Når har man sex første gang

Started by Miss Føniks, September 06, 2011, 22:52:51 PM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Venter du bevist en stund me å ha sex me en du dater/fant tonen med?
Når du ønsker og finne ut om det kan bli noe mer?

Har det noe og si om du har sex første kvelden?
Utelukker du da personen som kjæreste materiale?

Følger du "ikke sex før 3 Daten"?

Reflekter med meg :)
The Phoenix always rises from the asses

Tingles

Sex for meg skjer når det føles naturlig, ingen regel på det og det betyr ingenting om det er 10. daten eller 1.
Det viktigste for min del om det skal bli noe mer er hvordan vi har det sammen.
Det viktigste med sex er om det er bra, passer vi sammen i sengen o.l. er sexen god eller kjedelig. Det er det som er evt. dealbreaker for meg.
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

VB

Vil ikke ha kjaereste for tida saa med de fleste jenter pusher jeg for sex saa tidlig som mulig hvis jeg er interessert i det. Jeg foler at det fort kan bli veldig kjaereste folelse hvis det gaar for mange dates for sex (med noen faa unntak).

Ellers vil jeg si at jeg dommer ingen paa hvor fort de har sex, hvis det faller seg naturlig aa ha sex med en jente forste kvelden saa vil jeg ikke utelukke fremtidig partnerskap med henne naar jeg en gang blir klar for det igjen. Jeg synes det vil vaere teit aa sile ut en person man passer godt sammen med kun fordi dere valgte aa ha sex veldig fort.

MVP

Quote from: Tingles on September 06, 2011, 23:15:16 PM
Sex for meg skjer når det føles naturlig, ingen regel på det og det betyr ingenting om det er 10. daten eller 1.
Det viktigste for min del om det skal bli noe mer er hvordan vi har det sammen.
Det viktigste med sex er om det er bra, passer vi sammen i sengen o.l. er sexen god eller kjedelig. Det er det som er evt. dealbreaker for meg.

What he said^^ :)

Pluss, jeg ser ikke ned på jenter som har sex første kvelden... De som har et problem med det har ett litt for 1863 kvinnesyn synes jeg :)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

QueenB

Quote from: Hellin on September 08, 2011, 01:23:23 AM
MEN jeg misliker sterkt jenter som med vilje prøver å "dra ut tiden", og bruke sex som et middel for å prøve å "lure" meg inn i et forhold med dem

kjære deg; jenter prøver ikke å dra ut tiden for å "lure" deg inn i et forhold, som du så fint sier. De vet ikke hvor de har deg, og har lyst å vente med å ha sex. Kanskje prøver de å finne ut om du er interessert i noe mer, kanskje prøver de å finne ut om de selv er interessert i deg, altså nok til å ville ha sex. Kanskje de har sex med noen andre, og vil helst holde seg til en fyr om gangen. Kanskje de bare har lyst å bli litt bedre kjent før de puler deg. Er 2-3-4-5 dates altfor mye å be om? tror du alle som ikke sprer beina for deg på første date prøver å "lure" deg inn i et ekteskap lissom? Tro om igjen. Selv om vi lever i en moderne og liberal tid, er det likevel helt greit og normalt å ville vente litt med å ha sex med en person, iallefall til man har blitt LITT bedre kjent. Litt spes at du "misliker det sterkt".


Quote from: Hellin on September 08, 2011, 01:23:23 AM
Mange jenter tror at menn synes det er spennende "å jakte", på jenta, og mener at å hale ut tiden før de har sex gjør at mannen prøver mye hardere. Det får ham til å invistere mye mer, og noen kvinner rasjonaliserer med at sexen vil bli mye bedre. Ettersom man streber etter "det man ikke kan få". Dette er kanskje sant i noen tilfeller? Men dere jenter har noen tendenser til å overdrive det. Jeg tror de aller fleste menn dere vil ha, gir opp og konkluderer med at det ikke er verdt jakten, fordi de kan få seg noe med andre mye lettere

det er faktisk helt sant (i allefall for de aller fleste) at sexen blir bedre hvis man kjenner hverandre, og særlig hvis det er litt følelser med i bildet- ingen stor hemmelighet. Ikke rart det finnes jenter som har lyst å se an muligheten for om det kan oppstå følelser, altså finne en kjæreste?????

så din logikk er:  at vi vil ha de vi ikke kan få, og venter derfor med å ha sex for å unngå å bli såret, kanskje. Og de vi ikke kan få men vil ha, vil bare pule oss, og når de skjønner at vi prøver å unngå å bli såret, så dumper de oss likevel. Og dette "misliker du sterkt".

ehm, kanskje like greit at vi venter med å ha sex? ;)


Anders GV

Quote from: QueenB on September 09, 2011, 00:34:41 AM
Quote from: Hellin on September 08, 2011, 01:23:23 AM
MEN jeg misliker sterkt jenter som med vilje prøver å "dra ut tiden", og bruke sex som et middel for å prøve å "lure" meg inn i et forhold med dem

kjære deg; jenter prøver ikke å dra ut tiden for å "lure" deg inn i et forhold, som du så fint sier.

