Chatting på facebook

Started by Charming, November 28, 2011, 18:01:03 PM

Previous topic - Next topic

Charming

Hei. Jeg lurer litt på hvordan man skal holde flowen når man chatter med jenter på facebook.
Noen jenter er superlette å prate med over nett, mens andre har en tendens til og bli stille og kjedelige.
hvordan burde man egentlig generelt chatte med jenter for og holde interessen oppe?


Ambrosia

Hei, har lagt merke til blant mine egne venninner at det varierer veldig fra person til person hvor glad man er i å bruke chat-funksjonen på facebook. Selv kan jeg prate over skype eller fb lenge, men synes ikke det er noe problem fordi jeg skriver ganske fort.
Personlig hater jeg derimot sms, bruker en evighet på å svare og stort sett alltid så kort som mulig, mens jeg har venninner som eeelsker å sende meldinger via sms og ikke forstår det helt når jeg eller guttene de forsøker å flørte med bruker så lang tid på å svare  :P
Så hypotesen min er at noen jenter rett og slett ikke er så komfy på facebook-chatten, kanskje de synes pc er kjedelige greier eller ikke skriver så fort og derfor synes det er knotete. Vil derfor foreslå at du forsøker kontakt via andre kanaler som sms eller å møtes face to face bare for å se om de er mer komfy der. Har iallfall litt av samme erfaringen med gutter, noen kan være superhyggelige face to face men veldig korte og kjedelige på fb/skype og andre kan være motsatt.

Dette er basert på mine observasjoner blant egne venner, men kan godt hende noen av de andre har bedre tips for å faktisk holde samtalen i gang.

VB

Jeg ville sagt at hvis dama ikke virket veldig snakksalig over facebook og du har god nok kontakt med henne til aa motes ansikt til ansikt, saa skip facebook. Chat / telefon / sms burde hovedsaklig ses som et middel for aa faa til et ansikt til ansikt mote, det er utrolig vanskelig aa eskalere et forhold over chat. Det skjer selvfolgelig og noen gutter har spesialisert seg paa akkurat det, saa det er mulig. Men det er vanskelig og det er lett aa drite seg selv paa leggen naar man gjor det.

Selv har jeg faatt jenter til aa si de villeste tingene over chat (sex snakk over chat), men naar da tiden kom til aa motes ansikt til ansikt saa backet de ut. Mest sannsynlig fordi de ikke folte de kunne staa bak tingene de hadde sagt over chat.

Saa etter det sluttet jeg personlig aa eskalere noe saerlig over chat, bruker det kun for aa faa til mote eller evnt bygge litt komfort / relasjon slik at jenta foler seg trygg nok til aa motes.

Charming


prebenk1

Quote from: VB on November 30, 2011, 09:52:34 AM
Jeg ville sagt at hvis dama ikke virket veldig snakksalig over facebook og du har god nok kontakt med henne til aa motes ansikt til ansikt, saa skip facebook. Chat / telefon / sms burde hovedsaklig ses som et middel for aa faa til et ansikt til ansikt mote, det er utrolig vanskelig aa eskalere et forhold over chat. Det skjer selvfolgelig og noen gutter har spesialisert seg paa akkurat det, saa det er mulig. Men det er vanskelig og det er lett aa drite seg selv paa leggen naar man gjor det.

Selv har jeg faatt jenter til aa si de villeste tingene over chat (sex snakk over chat), men naar da tiden kom til aa motes ansikt til ansikt saa backet de ut. Mest sannsynlig fordi de ikke folte de kunne staa bak tingene de hadde sagt over chat.

Saa etter det sluttet jeg personlig aa eskalere noe saerlig over chat, bruker det kun for aa faa til mote eller evnt bygge litt komfort / relasjon slik at jenta foler seg trygg nok til aa motes.

Blir gal av å lese alle aa/ae i svaret ditt! ta copypaste disse neste gang: å ø æ Å Ø Æ

Stemning

Quote from: prebenk1 on December 05, 2011, 16:21:56 PM
Quote from: VB on November 30, 2011, 09:52:34 AM
Jeg ville sagt at hvis dama ikke virket veldig snakksalig over facebook og du har god nok kontakt med henne til aa motes ansikt til ansikt, saa skip facebook. Chat / telefon / sms burde hovedsaklig ses som et middel for aa faa til et ansikt til ansikt mote, det er utrolig vanskelig aa eskalere et forhold over chat. Det skjer selvfolgelig og noen gutter har spesialisert seg paa akkurat det, saa det er mulig. Men det er vanskelig og det er lett aa drite seg selv paa leggen naar man gjor det.

