Unngå å skremme guttene. Hvordan?

Started by Solskinn, November 17, 2011, 20:51:05 PM

Previous topic - Next topic

Solskinn

Dating er jo ikke barebare. Jeg sliter litt med dette å skremme bort alle de guttene jeg møter på  :P
Synes det er vanskelig å være tilgjengelig uten at det flyter bort og dør ut i sanden.
Så hvis jeg møter en jeg føler er interresant, sender jeg enten sms eller ringer. Flørter og for å høre hvordan det går.
Men så merker jeg meg det at guttene lett blir skremt og misforstår.
Hvordan unngå dette da? Skal man vente flere dager og la gutten overta? Men hvis det er en gutt jeg er skikkelig keen på er jeg
redd det dør bort, samtidig som jeg ikke vil vise meg desperat.
Dette stresser meg litt akkurat nå for jeg dater en jeg merker jeg liker ekstra.
Tidligere har jeg bare tenkt at ja; ja nei da var det nok ikke typen for meg. Og går videre til neste  :P
Denne gutten aner jeg ikke hvor jeg har hen. Vi har det supert på date. Men han tar aldri kontakt først. Og jeg blir livredd for
å skremme han bort. Han avslutter datene med at han mer enn gjerne vil treffes igjen.
AAArrrrghhh what to do???

deepArne

Eg vil svare på vegne av meg sjølv og som gut her: Eg har turn-on på jenter som tar initiativ og ville aldri blitt skremt av ei jente på grunn av dette; vel å merke viss det var tiltrekning frå før. Dei gutane som ikkje tar kontakt er enten svært sjenert og tafatt eller ikkje interessert i deg som kjæreste. Dei kan godt synast det er kjekt å vere med deg, men ser kanskje ikkje på deg som kjærestemateriale. Heldigvis kan jenter gjere mykje for å forbetre attraktiviteten sin, på same måte som gutar. Utsjånaden er kanskje viktigare for å bli attraktiv som jente, men det er jo også fullt mogeleg å gjere noko med (nei det betyr ikkje alt og smaken er jo også forskjellig!)

VB

Er vanskelig aa si om karen bare ikke er saa interessert eller om han er sjenert. Hva tror du? Virker han som en sjenert kar?

Hvis han alltid sier at han vil treffes igjen og han gjerne blir med deg paa date saa vil jeg vel si at det er et godt tegn for at han er interessert, men kanskje veldig sjenert og ikke helt vet hvordan man skal eskalere med jenter. Mange gutter bare haaper at hvis de henger nok med jenta saa vil noe skje...

Quote from: Leonaen on November 17, 2011, 20:51:05 PMDenne gutten aner jeg ikke hvor jeg har hen. Vi har det supert på date. Men han tar aldri kontakt først. Og jeg blir livredd for
å skremme han bort. Han avslutter datene med at han mer enn gjerne vil treffes igjen.

Det er fullt mulig at han foler noe lignende selv, han er redd for aa skremme deg bort hvis han viser for mye interesse. Det er utrolig mange dumme sjekkeraad for gutter der ute (spesielt gjennom daarlige tv serier) som sier at man ikke skal vise interesse osv...

Quote from: Leonaen on November 17, 2011, 20:51:05 PMAAArrrrghhh what to do???

Nja, enten kan du sitte paa reava og haape at han tar initiativ. Eller du kan ta initiativ selv, anta at han er interessert og prov aa eskaler for aa se hvordan det gaar. Den siste podcasten snakket mye om hvordan man sjekker interesse og jeg ser ingen grunn til at en jente ikke kan sjekke interesse paa samme maate.

Eks du kan be han med paa en film kveld eller til aa lage mat hjemme hos deg, saa kan du eskalere paa han. Sett deg i armkroken hans mens dere ser paa film og se hvordan han reagerer paa det.

