Farge øyenbrynene mørkere

Started by Potet, December 07, 2011, 17:13:16 PM

Previous topic - Next topic

Potet

Føler meg ikke så veldig mandig som oppretter denne tråden, men det er nå verdt et forsøk å spørre. Ser man på kjendiser legger man merke til at veldig mange har har mørke og tydelige øyenbryn. Selv om jeg har mørke øyenbryn, er de likevel ikke så synlige fra visse vinkler og på bilder, da jeg ikke har så mye hår på sidene. Føler det potensielt kan se veldi mye bedre ut, ved at ansiktet blir bedre rammet inn. Kan manglende hårtett kompenseres med å farge øyenbrynene mørkere, eller kommer andre se at det er noe med ansiktet som ikke helt stemmer? Håper særlig jentene på forumet kan komme med noen gode svar :).

Nå har jeg langt ifra like lite synlige øyenbryn som han her, men man ser virkelig hvor stor forskjell et par markerte øyenbryn har å si på disse to bildene: http://www.side2.no/mote/article2886032.ece
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Femininist

Jeg har lyse bryn, så jeg farger hårene, hver eneste dag, med øyenbrynsblyant. Jeg har ikke en eneste god erfaring med øyenbrynsfarge, det ender nesten alltid opp med å se falskt ut, blir oftest litt bedre hos hudpleier/frisør enn hjemmefarging, men sjelden bra. I tillegg til at det er dyrt og øyenbrynene mine ikke holder på farge, måtte i såfall gjort det hver uke (og dagen etter farging er gjerne huden rundt brynene litt missfarget)

Er det tettheten og ikke fargen som er problemet tror jeg resultatet ditt vil bli bedre med å tegne brynene enn ved farging. Er veldig viktig å få en god farge og å trene opp hånden så resultatet blir bra ;)

Bor du i en "storby" er Mac gode på øyenbrynsblyanter, de har mange farger og de tester produktene på deg om du ber dem om det. Ikke bli skremt av de fargerike fjesene som jobber der, de fleste kan sakene sine =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stemning

#2
Hahaha, fargerike fjes!  8) 8) Men ja, jeg har også tenkt litt på dette i det siste, da jeg er mørk blond og har temmelig lyse øyenbryn. Men altså, å tegne de.. det er litt som sminke, og det er ikke lov vel.  ::) Farging er liksom litt mer "lov".

EDIT: Sjekka nettop over bildene mine, jeg har faktisk usynlige øyenbryn.

sweet

Jeg er lys blond og har lyse bryn og tynne hårstrå. Jeg farger alltid øyenbrynene selv (ca 1 gang i måneden) og er strålende fornøyd hver gang. (Og nei, de er ikke svarte og jæklige, de er naturlige.) Jeg har i motsatt fall blitt svært misfornøyd enkelte ganger hvis jeg har gått i salong. Brynene skal være så mørke som den mørkeste fargen i ditt hår (oftest under mot hodebunnen).

Mine er mest tydelige inn mot midten og usynlige ut mot siden. Når jeg farger brynene lar jeg alltid fargen stå litt lengre i ytterkant av brynene.

Å farge hjemme er ikke farlig - cluet er å finne ut hvor lenge fargen skal stå. Når man har perfekt antall minutter på plass får man bra resultat hver gang - jeg lar den sitte i 10 minutter. Prøv feks med 5, 8, 10 for å finne ut hva som er best.. Tiden regnes fra man er ferdig med å ta farge på begge brynene.

Jeg liker best typen Kolokrem, fåes kjøpt på Vita. En liten rosa pakke. Man blander fargekrem og 'fremkaller' i en liten skål og påfører fargen med en plastpinne. Legg godt med farge slik at alle hårene er dekket. Rett etterpå ta en q-tip og tørk bort overflødig farge utenom brynene.

La stå. Fargen på kremen blir mørkere så det kan se skummelt ut :) Prøv med 5 minutter første gangen, veldig safe. Tørk av med papir, ikke få det på klærne. Vask med litt vann etterpå. Fargen kan sette seg litt i huden, går bort etter en dusj på meg.

PS: Har fargen sittet på for lenge og brynene er blitt møøøørke er dte ikke noe man kan gjøre, det må falme/gro ut. Så følg med på klokka!
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

Stemning

Jeg tror jammen jeg skal gjøre det i morgen. :) Takk!

Potet

Takk for tipset! Var veldig spent på hvordan folk ville reagere på tråden. Hadde vært knall om det hade hjulpet for andre enn meg også. Lykke til Stemning, du får fortelle om resultatet og hvor vanskelig det var å gjøre det, da jeg ikke får tid til å få gjort det før om noen dager...
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stemning

Quote from: Potet on December 08, 2011, 04:03:50 AM
Takk for tipset! Var veldig spent på hvordan folk ville reagere på tråden. Hadde vært knall om det hade hjulpet for andre enn meg også. Lykke til Stemning, du får fortelle om resultatet og hvor vanskelig det var å gjøre det, da jeg ikke får tid til å få gjort det før om noen dager...



Nå er alt klart, bortsett fra meg, som er litt redd. Hehe :P

sweet

Nice! Ser du har kjøpt askebrun, den er litt svartere enn den som heter 'brun'. Rapport please :)
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

Stemning

Ja kunne ikke gå får svart eller brun sa butikken, svart passer ikke til min mørk blonde hårfarge og brunt er for mye rødt i. Det ble ikke noe effekt i det hele tatt med 5 min og lite påført, så jeg tok 12 min likegodt med tykt lag på. Da kom det litt farge, men jeg har egentlig ganske "få hår" i brynene, så effekten ble ikke så stor. Men det syns litt :) Jeg er ganske fornøyd, men kunne godt hatt det enda lengre i.

Stemning

Tok en runde til med 15 min, nå er det endelig bra. :) Den fargen er ikke spesielt sterk eller mørk, så kan kjøre ganske lenge, ihvertfall etter min erfaring. Forskjellen er så subtil at folk jeg kjenner ikke ser at jeg har gjort det, men jeg ser det selv, og det er bedre. :)

Potet

Awesome. Hvor kjøpte du det? Tenker jeg tar turen til byen til mandag :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Femininist

De selges "overalt" Cubus, Vita, H&M, diverse parfymerier og så videre =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

sweet

Flinke gutter ;D Øyenbryn rammer inn øynene så å fremheve er ikke feil i det hele tatt, å farge hjemme er billig og greit! Når dere har funnet ut hvor lenge fargen skal sitte er det done deal.
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

Eddie

Tenker også å teste dette, men blir litt usikker på hva jeg skal velge. Leser på de fleste andre forum at askebrun er ganske mørk, mens brun er lysere... Har temmelig lyse og små øyenbryn så føler jeg trenger dette. Ellers har jeg mørkeblondt hår med litt rødskjær i, og et facialhair som er en blanding mellom mørkeblondt og kopperrødt avhengig av lys...

Så hva skal jeg velge brun, eller askebrun? :)

Gerrard

Kudos for at dere tør å farge de  :)