Til jenter: Gutters stil

Started by Dorian Gray, September 03, 2011, 00:27:47 AM

Previous topic - Next topic

Dorian Gray

Halla damer!

Hva slags stil liker dere på gutter? Har dere noen plagg dere elsker, noen dere hater? Do's and don't's?
Er interessert i å høre hvilke plagg dere legger merke til først, hva som er make og break osv.
Har hørt at mange jenter synes at pene sko er noe av det viktigste. Deler dere denne oppfatningen?
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Anugita

Det spørs litt på personligheten, men noe så enkelt som jeans og T-shirt (eller en helt vanlig genser) slår aldri feil. Om du må ha belte, bruk ett nøytralt belte, med en enkel beltespenne... Ellers er jeg personlig veldig svak for "cowboy"-looken, men den kan fort slå feil hvis du ikke har det minste peil på hva en cowboy eller country-musikk er for noe. Skoa er for meg ikke viktige, så lenge de ikke er ødelagte eller kommer i oppsiktsvekkende farger ofrer jeg de sjelden ett blikk.

Do's:
Keep it simple (dere er menn, dere trenger ikke pynt og stæsj)
Jeans & T-shihrt/genser
Dress slår aldri feil, selvom det ofte virker malplassert utenfor jobbområde/classy tilstelning


Don'ts: 
Skjerf/tørkler som er til PYNT
Hip-hop stil
Caps med mindre det er sol
For trange/baggy klær
"Pannebånd"
Genser halvt nedi buksa, sånn at det ser "tilfeldig" ut
Buksa nedi skoa


Femininist

Passform er viktigst! Ellers så liker jeg klassiske og litt rocka plagg på gutter.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

piken

Ser det er en del av jentene som ikke er så opptatt av sko - der er jeg helt motsatt og sko er noe av det første jeg ser på når jeg treffer folk generelt. Og jeg misliker pensko med mindre det er dress-anledning. Perfekt stil på en gutt ifølge meg: Passe slitte svarte jeans (evt en dressbukse som ikke ser for dressete ut), converse (adidas eller nike sneakers funker også), t-skjorte som sitter passe trangt og gjerne en laid-back skjorte som er åpen eller hettegenser med glidelås. Skinnjakke er også meget pent. Liker litt rocka stil på gutter og at de er litt laidback - de kan godt bruke tid på å se bra ut, poenget er at det ikke skal SYNES.

No-no her er: spisse pensko, boblejakke, rosa klær, trange t-skjorter, pannebånd. Ting som ikke er mandig (i mine øyne) rett og slett :)

Miss Føniks

Liker det litt enkelt og classy, gjerne shorte og en kul jeans.
Som hverken er for baggy eller for stram.

No no:
Bling i øra
pannebånd/skjerf eller lue på hode!
Store baggy jeans
sagging!
ROSA, sorry men det er for femi for min smak

The Phoenix always rises from the asses

QueenB

Se på True Blood. Alle de mannlige karakterene har dritheit stil (unntatt han homofile som sminker seg, da...).

Ja, sko er (ganske) viktig. Converse eller et par diskré sneekers fra adidas, Nike etc funker alltids. Liker godt retro-skoene fra adidas. Men synes en altfor tjukk såle er stygt. Men selv om sko er viktig, er det ikke krise å ta feil. SÅ overfladiske er vi ikke, er vi vel jenter?? Hmmmm?  ;D

fun fact: visste du at johnny depp har brukt de samme skoa de siste 20årene? og han er ikke akkurat uattraktiv....

Tingles

Rosa skjorte er totalt no-no? eller finnes det en middelvei her som kan gå på nyansen av rosa?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

depeche1

#7
Er det converse som gjelder eller? Har 2 par liggende, men har sluttet å bruke de til fordel for litt penere sko.

Hva synes dere jenter om feks
Chelsea boots


eller et par dobbeltspente monks


Kjører en ganske laidback stil sammen med. Svarte jeans, tskjorte og skinnjakke.
Tycks?

edit:
Kan kanskje minne litt om stilen til Ed Westwick

Femininist

depeche1  kan ikke svare for alle, men jeg liker den stilen og slike sko
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

piken

Quote from: Tingles on September 04, 2011, 15:41:52 PM
Rosa skjorte er totalt no-no? eller finnes det en middelvei her som kan gå på nyansen av rosa?

JEG synes ikke rosa er veldig pent på gutter. Og generelt så pleier ikke gutter som går i rosa å være min type. Men lilla derimot er en fin farge på gutter. Har lest et sted at fargen lilla på gutter funker omtrent som fargen rød gjør på jenter, i forhold til det motsatte kjønn. Og selv føler jeg at gutter i lilla automatisk blir et hakk kjekkere ;)

QueenB

Quote from: depeche1 on September 04, 2011, 16:21:40 PM
Er det converse som gjelder eller? Har 2 par liggende, men har sluttet å bruke de til fordel for litt penere sko.

godt spm, jeg synes egentlig ikke at converse er så fantastisk. Men det er liksom så vanlig, og helt greit. jeg bruker det selv noen ganger hvis jeg ikke orker å gå med hæler. Men finnes det kulere sko for begge kjønn? Absolutt. Hvis du ikke aner hva du skal gå med, så gå med converse. 

ellers synes jeg at de dobbeltspente monksene var veldig stilige, og kulere enn de andre (de var litt "finansmann"). Liker også Westwick-stilen, den er så enkel. Så hvis du synes den er fin, så kjør på  ;)

makari

Er virkelig Lue og caps nono? Jeg bruker da alltid caps (lue om vintern) og da caps bakfrem :P da jeg ikke er fornøyd med håret mitt og aldri klarer og få det noe fint... Men overalt ute ser jeg flere med samme stilen trodde da dette ikke var noe særlig jenter brydde seg om?

Femininist

De siste 10 årene (jeg er 22) har jeg sett en gutt med caps som er kjekk. Det var i vår, og han var kjekk til tross for at han hadde på caps! Lue har jeg ikke noe forhold til, men caps er for meg no-no!
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Anugita

Quote from: makari on September 14, 2011, 00:01:37 AM
Er virkelig Lue og caps nono? Jeg bruker da alltid caps (lue om vintern) og da caps bakfrem :P da jeg ikke er fornøyd med håret mitt og aldri klarer og få det noe fint... Men overalt ute ser jeg flere med samme stilen trodde da dette ikke var noe særlig jenter brydde seg om?

Altså... Caps er noe smågutter og harry rånere går med... Og caps bak-frem skriker bare "fjortis som prøver å være kul ved å herme etter eminem"

Vandelay

#14