Selv har jeg faatt jenter til aa si de villeste tingene over chat (sex snakk over chat), men naar da tiden kom til aa motes ansikt til ansikt saa backet de ut. Mest sannsynlig fordi de ikke folte de kunne staa bak tingene de hadde sagt over chat.

Saa etter det sluttet jeg personlig aa eskalere noe saerlig over chat, bruker det kun for aa faa til mote eller evnt bygge litt komfort / relasjon slik at jenta foler seg trygg nok til aa motes.

Blir gal av å lese alle aa/ae i svaret ditt! ta copypaste disse neste gang: å ø æ Å Ø Æ

?

Hva er mest stress, for deg å lese aa ae, eller for han å kopiere inn æøå hver bidige gang. Ego much?

prebenk1

Quote from: Stemning on December 05, 2011, 17:19:40 PM
Quote from: prebenk1 on December 05, 2011, 16:21:56 PM
Quote from: VB on November 30, 2011, 09:52:34 AM
Jeg ville sagt at hvis dama ikke virket veldig snakksalig over facebook og du har god nok kontakt med henne til aa motes ansikt til ansikt, saa skip facebook. Chat / telefon / sms burde hovedsaklig ses som et middel for aa faa til et ansikt til ansikt mote, det er utrolig vanskelig aa eskalere et forhold over chat. Det skjer selvfolgelig og noen gutter har spesialisert seg paa akkurat det, saa det er mulig. Men det er vanskelig og det er lett aa drite seg selv paa leggen naar man gjor det.

Selv har jeg faatt jenter til aa si de villeste tingene over chat (sex snakk over chat), men naar da tiden kom til aa motes ansikt til ansikt saa backet de ut. Mest sannsynlig fordi de ikke folte de kunne staa bak tingene de hadde sagt over chat.

Saa etter det sluttet jeg personlig aa eskalere noe saerlig over chat, bruker det kun for aa faa til mote eller evnt bygge litt komfort / relasjon slik at jenta foler seg trygg nok til aa motes.

Blir gal av å lese alle aa/ae i svaret ditt! ta copypaste disse neste gang: å ø æ Å Ø Æ

?

Hva er mest stress, for deg å lese aa ae, eller for han å kopiere inn æøå hver bidige gang. Ego much?



Nei, stupid much? hvis han takler å trykke ctrl + c også ctrl + v, er det NULL stress for han. Eller hvis han har mac kan han bruke cmd + c/cmd + v.

Eventuelt fikse seg et norsk tastatur.


Stemning

Quote from: prebenk1 on December 05, 2011, 21:49:09 PM
Quote from: Stemning on December 05, 2011, 17:19:40 PM
Quote from: prebenk1 on December 05, 2011, 16:21:56 PM
Quote from: VB on November 30, 2011, 09:52:34 AM
Jeg ville sagt at hvis dama ikke virket veldig snakksalig over facebook og du har god nok kontakt med henne til aa motes ansikt til ansikt, saa skip facebook. Chat / telefon / sms burde hovedsaklig ses som et middel for aa faa til et ansikt til ansikt mote, det er utrolig vanskelig aa eskalere et forhold over chat. Det skjer selvfolgelig og noen gutter har spesialisert seg paa akkurat det, saa det er mulig. Men det er vanskelig og det er lett aa drite seg selv paa leggen naar man gjor det.

Selv har jeg faatt jenter til aa si de villeste tingene over chat (sex snakk over chat), men naar da tiden kom til aa motes ansikt til ansikt saa backet de ut. Mest sannsynlig fordi de ikke folte de kunne staa bak tingene de hadde sagt over chat.

Saa etter det sluttet jeg personlig aa eskalere noe saerlig over chat, bruker det kun for aa faa til mote eller evnt bygge litt komfort / relasjon slik at jenta foler seg trygg nok til aa motes.

Blir gal av å lese alle aa/ae i svaret ditt! ta copypaste disse neste gang: å ø æ Å Ø Æ

?

Hva er mest stress, for deg å lese aa ae, eller for han å kopiere inn æøå hver bidige gang. Ego much?