"Kjære deg"... her må jeg si meg enig med Hellin.
Ikke alle, men noen jenter bruker bevist sex som et middel for å oppnå forhold.
Personlig har jeg opplevd dette både som gutten jenta vil vente LENGE før hun har sex med for å få til et forhold og jeg har hatt ons med jenter som etter sexen forteller om han de er på dealern med, men ikke har sex med fordi: "for å få til forhold må man jo holde igjen 3-4 mnd med sexen".
Det hender også i jenteserier som gossip girl og sex og singeliv at jentene venter med sex kun for å høyne sjansen for et forhold.
Seriene er populære fordi de klarer å lage situasjoner jenter kjenner seg igjen i, hvis "vente med sex" er helt science fiction for alle jenter, ville ikke temaene bli brukt.

QueenB

kjære pandabjørn,

jeg har aldri sagt at "vente med sex" er sci-fi for jenter, men at jo, vi venter noen ganger med å ha sex. Dette gjør vi ikke for å lure dere, men for å SE AN SITUASJONEN. Hva er galt med det? hvorfor ikke se saken fra jentas perspektiv?

Hellin prøvde å fremstille jenter som noen kyniske skapninger som bruker underlivet sitt som pressmiddel for å få seg kjæreste, det var dette jeg reagerte på. Hvis en jente vil bli sammen med deg, så ta det som et kompliment, ikke bli irritert.

sex & singelliv er ikke akkurat kjent for å promotere å VENTE med sex..... og gossip girl er en fancy såpeserie, ingenting mer. Personlig, tar jeg alle mine datingtips fra Days of Our Lives.

VB

Quote from: kastanje on September 09, 2011, 17:17:55 PMTror ikke dette er noe gutter tenker på i det hele tatt.

Er nok ganske riktig det, tviler på at de fleste gutter tenker over det. Sex er sex for oss, selvfølgelig suger det hvis dama blir gravid og jeg har sett flere personer i sjekkemiljøet som har havnet i en slik situasjon og fått panikk (noe som ledet til diskusjoner på private forum som helst ikke burde se dagens lys).

Quote from: QueenB on September 09, 2011, 15:19:38 PMjeg har aldri sagt at "vente med sex" er sci-fi for jenter, men at jo, vi venter noen ganger med å ha sex. Dette gjør vi ikke for å lure dere, men for å SE AN SITUASJONEN. Hva er galt med det? hvorfor ikke se saken fra jentas perspektiv?

Hellin prøvde å fremstille jenter som noen kyniske skapninger som bruker underlivet sitt som pressmiddel for å få seg kjæreste, det var dette jeg reagerte på. Hvis en jente vil bli sammen med deg, så ta det som et kompliment, ikke bli irritert.

Det finnes alle slags jenter, noen som venter fordi de ikke vet, noen som venter fordi de prøver å havne i forhold og noen som prøver å bli gravide for å tvinge en kar inn i forhold. Det er ikke så utrolig sjeldent jeg ser jenter som prøver å utnytte deres seksuelle posisjon for å få det de vil fra gutter, selv om ikke du gjør det så finnes det jenter der ute som gjør det. Men det betyr ikke at jenter flest gjør slike ting, en del gutter i sjekkemiljøet har et veldig dystert syn på kvinner og deres handlinger. Noe som er veldig forståelig siden vi får se hvor jævlige jenter kan være (gutter er også det forsåvidt, men vi sjekker ikke gutter). Det er utrolig vanskelig å stole på jenter når du har hatt sex med 5,6,7++ damer som drar opp telefonen og snakker med typen like etterpå. Jenter som ikke forteller deg at de har type før etter du har hatt sex med dem og jenter som forteller deg hvordan de utnytter en stakkars kar som er interessert i dem, etc... Spesielt når du begynner å forstå at det er intet 100% sikkert tegn for å se om en jente gjør slike ting, den søteste og snilleste jenta du kan tenke deg kan være et totalt rasshøl.

Men alltid når jeg ser slike diskusjoner som dette her tenker jeg på noe Dan Savage sa, folk flest vil ha en negativ holdning mot personer som er i en posisjon til å såre dem emosjonelt. Dvs, gutter snakker dritt om jenter, jenter snakker dritt om gutter, homser om andre gutter, lesber om andre jenter og bifile om alle.

