Jenter og gutters intensjoner med nettdating..

Started by veroni2011, March 12, 2012, 11:40:16 AM

Previous topic - Next topic

veroni2011

Hei!

Tenkte å høre litt med dere som har en del erfaring med nettdating.

Som jeg har opplevd det så satser jenter på en og en hest i større grad enn gutter. Altså, de kan sikkert småprate litt med andre også, men jeg tror at dersom de kommer dit at de vil noe mer / møte en de chatter med på nettet, så "satser" de litt på han og dropper andre for å se hvordan det går med han de vil date først.. Og at de i mange tilfeller går ut i fra at du gjør det samme. Altså, at du nå bruker tid på henne og ser hvordan det går og da ikke holder på med flere andre samtidig.

Gutter: Prøver dere å screene på intensjoner hos jenta, og gjøre det klart hvor dere vil allerede på nett? (Da tar jeg utgangspunkt i at dere vil være single en god stund fremover, men ønsker å møte flere jenter og bruker nettet som kanal for kontakt..).

Jenter: Treffer jeg med påstanden min?

Jeg har ikke holdt på med nettdating så lenge enda, men det er en følelse jeg sitter med. Har snakket litt med andre som har holdt på lengre og de er litt av samme oppfattelse, dog er ikke de "i miljøet". Mulig det er jeg som ikke er flink nok til å gjøre det klart at jeg ikke er ute etter kjæreste akkurat nå, men at jeg vil møte nye jenter og mer er av "tar det som det kommer" typen. Om de dater flere samtidig så er det greit for meg, for jeg gjør akkurat det samme.
Lurer på hvordan og hvor tidlig det bør kommuniseres ut. Kommer dette for brått og for tidlig på bordet tror jeg man snevrer inn mulige jenter å date til et minimum. Og det vil jeg jo ikke :) (samtidig vil jeg jo ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har blitt lurt heller..).

piken

Da jeg drev med nettdating så hadde jeg absolutt ingen regel for hvor mange jeg kunne date og skrive med samtidig. Jeg avtalte faktisk to dager på samme dag ved en anledning. Men etter at jeg har vært på noen dater med en fyr så pleier som regel interessen for andre å dale og det går på en måte automatisk at jeg ikke holder på med andre etter en stund. Men dette er først etter gaaaanske mange dater for min egen del. Av de jentene jeg kjenner som driver med nettdating så har jeg aldri hørt noen si "Nå skal jeg på date med Per, så nå logger jeg ikke inn på Sukker før etter den daten" - snarere motsatt.

Zervs

Begynte med nettdating på nyåret og har nå avtalt å møte en jente neste gang jeg besøker København (se Nettdating napp! innlegget)
Jeg kommuniserte slik at det ble en hyggelig smalltalk og etter tydelig interresse fra henne, spurte jeg rett ut om hun ville ta en kaffe/øl, noe hun var veldig positiv til.

Etter råd fra GV har jeg nå et mer laidback innstilling til hele greia frem til vi møtes.
Har henne på facebook slik at vi kan smårprate litt der.

Tror nok de fleste, både jenter og gutter, ser seg rundt og vurderer ulike kandidater. Men er det noen man får en spesiell god kjemi med, så er det lett å gå for den personen.