Nei, stupid much? hvis han takler å trykke ctrl + c også ctrl + v, er det NULL stress for han. Eller hvis han har mac kan han bruke cmd + c/cmd + v.

Eventuelt fikse seg et norsk tastatur.



Haha du altså. Troll.

Selveste

jeg synes det er sexy at han skriver aa

deepArne

Quote from: prebenk1 on December 05, 2011, 21:49:09 PMNei, stupid much? hvis han takler å trykke ctrl + c også ctrl + v, er det NULL stress for han. Eller hvis han har mac kan han bruke cmd + c/cmd + v.

Eventuelt fikse seg et norsk tastatur.
Eit litt lettare alternativ er å lime teksten inn i ein teksteditor og trykke replace (vanlegvis ctrl-r). I Windows kan ein dessutan toggle mellom ulike tastatur med alt-venstre shift, utan at eg kjenner til datamaskintilgangen til VB eller har problem med "ae" "oe" eller "aa"...

Gaffateip

For æøå, bruker du bare Alt+3siffra kode, funker på alle tastatur/språksettings. Fint å kunne når man er på ferie etc. og skal sende mail/oppdatere fb fra netcafé.

Alt + 145  =  æ
Alt + 146  =  Æ
Alt + 155  =  ø
Alt + 157  =  Ø
Alt + 134  =  å
Alt + 143  =  Å



Jungeldyret

Har en løsning på alles problemer, de som har problemer med å lese aa eller andre forkortelser. Hopp over det han skriver eller trykk x'en på høyere side (venstre for de spesielle mac brukerene).

Femininist

Quote from: Kurry on December 15, 2011, 13:40:56 PM
For æøå, bruker du bare Alt+3siffra kode, funker på alle tastatur/språksettings. Fint å kunne når man er på ferie etc. og skal sende mail/oppdatere fb fra netcafé.

Alt + 145  =  æ
Alt + 146  =  Æ
Alt + 155  =  ø
Alt + 157  =  Ø
Alt + 134  =  å
Alt + 143  =  Å




Fantastisk! <3 Hvorfor har ingen lært meg dette før?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Casual

Hvordan skal man raskt mulig avtale møte fra face til real life? 
Av personlig erfaring så funker ikke:"Lyst til å møtes?" "skal vi møtes en dag?"

Hva kan man skrive for å ikke skrive det så spørrende?

Feks. Hvis gutten vil til jenta som bor litt unna.... Hvordan skal man gå frem for å "spørre" om date?

Casual

#14
Quote from: kastanje on February 15, 2012, 21:10:18 PM
Fortell om ting du gjør på og håp at hun svarer "jeg digger leirdueskyting" og så foreslå at hun blir med neste gang.
Eller grip sjansen hver gang hun forteller om noe hun liker. Eller snakk om filmer og si at kinoen nærmest deg er sykt bra og at du aldri i livet kan se twilight på noen annen kino, hun må nesten prøve den.

Altså, så lenge du gir meg en passe rasjonell grunn, og jeg har lyst til å møte deg, så blir jeg jo med. Hvis ikke har jeg i hvert fall en god unskyldning. Men ja, igjen ... du må mene det.
Det høres bra ut det men hvis hun ikke hinter til interesse og ikke engasjerer seg mye så er det veldig vanskelig. Det å foreslå kino osv. er så kunstig og virker som man pakker inn intensjonen for å ikke virke skummel... Fra mitt syn så blir det en måte å selge en kul ting som jeg åpenlyst vil at hun skal være med på.
Det skal jo ikke være nødvendig å selge en greie for at man har en "unnskyldning" til å være sammen. Jenter bruker HELE tiden "se på film" når de foreslår. Og det er en metafor for sex. Det er alltid en introduksjon til det som skal komme. Er så slitsomt at man ikke kan være åpen og ærlig å bare si ting som det er. feks. "Jeg er nysgjerrig på deg,hva gjør du på onsdag?"

Det er lett når jenta er litt engasjert.Men når hun ikke er det er det vanskelig. Det her gjelder når man hopper over fra datingside til facebook..... Da må man liksom "ta opp" igjen kontakten.... Det her skal sies gjelder bare 10'ere. Ingen andre er vanskelige. Det er veldig håpløst å "selge" noe som helst til de. Ingenting biter.

Spørsmålet er vel egentlig: hvordan spiller man spillet uten å spille det?