Ut på byen klær

Started by Zervs, March 02, 2012, 13:39:19 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Trenger tips til pene klær for å benytte på byen.

Bruker som oftest svart/mørk jeans med god passform og en svart skjorte som jeg bretter opp armene på, alt uten noen form for logoer. En svart skinnjakke utenpå. Blir litt rocka, men samtidig laidback og pent. Fordelen er at jeg kan ta av skinnjakka da jeg har noe fint innenfor. 
Styrer unna ruteskjortene fra jack and jones da jeg synes de blir for spragende og mainstream, spesielt de med skrift på ryggen. Finner dog noen ok plagg hos Selected.

Kjøpte meg nylig vinterboots (brune) fra Bianco,er det ok å bruke disse på byen? Lurer på om det kan bli å drasse med seg unødig mye. Har forøvrig et par sko ala Converse fra Zara som kan brukes til samme formål, men de er kalde. Hva bruker dere på byen denne årstiden?

Føler jeg har peiling over gjennomsnittet,men trenger inspirasjon. Gjerne i form av bilder:)

Siste spm: En god venn av meg, inviterer meg ofte på vors og byturer når jeg besøker hjemplassen min. Problemet er at han overhodet ikke kan å kle seg, det går mye i skatesko,belte med et lugubert bilmerke, DC-shoes hettegenser og altfor stor/slitt bukse. Det ser absoutt ikke bra ut.
Trenger tips på hvordan jeg skal hinte til han uten at han blir fornærmet?

lamasen

Quote from: Zervs on March 02, 2012, 13:39:19 PM
Trenger tips til pene klær for å benytte på byen.

Bruker som oftest svart/mørk jeans med god passform og en svart skjorte som jeg bretter opp armene på, alt uten noen form for logoer. En svart skinnjakke utenpå. Blir litt rocka, men samtidig laidback og pent. Fordelen er at jeg kan ta av skinnjakka da jeg har noe fint innenfor. 
Styrer unna ruteskjortene fra jack and jones da jeg synes de blir for spragende og mainstream, spesielt de med skrift på ryggen. Finner dog noen ok plagg hos Selected.

Kjøpte meg nylig vinterboots (brune) fra Bianco,er det ok å bruke disse på byen? Lurer på om det kan bli å drasse med seg unødig mye. Har forøvrig et par sko ala Converse fra Zara som kan brukes til samme formål, men de er kalde. Hva bruker dere på byen denne årstiden?

Føler jeg har peiling over gjennomsnittet,men trenger inspirasjon. Gjerne i form av bilder:)

Svart skjorte, skinnjakke, Synes det høres dritfett ut jeg! :)
Selv prøver jeg å styre unna brunt på byen, da jeg liker å bruke veldig mørke klær på kveld/natt. Sliter med å få det kult. Kjører svarte converse eller chelsea boots. Jeg har ikke særlig peil, så kjører safe og følger "reglene" ganske strikt. Men har jo sett folk få det til, så du kan nok få en fet look med de om du har peiling.

Zervs

Ja,det er slik jeg tenker også. Kjører litt safe foreløbig:)

Har også brukt svart blazer med hvit skjorte under + jeans og pensko. Selv mener jeg det passer bra hvis man skal på et finere sted, mens skinnjakke-greia er pent og mer casual. Flere av samme oppfatning?

Jeagle

generele forslag tas med takk og. jeg har btw mer hippster, mods stil
å være eller ikke være

Jungeldyret

Trenger tips til pene klær for å benytte på byen.

QuoteBruker som oftest svart/mørk jeans med god passform og en svart skjorte som jeg bretter opp armene på, alt uten noen form for logoer. En svart skinnjakke utenpå. Blir litt rocka, men samtidig laidback og pent. Fordelen er at jeg kan ta av skinnjakka da jeg har noe fint innenfor.
Styrer unna ruteskjortene fra jack and jones da jeg synes de blir for spragende og mainstream, spesielt de med skrift på ryggen. Finner dog noen ok plagg hos Selected.

Kjøpte meg nylig vinterboots (brune) fra Bianco,er det ok å bruke disse på byen? Lurer på om det kan bli å drasse med seg unødig mye. Har forøvrig et par sko ala Converse fra Zara som kan brukes til samme formål, men de er kalde. Hva bruker dere på byen denne årstiden?

Brune sko er farlig, om du er usikker på hvordan du skal matche de. Vil anbefale enten, converse, chelsea boots eller boots av et annet slag. Spørs helt hva slags stil du velger å kjøre for kvelden. Sett et tema og fullfør. Gå gjennom det du har på deg før du går ut.

