Ring på fingeren

Started by deepArne, February 29, 2012, 11:46:49 AM

Previous topic - Next topic

deepArne

Møtte ei ny jente på jobben sist veke (vi skulle ut og feire at vi var ferdig med eit prosjekt). Det fyrste eg legg merke til er at ho har ring på fingeren. Sett frå mi side var det ein forlovelsesring og ikkje fashion jewlery. Idag såg eg ho på sukker. Kva er eigentleg greia med det? Vil ho ikkje at creepy kollegaer (som meg) skal sjekke ho opp på upassande stader? Eller vart ho rett og slett så sjarmert av meg, at ho braut forlovelsen og registrerte seg på sukker i håp om at eg også har profil?

veroni2011

Høres ganske sprøtt ut at hun i løpet av en uke (eller noen dager) velger å bryte en forlovelse og satse på en fyr hun ble sjarmert av 1 kveld.. om det er tilfelle sier det vel sitt om hu dama. Kanskje ikke noe jeg ville satset på hvis jeg var deg og måtte leve med at hvis hun møter en kjekk fyr en gang som gir henne litt oppmerksomhet så stikker hun på flekken. Selv om vi skulle være forlovet..

Eh

Har hørt at noen har det for å skremme gutter, men om det stemmer og hvor utbredt det er aner jeg ikke.

Høres uansett usannsynlig ut at hu har brutt forlovelsen etter en kveld med deg. No offence, men SÅ fantastisk tror jeg ikke du er :p

piken

I dette tilfellet så tipper jeg at ringen ikke var en forlovelsesring, men bare en pyntering. Jeg har selv gått med ring på ringefingeren uten å tenke over det og blitt spurt om jeg er forlova. Så man får ikke lov å gå med fine ringer når man er singel da eller?

Syns du skal sende en melding til henne på sukker og skrive: "Morsomt at du også er her. Men jeg trodde du var forlova?"

deepArne

Ikkje alltid like lett å forstå ironi per internettforum, særskild ikkje utan smileys... ;-) Eg er ikkje så innbilsk. Men at jenter går med ring samstundes med at dei er på markedet forstår eg ikkje heilt. Er ikkje fyrste gong eg ser det heller.

Femininist

Jeg går med en ring i hvitt gull og med diamanter, er ikke forlovet for det, trenger ikke å bety noe :)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Torstein

Jeg vet om flere jenter som går med pynteringer uten å være i forhold. Tror det beste bare hadde vært å spurt henne om hun er forlovet når du ser at hun har ring på fingeren.

TopGun

Å tro at hun meldte seg inn på Sukker i håp om at du har profil der blir vel litt som å tro på julenissen, eller?

deepArne

Quote from: deepArne on February 29, 2012, 13:27:00 PM
Ikkje alltid like lett å forstå ironi per internettforum, særskild ikkje utan smileys... ;-) Eg er ikkje så innbilsk. Men at jenter går med ring samstundes med at dei er på markedet forstår eg ikkje heilt. Er ikkje fyrste gong eg ser det heller.

Norra

Quote from: Adriwen on February 29, 2012, 14:56:09 PM
Synes dere ring på gutter er fint, altså, kjekt, eller bare femi og ''try-hard''?

Ring på gutter er no-go.

Stanley

#11
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Norra

Quote from: Adriwen on February 29, 2012, 18:40:28 PM
Kjeder, gullklokker og ørepynt, også?

Kjede = no-go
ørepynt = no-go
gullklokker = sjeldent bra.. dog kan menn godt bruke "vanlige" klokker..

når det er sagt så er ingen klokke bedre enn en dårlig/stygg/tacky klokke

deepArne

Kan vere at sjekketeorien til jenter er at du skal ta på deg ring viss du vil ha vekk alle loserane som ikkje berre matar på uavhengig av sivil status. Blir litt som "The Game" for jenter. Sjekketeorien til GV går vel heller ut på at jenter skal vise at dei er tilgjengelige...*

Konklusjonen er at du skal ta opp litt lada element i samtalen (som sivil status) for å skape spenning. Var gode moglegheiter for isolering, men det tenkte ikkje eg på pga ringen. Uansett ikkje så veldig viktig for meg å vere "han playeren" på jobben, blir fort kleine situasjonar av sånt.

*Lettare ironisk undertone

UDA

Quote from: deepArne on February 29, 2012, 11:46:49 AM
Møtte ei ny jente på jobben sist veke (vi skulle ut og feire at vi var ferdig med eit prosjekt). Det fyrste eg legg merke til er at ho har ring på fingeren. Sett frå mi side var det ein forlovelsesring og ikkje fashion jewlery. Idag såg eg ho på sukker. Kva er eigentleg greia med det? Vil ho ikkje at creepy kollegaer (som meg) skal sjekke ho opp på upassande stader? Eller vart ho rett og slett så sjarmert av meg, at ho braut forlovelsen og registrerte seg på sukker i håp om at eg også har profil?

Du har i det minste god selvtillit :)

Hvis du hadde kunne beskrevet hva dere gjorde sammen litt nærmere kunne det kanskje gitt mer mening for oss utenforstående. Hvem vet? Kanskje du har mer dameskills enn du tør innrømme.
No brain, no pain - no pain, no gain