Vannski

Started by SpantaX, January 13, 2012, 08:35:57 AM

Previous topic - Next topic

SpantaX

Hei!

Jeg har satt meg et mål til sommeren: Å stå 6 mil på vannski.

Er det noen her inne som er gode på vannski, og har noen tips til hva jeg burde fokusere å trene på?
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Kenti

Quote from: SpantaX on January 13, 2012, 08:35:57 AM
Hei!

Jeg har satt meg et mål til sommeren: Å stå 6 mil på vannski.

Er det noen her inne som er gode på vannski, og har noen tips til hva jeg burde fokusere å trene på?
Skal du stå 6 mil på vannski er balanse noe av det første du burde trene på om du har tenkt å stå sammenhengende uten stopp. Benstyrke hadde vel heller ikke vært feil om du ikke har en båt som dekker 6 mil i løpet av rimelig kort tid. Jeg har for såvidt lite erfaring med vannski, men jeg vet at det kan bli ganske så slitsomt i lengden.

Salte

Jeg sto på vannski en del i sommer og merket at det var nedre del av ryggen jeg ble mest sliten i. Skal du stå 6 mil på vannski ville jeg trent mest rygg, men også bein og underarmer i og med at du skal holde deg fast rimelig lenge. Markløft og knebøy er to øvelser som trener hele kroppen, men som fokuserer mest på bein og rygg. Skal du trene disse øvelsene er det viktig at du lærer deg teknikken først og starte med lette kilo i begynnelsen for så å jobbe deg oppover, ellers er det veldig lett for at du skader ryggen.

deepArne

No veit ikkje eg kor mykje erfaring du har, så det kan godt hende mitt tips er ganske basic. Det viktigaste er at du lener deg langt bak, slik at du får armane ned langs sida. Å stå med armane rett ut er kjempetungt. Den beste treninga er nok å stå mykje på vannski når sesongen kjem, og å fokusere på god teknikk (len deg bakover!).