Billig, prektig og vulgær

Started by Femininist, August 22, 2011, 22:04:11 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

Hvor går grensen mellom jenter som er attraktive og billige, eller sexy og vulgære. Disse grensene har nok glidende overganger og er nok både alders og miljøbestemt, men likevel, hva er deres mening. Kom gjerne med eksempel.

Jenter er ofte vant med å tilpasse seg disse fine forskjellene fra hverandre. Å være det ene eller andre kan føre til både popularitet og sosial død, men hva mener egentlig guttene?

Er det akseptabelt å "være billig" eller å "se billig ut"? Og hva vil det i såfall si?
Hva med å se og oppføre seg vulgært? Og hva vil vulgær oppførsel si?
Og for å ta det motsatte; Å se eller oppføre seg prektig?

Har det betydning? I hvilken grad og på hvilken måte?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

VB

Som du allerede nevner så er disse faktorene veldig avhengig av miljø, situasjon og alder. Jeg tror også at det er avhengig av personlighet og oppførsel. Personlig har jeg møtt flere jenter som har hatt veldig vulgær eller "løs" oppførsel, men på grunn av personligheten var det sexy i stede for motbydelig.

Jeg vet også om mange gutter som er i sjekkemiljøet som spiller på sex og sex talk. Fellesnevner for de som er gode er at de vet sånn ca hvor grensene går og de pusher det ikke for langt, de pusher helt klart grenser men de vet når de må ta det litt med ro og når de kan pushe (mye prøving og feiling bak det). Jeg mener at for jenter går mye av det samme, du kan oppføre/kle deg veldig billig / løst / vulgært / prektig / etc... hvis du bare ikke drar det for langt. Det er en balansegang og man burde nesten ta en risiko/avkastning vurdering før man gjør det.

Eks. for gutter som driver veldig seksuelt game så er det høy risk fordi hvis du drar det for langt så er det vanskelig å hente seg inn igjen, du mister mest sannsynlig jenta. Men hvis du gjør det riktig så er det kjappeste veien til senga med en dame.

For jenter vil jeg si noe av det samme, jenter som vet hvordan de kan være seksuelle uten å dra det for langt er UTROLIG sexy. Men hvis de drar det litt for langt så blir det bare teit og patetisk.

Jeg svarte vel egentlig ikke noe særlig på spørsmålet ditt, men jeg tror dette er et spørsmål du ikke kan få noe konkret svar på siden det er så utrolig avhengig av situasjon. Men hvis du finner ut at avkastningen for å ha noen av de egenskapene du listet opp er stor nok til å være verdt risikoen så er det jo bare å gå ut å trene på det :) Du vil nok brenne deg mye i starten men øvelse gjør mester.

Alexander_

For meg er det slik at om jenta oppfører seg som billig eller horete, utelukkes hun som kjæreste. Men det er derimot noe annet jeg har lyst til å gjøre med henne.  ;)

Femininist

VB; Du svarer helt perfekt på innlegget, det er refleksjonene som er spennende.

Tror med utgangspunkt i innlegget ditt at det fungerer på samme måte hos menn som hos kvinner ;)  ...så lenge den magiske grensen befinner seg på samme sted...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Dag

Tror hva som sees på som "billig" eller "vulgært" osv er veldig individuellt. For min del syns jeg at det er vulgært ut når jenter jeg i utgangspunktet ikke ser på som pene gjør seg til veldig. F.eks. ved å sminke jeg voldsomt. Altså at de kler seg på en måte som ikke passer sin stil og personlighet. Har noen ganger lagt merke til jenter ute som ser sur/brysk ut i ansiktet og som har på seg veldig søte klær. Det krasjer ofte ganske kraftig.

Det gjelder altså å være kongruent (eller hva nå sjekkefolket kaller det) ift hva man kler seg/sminker seg med og hvordan man er.