Til gutta (stil)

Started by Femininist, June 30, 2011, 18:38:55 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

Hva slags klær/ klesstil liker du på jenter? Har det betydning? Kunne du blitt sammen med ei jente med en helt annen klesstil enn deg? Sier klærne noe om personen?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

UDA

For meg betyr det en hel del hva en jente har på seg. Når det er sagt kan en jente med en flott kropp gå rundt i mye rart jeg kan finne stilig, sexy, sensuelt, sporty, osv. så lenge hun klarer å få vist fram kroppen sin slik at jeg delvis ser hva som er under, delvis må undre meg. Når det er sagt må hun jo vise evner til å kombinere farger (ikke kle seg det du med en gang kan rope ut høyt: Det der ser helt jævelig ut!).

Det er kanskje slemt å si, men lubne/småfeite jenter har jeg ingen ting til overs for. Hvis de kunne kledd seg på en slik måte at de så tynnest mulig ut ville de kanskje hatt en sjanse  :-*
No brain, no pain - no pain, no gain

VB

Liker egentlig det meste så lettere å skrive hva jeg absolutt ikke likker,

Personlig liker jeg ikke over jentete farger. Rosa topper, lyse grønne tights, tiger fargede whatever, osv...forferdelig. Spesielt når det er kombinert med alt for mye solarium, kritt hvitt hår fra for mye bleking... usj. Dette virker ekstremt populært i Norge, hver gang jeg er der på ferie ser jeg tonnevis av jenter med den stilen i Oslo. En annen ting er at noen jenter har alt for mye tilbehør, store belter med gigantiske beltespenner, etc...

Foretrekker når jenter gjør det simpelt, når det ser ut som de ikke har lagt mye arbeid i det men det fortsatt ser bra ut (ergo de har lagt arbeid i det), det er favoritt stilen min :)

Men det skal sies at jeg er ekstremt uinteressert i klær og mote, så jeg er nok ikke den beste til å dømme.

Quote from: UDA on June 30, 2011, 19:14:11 PMDet er kanskje slemt å si, men lubne/småfeite jenter har jeg ingen ting til overs for. Hvis de kunne kledd seg på en slik måte at de så tynnest mulig ut ville de kanskje hatt en sjanse  :-*

Må si meg uenig her, kommer veldig an på jenta og hvor komfortabel hun er med sin egen vekt (og hvordan hun kler det selvfølgelig). Man ser fort om en jente er komfortabel med kroppen sin ut i fra kroppsspråket hennes, de som ikke er det vil ofte ikke være veldig attraktive. Ser minst et par jenter i uka som er "små feite" men som fortsatt er attraktive. Søtt ansikt + attraktivt kroppsspråk kommer jenter langt med.

Jungeldyret

For meg sier klær så mye om jeg skal gå bort til en jente eller ikke:)

--WTF?--

Spiller egentlig ingen rolle så lenge stilen deres er gjennomført. Klærne sier ofte noe om personen ja (eller hva slags miljøer man vanker i), og det er "stiler" jeg er skeptisk til, men ingen miljøer har enerett på bruken av visuelle koder, så man kan ikke "dømme" noen på grunnlag av det.

Eksempel: Møtte ei jente på en pub, gikk bort til henne og sa "hei, jeg ser du har et [symbol] - smykke! Da har du vel sett [symbol] - filmen da? Det hadde hun ikke, og etter det har jeg aldri sett henne bruke det smykket igjen. (Nå var riktignok akkurat DET symbolet veldig spesifikt, men likevel anbefaler både jeg og mange andre å sette seg inn i betydningen av symboler på klær og smykker man bruker.)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

ChristianL

Syns jenter flest kler seg fra OK til pent, uten at jeg dessverre kommer på noen konkrete eksempler jeg syns er veldig sexy akkurat nå. Må nesten se det først.

Men kan si med en gang hva som ikke er pent. "Bimbo" stil med veldig "jentete" farger liker jeg ikke. Men det værste av alt er bestemorstil; fex lyse strømper og blomstre og lignende. Ja, jeg har faktisk sett opp til flere i denne stilen. Hu ene prøvde seg på meg. Jeg kunne KANSKJE blitt med henne hjem om hun hadde hatt en helt annen klesstil og ikke vært så ekstremt påtrengene som hun var. Er sikker på at hun kunne vært mye penere i en annen stil.

BlueEyes

#6
Noen få eksempler, det er ikke noen fasist. Bare noen søte bilder jeg fant på google.
Synes det er søt med tunika:




Skjerf kan jeg nesten alltid forelske meg i, dere jenter knytter skjerf på en magisk måte:



Det er en ting som aldri slår feil, men jeg vet ikke hva plaggene heter.
Det er når noen klær blir for lange under den jakken dere går med. Vet ikke om det er skjorte, men kan minne om en trang genser?

Det viktigste er håret, smilet og utstråling. Personlighet er også viktig, dere kan være kledd bra, men ser dere sure ut - da krasjer det helt feil :)

Håper dere ble litt klokkere på dette.
Be or not to BE!

