Tips når det gjelder dress?

Started by Lerum, August 19, 2011, 15:46:49 PM

Previous topic - Next topic

Lerum

Heisann, min første post det her. Har til nå bare lurt i skyggen.

Jeg har aldri følt meg spesielt komfortabel i dress og har bestemt meg for å endre på det i år.
Jeg har to dresser, lenge siden jeg har prøvd dem (men det er ikke konformasjonsdresser), begge er sorte med tynne loddrette sølv/grå striper men med ulik avstand. De er ikke skreddersydd. Siden jeg er student tror jeg ikke at jeg kommer til å kjøpe helt ny dress med det første, men hvilke kombinasjoner av skjorter og slips vil se best mulig ut?

Skal bruke den på faddergalla om ca 1 uke. Tror selvfølgelig ikke at dress vil hjelpe meg mer med jenter (approach anxiety), men jeg har lyst til å se og føle meg bra  :)

Mvh Lerum

Femininist

Det kommer helt an på hvilke andre farger du har og hvor store fargekontraster du har. Ansiktsfarge, hårfarge, øyefarge, leppefarge etc. Det beste vil være et bilde eller en beskrivelse av overnevnte.

På generelt grunnlag er jeg glad i farger.

Du kan også spørre i en dressbutikk og få de til å hjelpe deg (ta gjerne med jakka for å se hvordan alt passer sammen. Er det for dyrt der går det alltids an å finne billig kopi på dressmann etc i etterkant.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Tingles

Du kan også bestille en skreddersydd dress for under1000lappen på www.mekongtailor.com

I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Lerum

Takk for svar  :)

Feminist: Enkleste blir vel da å dra på Dressman. Er skeptisk til å legge ut bilder av meg selv på Internett.

Tingles: Har syyykt lyst på skreddersydd dress... men den siden du linka til bad om brukernavn og passord.

Tingles

ja jeg ser det..noe rart som foregår der :( håper det ordner seg. De har skreddersydde dresser til 130-140dollar og skreddersydd smoking til 160dollar :D