Sjekking på treningssenter

Started by piken, March 05, 2012, 21:39:38 PM

Previous topic - Next topic

piken

Jeg trener på treningssenter hvor jeg naturlig nok er mange andre mennesker som også trener sammen med meg. Det som har skjedd nå er at en fyr på spinninga har fått øynene i meg og forsøker å småprate og sier hei og hadet mens han gliser bredt. Jeg synes det hele er ukomfortabelt da jeg er på senteret for å trene og ikke for å stifte nye bekjentskaper. Jeg aner ikke om han vil sjekke meg opp eller bare føler en slags bonding mellom oss siden vi går på de samme timene, men jeg er uansett ikke interessert da jeg både er opptatt og kun henger på senteret for min egen del og ikke for sosialisering.

Snakket med en venninne om dette og hun fortalte at hun også hadde blitt spana inn av en dude der, men at hun har tenkt å si "Jeg liker helst å ikke snakke når jeg trener" hvis han tar kontakt.

Det jeg lurer på er om det er mange som har for vane å sjekke opp folk på treningssenteret? Og hva tenker dere om det? Er jeg og venninna mi sære som liker "alenetiden" vi har når vi trener?

Carebear

Haha sjæl ass. Kom akkurat hjem fra treningssenteret. Møtte ei venninne der idag som begynte å skravle, men jeg må innrømme at jeg virkelig hater å treffe kjentfolk der. Treningssenteret er tid for å ha fokuset litt på seg selv for en gangs skyld. Og forøvrig så har jeg hørt mange historier om venninner som har det helt likt som deg.

Gutte-badstua er forøvrig noe helt annet, der er det tid for en skikkelig gutteprat.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Femininist

Jeg er helt lik, og føler meg ikke spesiell av den grunn. Prat på treningssenteret bør for meg holde seg til "kan vi kjøre dobbelt på smith maskinen" og "står jeg i veien for deg her?".

"Hei" og "hadet" er for såvidt greit. Jeg hilser ofte på folk jeg [k]tror[/k] jeg kjenner, uten at jeg husker hvor jeg har dem fra. Er alltid bedre å hilse på noen for mye enn noen for få. Med andre ord, det er ikke sikkert det ligger noe i det fra hans sin side =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Eh

Haha, ånnas, Lamasen!

Enig med de fleste her. På gymmen skal man trene, ikke ha syklubb. Det skal sies jeg innimellom slår av en prat med gamle kjente når jeg treffer de - så lenge de initierer til samtale.

Potet

Jeg slår gjerne av prat mens jeg trener hvis jeg må trene mellom settene med noen. Det kan også hende at noen spør meg om tips eller jeg spør noen andre. Blir fort slik at man spør de som løfter mer enn seg selv og virker å ha en god teknikk i en øvelse du ikke har trent så mye ;). Det har aldri skjedd at jeg har prøvd å sjekke opp noen på et treningssenter, men det har skjedd at jeg på byen har møtt på jenter som jeg har sett på et treningssenter før og som jeg vet også har sett meg.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Dag

Jeg syns egentlig det er like ok å prate med folk på treningssenter som ellers. Blir mye prat når jeg trener, men 99,9% med venner/bekjente eller venners venner :) Er jo som på butikken eller på et utested. Greit å kunne være sosial selvom man ikke har jålet seg opp.

mortenoe

Jeg liker å sosialisere mens jeg trener, men kun mellom øvelser. Det nytter ikke å prate mens du er i et apparat eller lignende.
Har aldri sjekket noen opp på treningssenter, men har hatt lyst veldig mange ganger. Kanskje like så greit at jeg ikke gjorde det.
Er noen år siden jeg trente på helsestudio, hadde det vært for noen måneder siden ville jeg kanskje prøvd meg på sjekking der også.
Er du klein eller?

piken

Gøy å lese de ulike meningene om dette temaet og jeg er glad for at de fleste er enig i at treningssenter er et sted for å tenke på seg selv og sitt. Som Kastanje nevner, hadde personen kommet bort i en helt annen setting så hadde man kanskje blitt supersjarmert, men når personen trenger inn i min private sfære som jeg er i når jeg trener så er det no-go uansett. For min del handler det ikke om at jeg føler meg lite representabel når jeg trener (man ser vel ca lik ut når man har sex uansett:P), men at jeg setter pris på "alenetiden" og det å kun fokusere på meg selv og stenge resten av verden ute.