Torstein

#7
Quote from: Femininist on June 30, 2011, 18:38:55 PM
Hva slags klær/ klesstil liker du på jenter?

Stilrent, enkelt, sexy men samtidig litt sofistikert, liker også skjerf knytt på forskjellige måter som BlueEyes linket til, og lange topper som går ned på/over rompa og topper med så vid hals at en skulder vises. Overdeler i hvit, mørk/lys grå, blå, svart, beige er ofte bra. Kort shorts er sexy. Kan godt gjøre antrekket litt rocka, så lenge det er rent og pent. Sommerkjoler og korte svarte kjoler er ofte fint












Liker ikke støvlene på de 2 neste, men liker resten







Se bort i fra skoene/sokkene på de 5 siste bildene





Quote
Har det betydning?

Ja, ganske stor betydning hvis det er snakk om kjæresteemne. Småting kan overses om helheten er der.

Ting jeg ikke liker er tresko, sånne høyhælte sko med hæl under hele skoen (finnes i converse også), snekkerbukser, bestemorskjørt, haremsbukser, buksedress, klær med leopardmønster, boyfriend-jeans, stygge farger som grønn, lilla, rosa hvis det ikke er kombinert på en veldig bra måte (med nyanser, hud og hårfarge). Det må heller ikke se slitt eller gammelt ut. Det kan godt være retro, men må se nytt ut for det.

Quote
Kunne du blitt sammen med ei jente med en helt annen klesstil enn deg?

Liker at jenta pynter seg litt mer enn meg, men kunne nok ikke blitt sammen med ei jente som har helt feil klesstil

Outsourced

Kan si hva jeg absolutt anbefaler dere jenter å holde dere unna: Snowboard-/skatestil!
Jeg kan ikke tenke meg noe mindre tiltrekkende/sexy enn jenter i alt for store t-skjorter, joggebukser, jakker og ikke minst luer! Huff... Selv veldig pene jenter mister jeg totalt interessen for dersom de kjører den nevnte stilen, så JA, i enkelte tilfeller har klesstil mye å si.
Generelt vil jeg anbefale jenter å kle seg som jenter. Kle dere enkelt og velg klær som fremhever deres beste fysiske trekk.

PS: unngå også klær med masse skrift med mindre det er noe som er essensielt for uttrykket plagget gir. Topper med meningsløs skrift på puppene f.eks., er det bare å gi til Fretex med en gang

Claw

Jeans som er veldig høye i livet som du snakker om valkyrie, er aldri fint synes jeg.
Noe av det diggeste er tighte jeans som er ganske lette/tynne i stoffet med god passform, og en helt enkel passe tettsittende topp. Små enkle søte tøysko. Og ikke overdrevent mye accessories, heller ingen enn for mye. Langt hår!
Og bruk solbriller med omhu, du får ikke øyekontakt med dem på ;)

Og ja, "skate/snowboard-stil" med masse baggy klær er ikke fint. Snowboardjenter ER digg, men snowboardstilen hører hjemme i bakken eller afterski / på hytta. Og det trenger ikke være baggy for å være skate/snowboarstil.

Junker

Quote from: Claw on July 02, 2011, 18:23:54 PM
Jeans som er veldig høye i livet som du snakker om valkyrie, er aldri fint synes jeg.

Samme her. Jeg grøsser fremdeles over minnene om min mormor...

Men joda. Jeg kan lett være imøtekommende mot alle jenter, uansett klær som skjuler kroppen deres. Baggy, tight, lettkledt, "tungkledt" osv. Stilen sier jo en del om personen, men jeg ønsker å bli kjent med personen før jeg dømmer henne ut fra klærne.
Klart, jeg har en del mot emostilen og store joggebukser/treningsklær på jenter, da de stilene aldri har vist meg noen jenter som er mer en potensielt venninder.
Klær som er tynn i stoffet og viser litt skuldre, armer og ben er noe som appellerer til meg ;D

TastyTom

Quote from: Junker on July 04, 2011, 16:34:54 PM
Quote from: Claw on July 02, 2011, 18:23:54 PM
Jeans som er veldig høye i livet som du snakker om valkyrie, er aldri fint synes jeg.

Samme her. Jeg grøsser fremdeles over minnene om min mormor...

Haha, for meg var det farmor :p

Hiphop-stil med masse baggy klær utgår for min del

Claw

Quote from: Junker on July 04, 2011, 16:34:54 PMMen joda. Jeg kan lett være imøtekommende mot alle jenter, uansett klær som skjuler kroppen deres. Baggy, tight, lettkledt, "tungkledt" osv. Stilen sier jo en del om personen, men jeg ønsker å bli kjent med personen før jeg dømmer henne ut fra klærne.
Klart, jeg har en del mot emostilen og store joggebukser/treningsklær på jenter, da de stilene aldri har vist meg noen jenter som er mer en potensielt venninder.
Klær som er tynn i stoffet og viser litt skuldre, armer og ben er noe som appellerer til meg ;D

Ditto.

Torstein


Jungeldyret

Første bilde til taz nr 1 til venstre: MHMMHMHM <3