Chatting på facebook

Started by Charming, November 28, 2011, 18:01:03 PM

Previous topic - Next topic

Casual

Ok. Spør litt for en venn. Og den situasjonen er at de har tafsa på hverandre på fest....Men han vet ikke helt hva han skal skrive for å avtale møte....Litt tafatt svar fra hu.

Gutt:"hva skal du i helgen?"
jenta:"være på gatebil og drikke med drita"
Gutt:"Du og denne alkoholen"
Jenta:":P Du da?"
Gutt:"spise is med fredrik"
Gutt:"Hva skal du på søndag?"
Jente:"være fyllesyk"
Gutt:":P"

Intensjonen til gutten var å få litt ut av jenta sånn at han kunne avtale noe i helgen(møtes)
Hvordan skal man gå frem når man skal avtale noe?

veroni2011

Quote from: kastanje on February 15, 2012, 22:15:36 PM
Jeg tror forresten kanskje at vi er litt naive - jeg er i hvert fall det. Og selv om jeg vet med 99% sikkerhet at du liker meg hvis du vil finne på noe med meg, og at det derfor kan skje mer enn den ene aktiviteten, så liker jeg spenningen, muligheten til å trekke meg, og ja, føler meg litt lurt om du begynner å klå på meg før det har gått ti minutter av filmen.

Dette lurer jeg litt på. Hvis man avtaler å møtes hjemme for å se på en film for eks, blir du da snurt hvis gutten sier "skal du sitte der borte alene, kom hit da! Må jo prøve deg litt i armkroken/det er jo mye koseligere" eller noe i den duren.

Tenker da på at man fort kan bli sittende alene på hver sin del av sofaen. Eventuelt burde man vente med det.. Om man da blir sittende litt fra hverandre i starten av filmen, burde man kanskje vente med å be henne sette seg inntil deg?

Tanker rundt dette?
Er det bedre å bare si det på en leken/morsom, men direkte måte, at du synes jenta skal sette seg hos deg og ikke sitte alene på andre delen av sofaen?

Chuck Baz

Ikke noe stress å være hyggelig og ha noen å øve seg på selv om dere ikke skal treffe hverandre..

Stanley

#18
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

#19
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Selveste

Bra, gleder meg til å lese loggen.

Stanley

#21
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

#22
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

#23
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Selveste

Du trenger ikke fjerne tidspunktene i samtalen. Du kan ta et utdrag av samtalen og endre navn, tar ikke så lang tid, og så fjerner du bare det som kan kobles tilbake til deg eller henne. For din egen del ville jeg gjort det, med tanke på hvor mye du vil få igjen i forhold til hvor mye du legger inn i det. Og så tror jeg noen av oss gjerne vil se også.  :)

Jeagle

det som slår meg her er at du banner meget mye. det tyder på dårlig orforåd og usikkerhet. så slutt med det.
du rakker litt ned på deg selv ved og si at du er nerd og ikke på en ironsik måte som støtter deg. liker du bord tenis så stå for det. bare ikke snakk for masse om ting som kun intriserer deg.
så snakker dere om en hund, så kommer bord tennis. så snakker dere om at vennen dine ikke bruker skype, og så bordtennis. men der inklurerr du hene på en måte ved og si hvor hun og kan få med seg dette gøye som du ser.
QuoteAdri: Den går på EuroSport nå hvis du vil se
Em: heheh, eg gikk på bord tennis når eg va 10 ens, ehhehe
hvorfor ikke snakke med hvorfor hun sluttet eller noe.
få henne til og snakke mer om seg selv og slikt og plukk opp den hun sier og bruk det mot/med henne
er sikkert folk der ute med mer peiling enn meg, men så lenge hun snakket så lenge med deg er nok sjangsen store for at hun kommer til og gjøre det igjen.

bare noen punkter.
å være eller ikke være

Selveste

Hehe, hva kan man si? Skal prøve å si noe i hvert fall. Først og fremst er det veldig kult at du prøver. Hun er tydeligvis interessert - f.eks. når hun unnskylder seg for hvordan hun ser ut og gir deg et hjerte på slutten. Sånn generelt hvis jeg var deg ville jeg ungått banningen, setter deg i dårlig lys. Ordet "ass" burde du kutte ut for alltid. Ord som kosemoseoverdose er også til å fraråde.  :) Kanskje litt mye snakk om bordtennisen. Hvis jeg var deg ville jeg kanskje prøvd å finne ut litt mer om henne. Hvis det ikke var for at hun var 14 år ville jeg også sagt at du burde tatt initiativ til et møte, men personlig syns jeg hun er alt for ung for deg. Men dette lagt til side synes jeg du gjør en god jobb jeg adriwen.

Edit: Virker som om Jeagle og jeg er enige.

Stanley

#27
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jeagle

tror du traff spikeren på hodet der frøken kastanje.
å være eller ikke være

Stanley

#29
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.