Gentleman

Started by Tingles, August 18, 2011, 11:22:50 AM

Previous topic - Next topic

Tingles

Kjøpte forleden en bok "Gentleman en håndbok i klassisk herremote"

Er det noen som har noen ide om hva en slik stil "sier"?

Jeg elsker dress og slips, ser aldri bedre ut enn en dress som "drypper" av meg, og slips kan jeg aldri få nok av. Men lurer på hvilket inntrykk jeg gir fra meg ved å kle meg opp slik.

Liker også å se på meg selv som en gentleman, en kar som kan stille opp hos dronningen av England på 2 timers notis. Sannheten er sikkert ganske langt unna det, but the image pleases me  ;)


I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Miss Føniks

Det fins ikke noe mer lekkert en mannfolk i shorte og slipps ;)
En ex av meg er flink der, han går ofte i en kort ermet hvit shorte med et sort tynnt slipps til.
Som er knytta og heger litt slakt, gir litt inntrykk av at han akkura har hatt sex :P
Mmmm DET er hot det ;)
The Phoenix always rises from the asses

Claw

Fikk den boka i gave for noen år siden faktisk. Når jeg leste den da, synes jeg den var sykt kjedelig og gammeldags. Åpnet den igjen i går, og var helt overrasket over hvor mye bra som sto der. Det må jo tyde på utvikling  8)

Står veldig mye nyttig der om hvordan klær skal passe perfekt til kroppen og til hverandre, og en del om tekstiler, tradisjoner og historie, "skikk og bruk" osv.
Veldig nyttig når man skal legge en del penger i dress f.eks.!
Står også litt om mer "casual" (i den sanne betydningen av ordet, IKKE leisure) stil, f.eks. blazere, cardigans osv.
En del av det er veldig "etter boka" og kan lett avvikes fra en del, men er greit å vite "fasiten" før man begynner å eksperimentere :)

Ang. kortermet skjorte; er det bare jeg som synes det ser jævlig ut (gjelder ikke polo-skjorter)? Da synes jeg langermet skjorte med oppbretta ermer er mye fetere!

Tingles

Jeg liker den godt så langt men har ikke lest så altfor mye enda :( for lite tid eller for dårlig forvaltning av tid :P
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Chuck Baz

Quote from: Claw on August 18, 2011, 20:12:25 PM
Ang. kortermet skjorte; er det bare jeg som synes det ser jævlig ut (gjelder ikke polo-skjorter)? Da synes jeg langermet skjorte med oppbretta ermer er mye fetere!
Nei, er ikke bare du, kjøper bevisst alltid langermede skjorter selv om jeg ALLTID bretter opp, oppbretta skjorter ser kult ut(Om du går for casual) mens korterma ser du gammel mann/geek ut

Lars GV

Samme her, anbefaler gutter ALLTID langermede skjorter, også bretter man de opp.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

MVP

Quote from: Tomcat on August 24, 2011, 13:04:27 PM
Samme her, anbefaler gutter ALLTID langermede skjorter, også bretter man de opp.

Enig :) Men gjelder dette alle type skjorter?
Feks typisk sånne rutete skjorter med litt farger, om du skjønner hva jeg mener? :)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Lars GV

Quote from: MVP on August 24, 2011, 23:52:11 PM
Enig :) Men gjelder dette alle type skjorter?
Feks typisk sånne rutete skjorter med litt farger, om du skjønner hva jeg mener? :)

Alle langermede skjorter ser bedre ut når ermene er brettet opp :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Chuck Baz

Alltid brett opp ermene unntatt når du går med dressjakke over skjorta. Genser, cardigans osv kan også brettes opp når du har det på deg, å vise litt hud er da bare sexy  :-*

Lars GV

Quote from: gutt18oslo on August 25, 2011, 00:13:56 AM
Alltid brett opp ermene unntatt når du går med dressjakke over skjorta. Genser, cardigans osv kan også brettes opp når du har det på deg, å vise litt hud er da bare sexy  :-*

110% enig :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Femininist

Lyseblå igjenbrettet, oppbrettet skjorte ute på byen er så safe at det blir kjedelig ;) Å safe er greit, men en må nesten ha noe som skiller seg ut...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Tingles

Quote from: kastanje on August 28, 2011, 17:57:24 PM

Så klart, om du virkelig vil være han som alltid går i dress, og gjennomfører stilen og personligheten du må ha for å havne i ja-kategorien i stedet for nei-kategorien, så skal ikke jeg stå i veien for det. Jeg tror bare at det krever mye av mannen, sånn han ikke fremstår for seriøst, for uptight og prippen. Å bruke dressen som ei dame vil bruke en kjole - og ikke som ei dame bruker drakt.

Kan du utdype det litt?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Toshi

Quote from: Tingles on August 28, 2011, 21:48:17 PM
Quote from: kastanje on August 28, 2011, 17:57:24 PM

Så klart, om du virkelig vil være han som alltid går i dress, og gjennomfører stilen og personligheten du må ha for å havne i ja-kategorien i stedet for nei-kategorien, så skal ikke jeg stå i veien for det. Jeg tror bare at det krever mye av mannen, sånn han ikke fremstår for seriøst, for uptight og prippen. Å bruke dressen som ei dame vil bruke en kjole - og ikke som ei dame bruker drakt.

Kan du utdype det litt?

Nå var det jo ikke retta mot meg, men Ayn Rand har en quote: "There is a level of cowardice lower than that of the conformist: the fashionable non-conformist."

Om du går med dress for å skille deg ut, men ikke er komfortabel med det, så tror jeg jentene plukker det opp ganske kjapt. Personlig tror jeg det er bra å prøve sånt, spesielt hvis du selv føler du har lyst. Er det litt ekkelt så må du jo bare holde på til det blir komfortabelt eller til du finner ut at det ikke er helt deg. Etterhvert glemmer du helt å bruke energi på å bry deg om hva andre mener, akkurat der du har lyst til å være :)