Tips når det gjelder dress?

Started by Lerum, August 19, 2011, 15:46:49 PM

Previous topic - Next topic

Lerum

Heisann, min første post det her. Har til nå bare lurt i skyggen.

Jeg har aldri følt meg spesielt komfortabel i dress og har bestemt meg for å endre på det i år.
Jeg har to dresser, lenge siden jeg har prøvd dem (men det er ikke konformasjonsdresser), begge er sorte med tynne loddrette sølv/grå striper men med ulik avstand. De er ikke skreddersydd. Siden jeg er student tror jeg ikke at jeg kommer til å kjøpe helt ny dress med det første, men hvilke kombinasjoner av skjorter og slips vil se best mulig ut?

Skal bruke den på faddergalla om ca 1 uke. Tror selvfølgelig ikke at dress vil hjelpe meg mer med jenter (approach anxiety), men jeg har lyst til å se og føle meg bra  :)

Mvh Lerum

Femininist

Det kommer helt an på hvilke andre farger du har og hvor store fargekontraster du har. Ansiktsfarge, hårfarge, øyefarge, leppefarge etc. Det beste vil være et bilde eller en beskrivelse av overnevnte.

På generelt grunnlag er jeg glad i farger.

Du kan også spørre i en dressbutikk og få de til å hjelpe deg (ta gjerne med jakka for å se hvordan alt passer sammen. Er det for dyrt der går det alltids an å finne billig kopi på dressmann etc i etterkant.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Tingles

Du kan også bestille en skreddersydd dress for under1000lappen på www.mekongtailor.com

I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Lerum

Takk for svar  :)

Feminist: Enkleste blir vel da å dra på Dressman. Er skeptisk til å legge ut bilder av meg selv på Internett.

Tingles: Har syyykt lyst på skreddersydd dress... men den siden du linka til bad om brukernavn og passord.

Tingles

ja jeg ser det..noe rart som foregår der :( håper det ordner seg. De har skreddersydde dresser til 130-140dollar og skreddersydd smoking til 160dollar :D
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Chuck Baz

Dressmann sine dresser er dårlige om du ikke har kroppsformen til en gammel mann eller en konfirmant, er ikke noe  å skreddersy på heller. Personlig har jeg måtte klare meg med en dressmanndress, men skal utvilsomt legge av en 4-5 000 til en god dress som kan skreddersys, til tross for at det ikke er noe plagg jeg bruker mye. Bare fordi en god dress er fantastisk å se på

Nissen

Kjøpte meg en dress for en tid tilbake og i den sammenheng ble det litt resarch i forkant. Her er mine erfaringer:
Du bør investere i en dress til 4000-5000 kroner. Dette gir mest value for the bucks. Du trenger ikke se så mye forkskjell på en dress til 8000 og en til 4000. En dressmann dress til 2000 er søppel og ser sjelden bra ut. Gå til en spessialforetning for dresser og sørg for å få hjelp av en kyndig person. Passform er alfa og omega når det gjelder dress og dette trenger du hjelp til. Gå for en klassisk stil, da har du dressen i mange år. Tiger og andre motedresser er etter min mening litt harry, og bør styres unna.

Grunnen til mange ikke føler seg komfortabel i dress er at en har en dress som ikke ser noe bra ut. Invester i en flott dress som PASSER og du vil føle deg fantastisk og se fantastisk ut!!