Jeg kjører akkurat det jeg føler for og er nå i gang med å prøve nye ting, nettopp kjøpt en military jacket osv så blir spennende og se hvordan jeg kan få det til å bli kult.
(Synes military jacket egentlig ikke er fint, men bruker nettet til og finne nye ting som kan bli bra)
Føler jeg har peiling over gjennomsnittet,men trenger inspirasjon. Gjerne i form av bilder:)
Quote
Siste spm: En god venn av meg, inviterer meg ofte på vors og byturer når jeg besøker hjemplassen min. Problemet er at han overhodet ikke kan å kle seg, det går mye i skatesko,belte med et lugubert bilmerke, DC-shoes hettegenser og altfor stor/slitt bukse. Det ser absoutt ikke bra ut.
Trenger tips på hvordan jeg skal hinte til han uten at han blir fornærmet?

Vi stikker og handler på senteret.

På senteret, den der tror jeg hadde vært sykt kul på deg. Prøv den da!
Du hjelper indirekte, resten kan han klare selv.

Hvis han har lyst til å gå som han gjør bør han få lov til det om han er konfertabel med det.

Legger noen linker til deg her:

lookbook.nu
http://fashionfinder.asos.com/?WT.ac=ASOS_topnav_UK
http://www.askmen.com/fashion/

Om du ser litt tilbake i trådene har jeg beskrevet hvorfor du bør unngå brune sko, i form av en kopi fra askmen.com.

Du må tørre og prøve noe nytt, se på deg selv og spør gjerne venner om hva de synes.
Viktigste av alt er PASSFORM.

Laiten

Synes godt du kan bruke brune skinnboots, funker fett med mørkeblå jeans. Husk for all del å ha et belte og evt. klokke (hvis du har skinnreim) i omtrent samme farge!

Esteban

#6
Jeg kjører ALLTID skinnjakke på byen. Avhengig av sted og sinnstemning så varierer jeg med å bruke enkel plain t-skjorte under jakken, grå/sort hettegenser med zip halvåpen eller åpen, og noen ganger skjorte. Er i grunn ikke utrolig glad i å gå i skjorte, føler meg noe tilkneppet da, så da bruker jeg gjerne en litt grov, men enkel hvit/lyseblå/grå skjorte 3-4 knapper åpent, og en hvit V-hals tee under der.  Når jeg kjører hvit skjorte så har jeg stort sett ingenting under den igjen og da blir det 2 åpne knapper. Passer alltid å bretta opp ermene på skjorten slik at jeg får flashet armene mine som er fulle av blekk. Syns at det gir en stil som er laidback og fly.

Har 3 skinnjakker som jeg liker å bruke, spesielt 2 av dem på byen. Den ene er fra Samsøe og relativt nyinnkjøpt: liker ikke bildet btw, ser smoothere ut på meg  8) http://www.google.no/imgres?q=samsøe+samsøe+skinnjakke&um=1&hl=no&sa=N&biw=1024&bih=600&tbm=isch&tbnid=5pVPyzY9RmrYCM:&imgrefurl=http://www.maximum.no/product/sams%25F8e_sams%25F8e_skinnjakke/7223&docid=buygflCtIwq8NM&imgurl=http://www.maximum.no/produkter/bilder/7223/3-1000.jpg&w=800&h=800&ei=n5JmT5_iB5T04QTV2IzUBw&zoom=1&iact=hc&vpx=569&vpy=264&dur=1323&hovh=225&hovw=225&tx=120&ty=174&sig=118367418619412444274&page=1&tbnh=113&tbnw=113&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:15,s:0

Denne fra D&G elsker jeg å ha på meg: http://www.monstersandcritics.com/people/Corbin-Bleu/pictures/D&g-Flagship-Boutique-Opening-Benefiting-the-Art-of-Elysium-Arrivals-334197

Den tredje er en sort en fra Pepe Jeans men den finner jeg ikke bilde av her og nå.

Når det kommer til bukser bruker jeg som regel litt "løse" slimfit jeans (dvs ikke pølseskinn og som kan SwÆGGES ørlite slik at det ikke ser ut som navlebukse), helst av mørk sort. Har en favorittserie fra Diesel som heter Krooley, samt en bra en fra Wrangler som er noe smalere igjen.

