Sukker: Hvordan initiere en date i real life?

Started by Bravo84, December 30, 2011, 13:28:28 PM

Previous topic - Next topic

Bravo84

Hei hei,

Er relativt fersk med nettdating, men tenkte å gi det en helhjertet sjanse.
Meldte meg nylig inn som superbruker på Sukker.no og har så smått begynt å "komme i prat" med et par søte jenter.

Har vel sendt en fire-fem meldinger frem og tilbake over en ukes tid, merker at det er interesse å spore da de ved gjevne mellomrom svarer, "ler", og stiller spørsmål tilbake.

Nå er saken den at jeg ikke helt vet hvordan jeg bør gå videre og evt. når jeg bør gå videre?
Nærmere bestemt tenker jeg da på hvordan jeg skal initiere en date i real life.

Burde jeg utveksle navn og gå via Facebook, spørre om tlf nr direkte?, utveksle e-mail adresser? hva er vanlig og hva mener dere er mest effektivt?

Føler at dersom man smeller til for tidlig så kan de få kalde føtter/trekke seg ut?
Men dersom man venter for lenge kan det fort dø ut i ingenting?

Tenker også at noen jenter foretrekker kanskje kun oppmerksomheten de får via nettdating og aldri har intensjoner om å faktisk møte noen derfra i real life. Mens andre jenter kanskje er litt mer som meg, og tenker at det kan være like greit å møte personen tidlig, da det er waste of time å bruke for lang tid på meldinger frem og tilbake, for så å møte personen i real life og finne ut at det ikke klaffer.

Setter pris på gode innspill fra erfarne ringrever, både gutter og jenter. :)

VB

#1
Jeg driver ikke noe saerlig med nett dating for tida men gjorde det litt for og kjenner en del folk som gjor det, de fleste jeg vet om foretrekker aa faa dama over paa facebook forst. Men hvis du har en helt tragisk facebook profil med mye daarlige bilder og masse posts hvor ingen av vennene dine svarer paa de (saa du ser ut som alle gir faen i deg) er ikke dette nodvendigvis aa anbefale.

Ellers er det to maater jeg har brukt naar jeg snakker med jenter paa facebook (Uansett om de er fra dating side eller noen jeg har mott paa byen). Enten saa bare spor jeg rett ut naar samtalen er paa et hoydepunkt (naar dere har det morro), gjerne med en liten begrunnelse. Det er ogsaa greit aa sjekke interessen gradvis, sjekk om hun er interessert i aa motes for du foreslaar tid/sted.

Hun: "Blah blah"
Meg: "haha, lattis."
Meg: "Men du, facebook chat er morro og alt (<-Begrunnelsen) men hadde vaert fett aa motes (igjen)."
Hun: "ja / nei / ignore" (Hvis hun svarer positivt fortsetter du, svarer hun negativt eller ignorerer det bare later du som ingenting)

Hvis hun svarer positivt saa kommer jeg med forslag om tid/sted, etc.. Vanlig nettdating / sms ting. Et forslag, svarer hun negativt uten forslag til annen tid/sted, et forslag til, svarer hun negativt, be henne om forslag, svarer hun ikke er hun ikke interessert.

Andre maaten jeg gjor det paa er aa styre samtalen inn paa noe jeg har lyst til aa gjore, som oftest vil jeg anbefale deg aa snakke om cafeer/barer eller noe i den duren. Film kveld kan fort bli litt heavy for forste motet, selv om dere kan alltids dra hjem til deg/henne aa se film etter cafe. Saa mens dere prater om den tingen som du vil gjore kan du naturlig faa inn et sporsmaal om aa motes aa gjore det dere snakker om. Samme regel med forslag / negativt svar gjelder her ogsaa.

PS. Dette er noe du kan bruke igjen naar du er paa cafe, finn en god tone, start aa snakk om en tv serie eller film og bare "spontant" foreslaa at dere stikker aa ser noen episoder hjemme hos deg (velg en cafe naere der du bor). Det er viktig at hun foler at du ikke har planlagt det (selv om du har det) saa ikke press samtalen over paa det temaet, men prov aa styr den naturlig dit. Hvis hun holder tilbake og vil heller snakke om noe annet saa la det gaa og prov igjen senere.

QuoteFøler at dersom man smeller til for tidlig så kan de få kalde føtter/trekke seg ut?
Men dersom man venter for lenge kan det fort dø ut i ingenting?

Ja og ja. Bedre litt for tidlig enn litt for sent. Hvis hun svarer negativt bare fortsett aa prat som normalt en periode til og prov aa faa henne mer interessert. Saa prov igjen noen dager senere. Jenter vil sjeldent slutte aa prate med deg hvis du tar initiativ for tidlig (baade paa nettet, byen og hjemme hos deg), men hvis du tar initiativ paa en merkelig/creepy maate eller blir furt fordi hun ikke vil saa er det mulig hun slutter aa prate med deg / stikker av.

QuoteTenker også at noen jenter foretrekker kanskje kun oppmerksomheten de får via nettdating og aldri har intensjoner om å faktisk møte noen derfra i real life. Mens andre jenter kanskje er litt mer som meg, og tenker at det kan være like greit å møte personen tidlig, da det er waste of time å bruke for lang tid på meldinger frem og tilbake, for så å møte personen i real life og finne ut at det ikke klaffer.

Vil tro det er faa jenter som har planer om aa aldri mote noen, men det finnes jenter som vil chatte med gutter som de ikke ser potensiale nok i til aa mote. Saa faar du mye negative svar saa jobb med profilen og bildene dine for aa oke sjansen.