Okei, han som denne tråden opprinnelig handlet om er bare barnemat i forhold til hva jeg i dag opplevde:
Jeg er i styrkerommet og aner fred og ingen fare mens jeg holder på med noen øvelser da det plutselig kommer en kar forbi og begynner å prate. Jeg kan ikke lese på lepper og må derfor ta av med headsetet (som synes veldig godt) for å høre hva han sier. Han spør om jeg har en bra treningsøkt og lurer på hva jeg heter. Jeg svarer høflig før jeg tar på headsetet igjen og fortsetter der jeg slapp. Han kommer så tilbake to ganger til og sier at han liker piercingen min og annet småprat. Hver gang må jeg ta av headsetet. Når jeg tøyer ut kommer han forbi igjen og spør om jeg er ferdig trent for i dag og slenger på "Du er vakker". Jeg syns det hele er veldig kleint, men takker høflig og fortsetter med mitt.
Hva burde jeg gjort og bør jeg gjøre i slike situasjoner?
Han første som iakttok meg har jeg forresten ikke sett så mye til da jeg ikke har hatt anledning til å gå på "vår felles" spinningtime i det siste. Men her om dagen var det egentrening igjen og jeg var i min egen verden - som vanlig - og legger merke til noen øyne som stirrer, ser opp og fyren fra spinninga smiler og nikker for å hilse. Nikker og smiler tilbake og lar det være med det. Litt kleint, men han har nå ihvertfall sosiale antenner nok til å ikke begynne å prate med folk som har et stort headset på og er midt i treninga.