På beina sverger jeg til sneakers av litt forskjellige slag. Enten kjører jeg sorte sneakers og noen ganger knæsj røde LV Dons, i tillegg til Nike Air Force One i forskjellige farger, men går mye i hvitt fra sistnevnte. Syns ikke boots kler meg i det hele tatt og har ikke planer om å begynne med det.

Er nok klar over at en del av det jeg kjører på byen ikke skiller seg så forferdelig mye fra hva jeg bruker fra dag til dag, dette har noe å gjøre med at jeg hater en "pyntet" look på meg selv, foretrekker heller å se jevnt smooth ut hver dag. Vil tro at stilen jeg kjører stort sett oppfattes som bra, men frykter at den også kan bli sett på som noe for laidback.

Er det noen har tips til en smooth laidback stil på byen? Og jenter: hvilken stil liker dere best på gutta? Tips og andre betraktninger mottas med ærbødighet  :)


I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Potet

Personlig bruker jeg så å si uten unntak alltid skjorte + pene sko (svarte eller brune). Til brune sko brukes mørkeblå bukse, til svarte sko brukes som regel svart/veldig mørkeblå (ser svart ut) bukse. Det er ikke så mange som bruker brune pensko, men det gir veldig cred om du kombinerer det riktig (har fått mange komplimenter av både gutter og jenter). Til mørkeblå bukse + brune sko passer det fint med lilla eller blå skjorte. Rød skjorte til brune sko kan være trøblete, men kan gå. Ellers bruker jeg alltid klokke og oppbrettede ermer. Har en brun skinnjakke jeg alltid bruker når jeg bruker de brune penskoene. Varierer mer hva slags jakke jeg bruker når bruker de svarte skoene.

Jeg foretrekker jenter som er litt pyntet og har en gjennomført og litt classy stil, så da håper jeg at jeg lettere tiltrekker meg flere slike jenter når jeg selv er ganske pyntet.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Chuck Baz

Bruker som regel skjorte med jeans/chinos, men kommer vel litt an på hvor du går. Skal også sies at jeg har flotte hverdagsskjorter og er ekstremt komfortabel med den type klær.

Zervs

Bruker også mørkeblå bukse, alltid klokke og oppbrettede ermer. Jeg har ganske synlige biceps på grunn av jevn trening, men veldig lav fettprosent på kroppen slik at fra albuen og ned er armene ganske tynne. Synes uansett det er fint å kjøre oppbrett.

Har en rimelig svart skinnjakke fra Zara som jeg bruker over sort skjorte. Synes den er litt tettsittende, men de i butikken syntes den hadde god passform da jeg spurte om deres mening.
Er det slik at skinnjakker skal være litt større? Ser slik ut på bildet fra linken.

Chuck Baz

90% av alle gutter har for stor skinnjakke, den fra Samsøe har langt bedre passform(er den jeg har og :P ) Oppbretta armer og to øverste kanppene åpne ser som oftest best ut når du har på skjorte, eller så ser det så ALTFOR formelt ut. 3 knapper åpne maks om du ikke skal ha hele skjorta åpen.

Squirtle

Samsøe skinnjakkene sitter så ekstremt bra. Har en svart og vuderer kjøpe en blå navy eller brun selv om jeg har en brun fra før.

bareAre

Likte skinnjakkene til Samsøe der, er det veldig mye dyrere i butikk? Ser at de har butikk like ved Stortinget (selv om jeg ikke finner den på Google maps..), så lurt å få prøvd først iallefall :)

Meauw

Som en ex-tumblr får jeg vel tilby min gamle moteblog: www.tumblr.com/blog/wolmoe
Og en liten advarsel: sykt mye av det her er fedt/kult/classy pga. attiduden til de som blir fotografert. Bloggen er ment å vise hvordan en bærer sine klær med klasse, + inspirasjon.

Dag

På fest/byen liker jeg å bruke skjorte, mest mørkeblå eller sort, sammen med en koksgrå dressbukse (i ull fra Dressmann, syns den er fin og har ok passform (er endel stretch i dem)). Bruker brune sko og brunt belte. Noen ganger har jeg slips (ikke stramt rundt halsen) og noen ganger vest, noen ganger ingen av delene :)

Hvis jeg skal ut ifbm seminarer e.l. har jeg gjerne en dressjakke utenpå skjorta når vi går på byen. Enten grå eller mørkeblå.

Uansett: Oppbrettede armer MÅ til i alle tilfeller ;)

Spørsmål: Hva med hvit skjorte med to åpne knapper samt blå jeans og brune sko og belte ?