Hud- og hårpleie

Started by Chuck Baz, October 20, 2011, 15:26:21 PM

Previous topic - Next topic

Chuck Baz

Hud- og hårpleie
Har observert en del kviseprat og slik i det siste og tenkte å dele "hemmeligheten" for å få en fin, god hud. Samtidig tenkte jeg å lansere litt hårpleie siden jeg altfor ofte ser unge menn med en halv boks voks i håret eller fett, ekkelt hår.

Å holde et greit og pent hår bør være enkelt, gå til en flink frisør og invester litt penger i å se bra ut, en god frisør vil alltid vite hva som kler deg og hva som er 'in'.

Preperasjon for klippen: Aldri dusj med shampo og balsam hver dag, håret ditt blir finest om du gjør det hver andre eller tredje dag, håret har ikke godt av alle ingrediensene i håret dag inn og dag ut. En god shampo og balsam er også å anbefale, slutt å bruk dobbelduschen i håret ditt, det er ren såpe i håret, såpe som ikke er god for huden engang. Personlig bruker jeg shampo og balsam fra Redken, og når jeg er ferdig med de to så har jeg fra American Crew liggende. Langt mer kostbart enn å kjøpe First Price, men så blir resultatet bedre óg. En ting som kan anbefales på "mellomdager", altså dagene mellom du har dusja med shampo og balsam er tørrshampo ideelt. Tørrshampo er en shampo som bare kan påføres og gnis inn i håret uten å påføre vann. Noter: Shampo og balsam trenger en stund på å virke og må masseres ordentlig inn i håret

Hvor ofte skal man klippe seg? Her er det mange ulike faktorer som spiller inn, hvor fort vokser håret ditt? Hvordan vokser håret ditt? Hvor flink er frisøren din? Osv.. Selv trenger jeg en hårklipp ca hver tredje måned.

Hvilke produkter kan man bruke i håret? Er det bare 'Renati' som duger? Under går jeg raskt gjennom et par forskjellige hårprodukt man kan ha i håret og fordeler/ulemper ved dem:

Voks: personlig syns jeg voks er et lite hakk for klissete. Fordel med voks: enkelt å forme håret, vil ikke se like klissete ut som med feks gele, men vil fortsatt ligge noenlunde på plass. Et greit valg for everyday-use egentlig og er sannsynligvis derfor det er så populært
Pomade: Pomade er et produkt man gjerne bruker ved litt festligere anledninger, kan sammenliknes med brylkrem(usikker på om det er det samme eller ei), begge deler er klissete og gir lite hold men er eksellent om du skal ha f.eks sleik eller liknende.
Paste: Fordel: Enkelt å blande inn i håret og forme. Ulempe: Lite hold
Gele: Det beste valget når du er syv år og skal få håret til å stå rett til værs, dagligdags er det ikke et godt valg dog, håret vil se ganske fryst ut og ganske unaturlig ut.
Hårspray Et produkt jeg ofte bruker som supplement siden jeg sverger til paste, enkelt og greit fordi det fungerer som lim oppå håret uten å se ut som det, minuset er at håret blir ekkelt å ta i.

Hårsider jeg liker å kikke innom fra tid til annen:
http://coolmenshair.com/ - Drevet av en mann som kan det meste om hår, om du leter litt finner du ut hva du må spise og hvor mye du må trene for å oppnå sunnheten i håret til å gå for akkurat den eller den hårstilen, i tillegg så er alt utdypt.
http://www.youtube.com/user/mhrrasmus - Slikhaar tv: Alt om hvordan du får til håret ditt slik du vil ha det, har vel gjort de aller fleste hårsveiser nå, fra det normale til det absurde.

Hudpleie:
Om du vil ha en ren og fin hud anbefaler jeg kort og greit 'Bulldog' sine produkter. Du begynner med en facewash hver morgen/kveld som er langt sunnere mot huden enn vanlig såpe, hver andre/tredje dag(jeg bruker tredje) bruker du en facescrub som skal påføres huden og få sitte litt før den vaskes vekk igjen, den går noe dypere enn facewashen og er god til å fjerne urenheter som sitter litt lenger inn i huden. Til slutt avslutter du med en moisturizer for å gi mer fuktighet til huden. Et annet produkt som kan brukes er "øyekrem", men det er for de som er redd for rynker rundt øynene og den frykten har ikke jeg, så akkurat der blir det vanskelig å hjelpe dere.