Potet

Jeg er ikke veldig glad i å gjøre det selv, men slik jeg ser det er det du som må ta det videre. Du har i utgangspunktet ikke så mye å tape på å eskalere. Dersom du eskalerer det videre får du svar om han er interessert eller ikke, slik at du enten kan ta det til neste nivå eller komme deg videre. Eskalerer du ikke, virker det som at det neppe vil skje noe videre. Dermed er eskalering eneste utvei virker det som. Det er dritt å føle seg avvist når du prøver å eskalere, men dersom du ikke tar så store steg (mindre sjanse for å bli avvist er det også) vil en eventuell avvisning ikke bli så stygg. Er han en normal person med medfølelse vil han uansett ikke avvise deg stygt hvis dere har vært på date tidligere. Lykke til :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Solskinn

Uff for en røre jeg lagde etterhvert. Sendte han entotrefire sms som kunne skremme fanden på flatmark (er det det det heter?)  :P
Og enhver mann/gutt burde bli skremt over det.

Men fikk svar hvor han inviterte meg til en ny date  :D

Johan

Quote from: Leonaen on November 19, 2011, 00:12:49 AM
Uff for en røre jeg lagde etterhvert. Sendte han entotrefire sms som kunne skremme fanden på flatmark (er det det det heter?)  :P
Og enhver mann/gutt burde bli skremt over det.

Men fikk svar hvor han inviterte meg til en ny date  :D

Jeg vil gi deg ett tips som er ESSENSIELT for denne type situasjoner. Vær uforutsigbar. Vi gutter har en tendens til å oppsøke nye jenter ganske ofte, vi prøver og feiler. Det som kan fungere for deg, hvis dere har det kult sammen og du tror han vil huske deg over lengre tid; ta kontakt når han minst venter det. Og ALDRI send ham sms etter sms, du må vente minst en uke mellom hver gang ! Husk at det vanligvis er mannens initiativ å ta kontakt, så da blir det ALTFOR påtrengende og plagsomt (=les uattrativt). Hvis du føler du har vært veldig påtrengende og at han avviser deg gang på gang, la det gå 3-4 uker før du tar kontakt igjen. Mest sannsynlig vil han tenke 'Åh, det var hun jeg hadde det så kult med på... jeg burde kanskje gjøre noe snart før det er forsent'.

Uforutsigbarhet og tålmodighet, min venn :)
INFJ

J.A.S

Enig med Arne? og ikke Coyote..

Problemet ligger nok ikke i SMS'en desverre. Ville nok jobbet med det som skjer når dere er isammen.

Femininist

Enig i Coyote, vær uforutsigbar, men ikke enig i taktikken, å sende meld så sjelden eller etter 4 uker blir bare kleint!
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Femininist

Er han ikke int. vil han ikke bli mer/mindre interessert av meldingshyppigheten. Er han interessert vil det bare virke fjernt å holde kjeft i 1 uke av gangen, for så å sende melding. Max tre meldinger på rad - uten å ha fått svar mellom og minst en dag mellom ikke svar og ny melding er "reglene" jeg har fulgt.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Lahoya

For å sette det i mitt perspektiv. Hvis ei jeg syntest jeg er for innpåsliten, på  date og meldinger, så hater jeg å få meldinger fra henne. Derimot pirrer det meg hvis hun for eks er litt leken og spiller uskyldig spill-sms som "Hei jeg skal hooke opp med noen gutter, veit om bra sted å gå ut med dem ikveld?" ...slike meldinger. Simpelthen for det viser at hu har flere enn meg og at det skaper digg spenning.

Hvis det er for ren forhold og jeg føler jeg og jenta ikke passer sammen, så hjelper det ihvertfall ikke å mase over sms. Heller å skjøre game helt til vi møtes for så øke tilknytting derfra. Game i den grad det skaper interesse som ikke genuint har vært der før.

Ei jeg ikke er interessert i er som regel for de ikke spenningen er der.


Ps: Er brisen nå så da skrives ting rett fra levra.