Vise interesse?

Started by Alexander_, July 15, 2011, 01:17:08 AM

Previous topic - Next topic

Alexander_

Sist vinter ble jeg kjent med ei jente i parallellklassen. Jeg merket med en gang at det var spenning mellom oss, og at vi klinget godt sammen.
Uheldigvis er jeg ikke aleine om å være interessert i denne jenta, og jeg får nok av konkurranse. "Liker hun han bedre enn meg?" er et flittig spørsmål som dukker opp i hodet. Jeg kan ikke unngå å tenke at hvis jeg, som er personen som hun kanskje egentlig ikke har som prioritet 1, prøver å ta initiativet, hvordan vil hun reagere?
Det skal merkes at jeg slettes ikke vet om jeg virkelig er den hun faktisk liker mest eller ikke...
"Konkurrenten" min har rimelig tafatt klesstil sammenlignet med meg (takk til 0330), samtidig som han sliter når han er i mengder av personer. Men han har en solid humor som gjør at han er interessant for de fleste jentene. Dessverre tilbringer han den meste tiden foran PC'en med World of Warcraft (få som vet dette), samtidig som han ikke tar initiativet til noe som helst. Personlig er jeg en litt mer utadvendt person.


For 2 dager tok jeg initiativet med jenta og det endte med at vi gikk hjem til meg. Vi spilte faktisk en Fifa-kamp (knuste henne selvfølgelig  :), etterfulgt av at vi så en film.
Jeg hadde armen rundt henne og jeg er sikker på det gikk bra, men jeg følte at ikke situasjonen gjorde at jeg kunne gå for kysset.
Så er spørsmålet; skal jeg kjøre på, eller ro'an litt for å se om hun viser interesse? (+ ikke "frike" henne ut ved å vise at jeg vil inn i et forhold).

Er forresten 16 år... ;)

Takk til 0330 for å gjøre meg til en bedre type! Var ikke langt ifra at jeg var på vei inn i PUA-miljøet.. :)

VB

Først av alt er det ikke alltid den som hun liker mest som får jenta, det er gutten som våger å prøve seg. Det er lite produktivt å prøve å finne ut hvem hun liker mest eller hvor mye hun liker deg, det eneste du trenger å vite er at du liker henne.

For det andre du er 16, jenter på den tida freaker like mye ut som du gjør. Pubertet og alt det tullet. Selv om du ikke trenger å mase på henne hver dag så burde du gjøre noe med henne igjen, si at du synes det var gøy å henge med henne sist gang dere var sammen og foreslå noe dere kan gjøre sammen igjen. Du kan godt vente til neste uke før du gjør dette.

Men neste gang du henger med henne få ut fingern og vis henne at du er interessert. Eks hvis dere ser film igjen velg en romantisk komedie, så er det bare å ta tak i hånda hennes i en av de litt mer romantiske scenene. Hold den litt så snu deg mot henne, hun vil garantert skjønne hvor du vil med det. Snur hun seg mot deg så kyss henne, gjør hun ikke det og heller trekker hånda unna så chill og prøv igjen en annen gang (mulig hun ikke er klar for det, betyr ikke 100% at du blir avvist).

Men det er bare et forslag på en enkel og litt "safe" måte å gjøre det på. Den passer fint for 16 åring forhold :) Det å gå for kysset føles sjelden riktig før du har fått litt trening på når den riktige situasjonen er. Men til syvende og sist er det den gutten som faktisk tørr å gå for kysset som får dama. Og ikke stress så mye med å gjøre det perfekt, det er sjelden perfekt og spesielt ikke når du er så ung. Hun har nok ikke mye erfaring med å bli eskalert på heller så hun vil nok ikke dømme deg for å kløne det til (jenter som har erfaring dømmer deg heller ikke, de fleste jenter er ganske snille).

PS. Og husk det verste utfallet er at du blir avvist, da kan du komme deg over henne og du har fått litt mer erfaring til neste gang du liker en dame.

Alexander_

Takk for konge svar!
Skal uten tvil gjøre som du skrev VB, så får vi se hvordan dette går ;)

Alexander_

Folkens! MISSION COMPLETE ! :)

Fikk henne hjem til meg. Hadde egentlig tenkt å ta det om noen dager, men hun tok kontakt selv og da benyttet jeg meg av sjansen.
Vi så den romantiske komedien "Dumpet av Sarah Marshall" .
Dessverre måtte hun gå før de romantiske scenene kunne komme. I de siste minuttene av filmen maste hun med intens øyekontakt om at jeg skulle dele historien om den såkalte "Tidenes natt" (mildt sakt en spesiell natt, haha!) som jeg opplevde her tidligere i sommerferien.

-Jamenn, fortell da pliiiis!
- Nei, det må du nok vente med å høre den historien!
- Jamenn...!
- Shhhh, kom her'a!
Og som de sier; The rest was easy :)


VB

Fett å høre at du fikk det til, grattis.