-  Chuck Baz

Femininist

Eneste shampoen og balsamen jeg kjøper (og tåler) er fra KMS. Halve utseendet på håret er produkter. - En får sjelden fint hår uten gode produkter, men gode produkter er ikke nok i seg selv, en må og få til å style håret. Det er snakk om shampo, ikke magi ;) Tørr shampo derimot, DET er magi!

Huden renser jeg av og til i dusjen, men fuktighetskremer og øyekrem er viktigere vil jeg si. Rens er rens, fuktighetskremmer varierer sterkt.

Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Smooth

Quote from: Chuck Baz on October 20, 2011, 15:26:21 PM
Hud- og hårpleie
Hudpleie:
Om du vil ha en ren og fin hud anbefaler jeg kort og greit 'Bulldog' sine produkter. Du begynner med en facewash hver morgen/kveld som er langt sunnere mot huden enn vanlig såpe, hver andre/tredje dag(jeg bruker tredje) bruker du en facescrub som skal påføres huden og få sitte litt før den vaskes vekk igjen, den går noe dypere enn facewashen og er god til å fjerne urenheter som sitter litt lenger inn i huden. Til slutt avslutter du med en moisturizer for å gi mer fuktighet til huden. Et annet produkt som kan brukes er "øyekrem", men det er for de som er redd for rynker rundt øynene og den frykten har ikke jeg, så akkurat der blir det vanskelig å hjelpe dere.


-  Chuck Baz

Kjøpte meg nå disse Bulldog-produktene du nevnte på slutten her, og har derfor et par spørsmål (med kanskje åpenbare svar).

  • Face washen, skal den tas ved å ta vann i fjeset, påføre kremen og skylle vekk med en gang etterpå? Eller er det noe man bruker i dusjen? Jeg dusjer hver morgen, og lurer på om jeg da skal ta den etter å ha dusjet eller mens jeg dusjer
  • Moisturizer: Påføres over hele fjeset? Er dette det samme som en vanlig fuktighetskrem?
  • Face scrub, skal jeg også ta vann i fjeset først, påføre produktet, la stå noen minutter og så skylle vanlig vekk?

zodd

Quote from: Smooth on May 29, 2015, 09:17:07 AM

  • Moisturizer: Påføres over hele fjeset? Er dette det samme som en vanlig fuktighetskrem?

Måtte slutte med denne jeg. Fikk en del kviser av den.

Levator

For dere som har ansiktshudstypen fet, så kan jeg anbefale La Roche Posay Effaclar serien.

The Stig

Quote from: bigp85 on July 02, 2015, 22:32:51 PM
For dere som har ansiktshudstypen fet, så kan jeg anbefale La Roche Posay Effaclar serien.


Noen som har erfaring med laserbehandling i ansiktet,eller andre mer drastiske ting?  Jeg har ekstremt fettete og uren ansiktshud, alltid hatt det. Har hatt et par deep cleaninger noen ganger, men det varer bare en uke eller to før det er like ille...pluss at det er fucking smertefullt...
bye bye comfort zone.Just die already.

Anders GV

Quote from: Dr.Stigen on July 12, 2015, 15:52:10 PM
Noen som har erfaring med laserbehandling i ansiktet,eller andre mer drastiske ting?  Jeg har ekstremt fettete og uren ansiktshud, alltid hatt det. Har hatt et par deep cleaninger noen ganger, men det varer bare en uke eller to før det er like ille...pluss at det er fucking smertefullt...
Hva bruker du av produkter til vanlig?

The Stig

Quote from: Anders GV on July 12, 2015, 17:08:58 PM
Quote from: Dr.Stigen on July 12, 2015, 15:52:10 PM
Noen som har erfaring med laserbehandling i ansiktet,eller andre mer drastiske ting?  Jeg har ekstremt fettete og uren ansiktshud, alltid hatt det. Har hatt et par deep cleaninger noen ganger, men det varer bare en uke eller to før det er like ille...pluss at det er fucking smertefullt...
Hva bruker du av produkter til vanlig?