Femininist

Tror graviditet og redsel for graviditet styrer mange jenter. De fleste som tar abort synes det "er helt greit". I aviser, på nett og i blader så florerer det med artikler av jenter som ikke ønsket å bli gravide, ble det, tok abort og angret. Redselen for å bli den jenta, alenemor eller "for ung" mor sitter sterkt i meg, selv om risikoen er minimal!
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Eva

No er eg ei som har vore mange år i eit forhold før eg vart singel for eit år sidan, og har sånn sett litt avgrensa erfaring med dating og sånn. Men for min del er sex ein veldig naturlig del av det som er sjekking på byen, og om eg likar nokon eg møter, tar eg han gjerne med meg heim. Så blir erfaringane med i vurderinga av kor godt eg likar han, på linje med seinare treff. Sidan eg har vore lenge i forhold er sex ein veldig naturlig del av det, og eg har eit veldig avslappa forhold til eigen seksualitet. Men har ikkje så mykje erfaring med dating av dei eg treff på andre måtar enn på byen, enno.

Når det gjeld sjansen for å bli gravid, så er det heilt uaktuelt for meg å få barn akkurat no. Det inneber at eg er nøye med å bruke prevensjon, men om det skulle bli nødvendig å kjøpe angrepille eller ta abort seinare, tror eg det vil vere heilt ok og. Sjølvsagt er det ikkje sikkert alle synst det er like enkelt, og det er sikkert lett å seie (og kanskje ikkje like lett å gjennomføre), men det funkar for meg. Eg synst uansett at det er veldig fint å vite at eg har mange moglegheiter før det endar opp i ein uønska unge, det gjer at eg ikkje treng tenke for mykje på sånt, og kan ha det gøy i stedet. Så kan alle sider av ein potensiell partner vere med i vurderinga, inkludert korleis han oppfører seg i senga. (Her kan eg understreke at det ikkje bare handlar kor bra sexen er i fylla, men innstilling og potensiale også.)

Om nokon ikkje har lyst å innlate seg på eit forhold med meg fordi vi hadde sex første kvelden, då er han ikkje ein eg vil vere saman med uansett...

Tingles

Haha VB bifile er tydeligvis noen kjipe jævler :D
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Roman

Jeg utelukker ikke ei jente om vi har sex på første kveld, jeg tar det som et pluss at jenta tørr.
Jeg vil ha sex så fort som mulig, for om personligheten, utseendet og sexen er bra, så har jeg skutt gullfuglen :)
Noe av det verste jeg vet er når jenter med intensjon utsetter sexen, ifrykt for å ikke bli tatt med videre i guttens "vurdering", men dette er jo bare utsettelse av noe som kommer til å skje uansett, om gutten har satt forholdet med jenta som FB, så blir det FB.
Men selvfølgelig, det er forskjell når begge parter er likestilt og vil noe mer sammen, enn at den ene parten bruker den andre for sex, og dette ser man jo tydelig når den ene parten ikke vil øke kontakten man har med hverandre, utenom de gangene man kun har sex.
Be like water my friend.

vinnersmilet

En ting jeg ikke skjønner helt er når man skriver at man venter med sex for å se om det blir et forhold eller om ihvertfall personen er materiale til det.
Hvor kommer "Try before you buy" inn her? Hvem vil si seg uenig med at man gjerne vil forstå den andre personen så bra som mulig/ønskelig før man inngår et forhold, og da kan jeg ikke se at det å vente med sexen er så veldig naturlig. Tingles skriver fks at sex er dealbreaker, dvs at hvis den er dårlig, bye bye. Det er selvfølgelig vanskelig å si noe om en enkelt rulling i halmen, så da blir det ennå mer flåsete når folk evt gir opp etter én gang.

Jeg tror "konflikten" hvis man skal kalle det noe sånt er at menn har ikke noe i mot å ha sex tidlig og føler ikke at de har "investert" seg selv så veldig når de har sex. Dette står seg kanskje annerledes for kvinner. Her tror jeg synet vil endre seg, kvinner vil forstå bedre hva som betyr investering for menn. Investering for menn i dag har mindre med sex å gjøre og fks mer å gjøre med om man tar jenta i sin vennekrets, om man stiller opp for henne. Men med en gang dette blir en byttehandel for sex så har både "duden og dama" gjort seg selv en bjørnetjeneste.

Selv er jeg av den mening at kvinner er så frigjorte og har så nær like muligheter som menn, at det å bruke sex som våpen eller som pressmiddel har mer å gjøre med at de liker å sette mannen i en avhengig posisjon samtidig som de dypt kan forakte han for å la han bli satt i det.