piken

Okei, han som denne tråden opprinnelig handlet om er bare barnemat i forhold til hva jeg i dag opplevde:

Jeg er i styrkerommet og aner fred og ingen fare mens jeg holder på med noen øvelser da det plutselig kommer en kar forbi og begynner å prate. Jeg kan ikke lese på lepper og må derfor ta av med headsetet (som synes veldig godt) for å høre hva han sier. Han spør om jeg har en bra treningsøkt og lurer på hva jeg heter. Jeg svarer høflig før jeg tar på headsetet igjen og fortsetter der jeg slapp. Han kommer så tilbake to ganger til og sier at han liker piercingen min og annet småprat. Hver gang må jeg ta av headsetet. Når jeg tøyer ut kommer han forbi igjen og spør om jeg er ferdig trent for i dag og slenger på "Du er vakker". Jeg syns det hele er veldig kleint, men takker høflig og fortsetter med mitt.

Hva burde jeg gjort og bør jeg gjøre i slike situasjoner?

Han første som iakttok meg har jeg forresten ikke sett så mye til da jeg ikke har hatt anledning til å gå på "vår felles" spinningtime i det siste. Men her om dagen var det egentrening igjen og jeg var i min egen verden  - som vanlig - og legger merke til noen øyne som stirrer, ser opp og fyren fra spinninga smiler og nikker for å hilse. Nikker og smiler tilbake og lar det være med det. Litt kleint, men han har nå ihvertfall sosiale antenner nok til å ikke begynne å prate med folk som har et stort headset på og er midt i treninga.

Claw

Tror jeg bare hadde ignorert han når han forstyrrer deg mer enn 2 ganger. Bare lat som du ikke hører han.

Evt. skaff deg en liten bolegutt som du kan dra rundt på :)

piken

Ikke veldig lett å ignorere når folk står midt foran en, men skal lære meg å være mer avvisende og unngå blikkontakt i det minste. Evt bare slutte å være så deilig på trening.

Claw

Quote from: piken on April 19, 2012, 00:08:30 AMEvt bare slutte å være så deilig på trening.

Kan nok hjelpe å kutte ned på strakmarken.  ;)

QueenB

#12
Interessant. Jeg trener ikke på treningsenter selv, og kommer aldri til å gjøre det heller. Men man skulle tro at det var et bra sted å møte en gutt/jente? Hvis man er singel, skal man ikke være åpen for å møte noen i enhver sosial setting? trodde alle her inne var for dag-sjekking, men rart å lese at alle er imot sjekking på treningssenter. Eller er det kun snakk om uønsket oppmerksomhet? Hmmmm. Jeg har iallefall alltid tenkt at på t.senter, hadde jeg møtt en hunk, men så hater jeg den treningsformen, og gidder ikke å gjøre noe jeg ikke liker bare for å kanskje møte noen.....

jeg trener dans i et studio med kun jenter + 1 homo, og der skravler alle hele tiden  :D Sikkert fordi det er mindre og mer personlig der.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Claw

Det er ikke noe med treningssenteret i seg selv som ikke er egnet, det er settingen for oss som er seriøse med treningen. Det er mye fokus og dedikasjon inne i bildet, da kommer sjekking langt ned på listen akkurat der og da :)
Hadde jeg hatt allverdens tid, f.eks. jobba i resepsjonen på et senter hadde det vært noe annet.

piken

Det er mulig treningssenter funker som sjekkearena for noen, men hvis man først skal bruke det som dette så må man lære seg å se hvem som er tilgjengelig og ikke. Helt ok å si hei og ha det i forbindelse med en spinningtime som man ofte sees på (selv om det for min del var akward), men det er derimot ikke ok å ta kontakt flere ganger med folk som har på seg godt synlig headset med musikk og er opptatt med noe - være seg på et treningssenter eller andre steder. Ikke engang Johnny Depp hadde fått lov til å forstyrre meg under treningsøkta mi.