Ingenting...vasker meg med vann og bader i havet..
bye bye comfort zone.Just die already.

Anders GV

Quote from: Dr.Stigen on July 12, 2015, 20:07:28 PM
Quote from: Anders GV on July 12, 2015, 17:08:58 PM
Quote from: Dr.Stigen on July 12, 2015, 15:52:10 PM
Noen som har erfaring med laserbehandling i ansiktet,eller andre mer drastiske ting?  Jeg har ekstremt fettete og uren ansiktshud, alltid hatt det. Har hatt et par deep cleaninger noen ganger, men det varer bare en uke eller to før det er like ille...pluss at det er fucking smertefullt...
Hva bruker du av produkter til vanlig?

Ingenting...vasker meg med vann og bader i havet..
Da er det jo ikke rart at effekten av laserbehandling går fort bort.
Du må å slutte å lete etter quickfixen.
Blir som å gå til tannlegen for å fikse alt, for så å aldri pusse tennene.

Det du minimum trenger er:
Ansiktsskrubb (fin) brukes morgen og kveld
Ansiktsskrubb (grov) brukes 2-3 ganger i uka (morgen isteden for den fine)
Ansiktskrem, brukes etter rens

Dette er det absolutt minimum du trenger. Når det blir bedre kan du prøve å droppe skrubben på kvelden.

I tillegg kan du vurdere å kjøpe en vibrerende ansiktsbørste.
Anbefaler Foreo Luna Mini: http://www.foreo.com/product/luna-mini/

Akkurat hvilke produkter du har mest nytte av er umulig å si uten å se "problemet" på nært hold.
Dra til en butikk som har peiling. Har gode erfaringer fra Fredrik & Louisa.

The Stig

Quote from: Anders GV on July 12, 2015, 21:09:26 PM
Quote from: Dr.Stigen on July 12, 2015, 20:07:28 PM
Quote from: Anders GV on July 12, 2015, 17:08:58 PM
Quote from: Dr.Stigen on July 12, 2015, 15:52:10 PM
Noen som har erfaring med laserbehandling i ansiktet,eller andre mer drastiske ting?  Jeg har ekstremt fettete og uren ansiktshud, alltid hatt det. Har hatt et par deep cleaninger noen ganger, men det varer bare en uke eller to før det er like ille...pluss at det er fucking smertefullt...
Hva bruker du av produkter til vanlig?

Ingenting...vasker meg med vann og bader i havet..
Da er det jo ikke rart at effekten av laserbehandling går fort bort.
Du må å slutte å lete etter quickfixen.
Blir som å gå til tannlegen for å fikse alt, for så å aldri pusse tennene.

Det du minimum trenger er:
Ansiktsskrubb (fin) brukes morgen og kveld
Ansiktsskrubb (grov) brukes 2-3 ganger i uka (morgen isteden for den fine)
Ansiktskrem, brukes etter rens

Dette er det absolutt minimum du trenger. Når det blir bedre kan du prøve å droppe skrubben på kvelden.

I tillegg kan du vurdere å kjøpe en vibrerende ansiktsbørste.
Anbefaler Foreo Luna Mini: http://www.foreo.com/product/luna-mini/

Akkurat hvilke produkter du har mest nytte av er umulig å si uten å se "problemet" på nært hold.
Dra til en butikk som har peiling. Har gode erfaringer fra Fredrik & Louisa.

Var innom hudpleien idag og fikk en analyse av ansiktshuden. Var visst ikke så ille som jeg trodde. Hun viste meg noen kremer jeg burde bruke.Først vanlig rens ,så  noen "pads" med organiske syrer" morgen kveld. Og en nattkrem. Jeg synes det høres helt greit ut og fikk helt hakeslepp når jeg skulle betale...2600 kroner for 4 små kremer...herregud og Jesus. Den ene andre gangen i mitt liv jeg har kjøpt en ansiktrens så var det en til 40 kroner på rema. Hun sa det at damer var vel innenforstått med at slike hudprodukter kostet en del...takk og pris at jeg ikke er dame da...
bye bye comfort zone.Just die already.

Anders GV

Som jeg skrev, du trenger kun de 3 produktene.

Stemmer at du finner rens til 40 kr på rema. Men den kommer ikke til å løse problemet ditt.