de kan kjøpes over alt
- de er slimmere og ser mer ordentlige ut enn f.eks. skatesko og joggesko, men er fortsatt veldig casual

Ting jeg liker med dem:
- Passer til mye, men synes absolutt ikke de passer til alt, som mange mener
- Sitter godt på foten, selv om de ikke er noe gode å gå i over tid (for mine føtter ihvertfall)
- Perfekte til styrketrening (flat, hard såle.. dempede sko til tunge løft er som å spille golf med en kølle av kokt spaghetti.. eller noe)
- Fargerike, kan brukes for å få litt variasjon i et ellers kjedelig antrekk

Ting jeg ikke liker med dem:
- De slites fort i stykker, kun etter to dagers bruk med gåing rundt i byen ble innsiden av hælkappen slitt hull på
- Jeg får gnagsår hvis jeg bruker tynne sokker (type tennis-tykkelse), må derfor bruke halvtykke sokker med dem (eller sykle)
- De er "overbrukt", veldig mange som har dem, og jeg ser egentlig ingen grunn til å kjøpe dem i standard farger som svart, brun, hvit, navy, osv., SPESIELT hvis det er lo-top skoene, da finnes det uttallige alternative sneakers som er finere og som ikke alle andre har 20 par av.

Har selv to par hi-top Chuck Taylors, rød og royal blue.

Claw

Stusser forresten litt på "iallefall ikke pensko!". Synes selv pensko er veldig anvendelig.

TopGun

Quote from: Claw on June 26, 2011, 20:10:42 PM
Stusser forresten litt på "iallefall ikke pensko!". Synes selv pensko er veldig anvendelig.
Jeg stusset også på dette. Nå vet jeg ikke hva slags jenter de intervjuet da.

sweet

Jeg syns Converse funker til mye, men jeg lurer litt på om det signaliserer forskjellige ting for gutter og jenter? Converse til en laidback stil på byen for gutta er genialt, men hva med når jentene velger Converse på byen med et ikke alt for pyntet antrekk, feks jeans og en topp? Virker det litt som om man ikke 'gidder' å pynte seg?

Jeg liker disse:
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

Claw

Det kan hende at Chuck Taylors på jenter har et enda mer casual uttrykk enn på gutter, ja. Men det er nok litt fordi jenter ofte er penere kledd til hverdags, jenters "casual" antrekk er gjerne mer pyntet enn gutters casual?

Jeg synes også at de med vanlige såler er best, er liksom det som er Chuck Taylors.

Claw


sweet

Okei, så har jeg for første gang ever kjøpt meg et par Chuck Taylor All Stars etter anbefalinger fra flere hold. Elsker dem naturligvis.

Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

Junji

Quote from: sweet on June 27, 2011, 21:11:57 PM
Jeg syns Converse funker til mye, men jeg lurer litt på om det signaliserer forskjellige ting for gutter og jenter? Converse til en laidback stil på byen for gutta er genialt, men hva med når jentene velger Converse på byen med et ikke alt for pyntet antrekk, feks jeans og en topp? Virker det litt som om man ikke 'gidder' å pynte seg?

Jeg liker disse:



Ånei.. de er rett og slett driit stygge. Føttene ser lange og rare ut, og det ser ut som sokker.. Har sett noen gå med dem nå, og de vanlige med tykkere såle er uten tvil finere, de har rett og slett penere form.

Lysjenta

De som sier "iallefall ikke pensko" forbinder sikkert pensko med dette:







Grøss!

Carebear

Quote from: Lysjenta on September 21, 2011, 21:51:15 PM
De som sier "iallefall ikke pensko" forbinder sikkert pensko med dette:







Grøss!

Hoho!
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Claw


Jeagle

noen som vet om et sted hvor man får kjøpt herre sko i str 38?
å være eller ikke være

Jeagle

å være eller ikke være

SpantaX

Jeg har et spm om converse!

Er det lov å bruke fake eller billigmerker?

Jeg har et par "Keepers" som jeg kjøpte på Økonomisko til under 300 kr. De ser jo nesten identiske ut som vanlige Converse, bortsett fra at det ikke står "all stars" på hælen.

Er dette noe de fleste legger merke til? Jeg gjør hvertfall ikke det :p
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.