Tråden for dumme spørsmål!

Started by SpantaX, March 16, 2012, 10:14:59 AM

Previous topic - Next topic

Stanley

#30
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stemning

Quote from: fuglen on May 13, 2012, 22:59:37 PM

Hvor gjør dere av sæden når dere runker?

I den tomme boksen etter cottage cheesen jeg alltid spiser om kvelden. Haha.  8) greit å slippe å styre med papir eller noe kliss i det hele tatt, bare ta lokket på, og i søpla med den.

Roman

#32
Quote from: Ananas on May 10, 2012, 18:07:58 PM
Tulla. Jeg spurte mamma. Hun så rart på meg så tipper jeg tar feil

Jeg er forvirra, hva bruker man den funksjonen EGENTLIG til? Alltid trodd at det var for å ta teppet :p


QuoteI den tomme boksen etter cottage cheesen jeg alltid spiser om kvelden. Haha.  Kult greit å slippe å styre med papir eller noe kliss i det hele tatt, bare ta lokket på, og i søpla med den.

FY FAEN  :D
Jeg spiser faktisk en hel cc selv hver dag, thanks for deilige assosiasjoner :)

Er analsex bra for deg?
(Både gutter og jenter)
Be like water my friend.

Roman

#33
Quote from: Ananas on May 14, 2012, 10:12:06 AM
Quote from: Vibingray on May 14, 2012, 08:44:22 AM
Quote from: Ananas on May 10, 2012, 18:07:58 PM
Tulla. Jeg spurte mamma. Hun så rart på meg så tipper jeg tar feil
Jeg er forvirra, hva bruker man den funksjonen EGENTLIG til? Alltid trodd at det var for å ta teppet :p
Altså, mamma lover at funksjonen er til teppet for å ta hår og støv og sånn. Regner med at hun ikke troller meg.

Det er jo typisk din mor å trolle ;)

Men for å komme med et seriøst spørsmål: Hvordan bruker man ordet kontroversiell?
For å putte det i kontekst: Henrik Ibsen var en kontroversiell forfatter.
Betyr det at de temaene han tok opp skapte debatt og stridigheter, blant andre mennesker/i samfunnet?
Be like water my friend.

fuglen

Quote from: Vibingray on May 14, 2012, 11:06:29 AM
Men for å komme med et seriøst spørsmål: Hvordan bruker man ordet kontroversiell?
For å putte det i kontekst: Henrik Ibsen var en kontroversiell forfatter.
Betyr det at de temaene han tok opp skapte debatt og stridigheter, blant andre mennesker/i samfunnet?
Det betyr vel egentlig det motsatte av kommersielt. Altså at noe er unormalt, radikalt osv. Dvs at Henrik Ibsen kanskje skrev tekster med temaer som var unormale/tabu eller en ny måte å skrive på, som førte til debatt. Slik jeg har forstått det.  :D

Studenthybel eller leilighet i Oslo? Studenthybel er billigere, men leilighet er større og man vet hvem man bor med.

Stanley

#35
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Smooth

Quote from: Adriwen on May 14, 2012, 15:35:35 PM
Studenthybel anyday.
Billigere og mer sosialt.
Enig her. Alltid greit å få flere venner :)

Jeagle

dette går til ananas. troller din mor deg ofte?
å være eller ikke være

Claw

Kastanje har rett. Børsten skal være ute på hardt gulv og inne på tepper etc.

QueenB

Hvis Far er Gud, og Sønn er Jesus, hvem er da Den Hellige Ånd?  dette har jeg alltid lurt på. 
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Toshi

#40
Quote from: QueenB on May 15, 2012, 16:52:43 PM
Hvis Far er Gud, og Sønn er Jesus, hvem er da Den Hellige Ånd?  dette har jeg alltid lurt på.  
Vet ikke helt hvordan jeg skal sette ord på min oppfatning, teologer som Alan Watts mener den er noe i retning av selve livsessensen eller den helheltlige bevisstheten. Men han mener jo også at veldig mye av den orginale læren i kristendommen er misforstått og tapt i oversettelser osv. Noen kristne mener visst det er en selvstendig 3.person.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=MvtKS97RXoc

Hvordan blir det i Norge i fremtida når det gjelder kjønnsroller? Blir de bare mer og mer borte?

Stemning

Jeg håper vi kommer til å omfavne de sunne kjønnsrollene for det de er, og kvitte oss med de som ikke hører noen steds hjemme.

Vi ER biologisk forskjellige, det gjør ingen verdens ting. :)



Er det vanlig for jenter å være kåt hver dag, type "nødt" (eller fryktelig lyst) til å ha orgasmer hver dag, sånn som mange gutter?

Femininist

Quote from: Toshi on May 15, 2012, 17:22:56 PM
Hvordan blir det i Norge i fremtida når det gjelder kjønnsroller? Blir de bare mer og mer borte?

Tvilsomt, men kjønnsrolle er ikke kjønnsrolle, det er stor forskjell på hvordan kjønn gjøres ut fra hvor i samfunnet de er fra (alder, bosted, sosial bakgrunn, etnisitet og religion). Forhåpentligvis vil det bli mer lagt vekt på at de store forskjellene mellom mennesker ikke går mellom kvinner og menn, men mellom hvilke ulike grupper menneskene tilhører.

Med andre ord; fremdeles vil nok kvinner føde barn, og kvinner vil nok ta mer vare på hjemmet (snakker nå innendørs og typisk vaske klær etc.) enn menn, på gruppenivå, men det kommer trolig til å bli flere og flere par som gjør like oppgaver i hjemmet, slik at forskjellen mellom ulike par vil bli større enn de er nå. Bakgrunnen for slike endringer er at flere og flere kvinner jobber fulltid, og i yrker som betaler ok, slik at familien har råd til å kjøpe flere tjenester i hjemmet.

Andre må derimot "fortsette som før" og prioriterer å være hjemme med barna på deltid eller heltid og slik opprettholde den tradisjonelle delingen. I de fleste tilfeller vil det være kvinner, siden kvinner tjener mindre enn menn i de fleste parforhold.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Eh

Quote from: QueenB on May 15, 2012, 16:52:43 PM
Hvis Far er Gud, og Sønn er Jesus, hvem er da Den Hellige Ånd?  dette har jeg alltid lurt på. 

I følge Radioresepsjonen er gud en gass. Kan tenke meg at den hellige ånd er noe lignende. Edelgass, kanskje?

Toshi

Quote from: Femininist on May 15, 2012, 17:54:46 PM
Quote from: Toshi on May 15, 2012, 17:22:56 PM
Hvordan blir det i Norge i fremtida når det gjelder kjønnsroller? Blir de bare mer og mer borte?

Tvilsomt, men kjønnsrolle er ikke kjønnsrolle, det er stor forskjell på hvordan kjønn gjøres ut fra hvor i samfunnet de er fra (alder, bosted, sosial bakgrunn, etnisitet og religion). Forhåpentligvis vil det bli mer lagt vekt på at de store forskjellene mellom mennesker ikke går mellom kvinner og menn, men mellom hvilke ulike grupper menneskene tilhører.

Med andre ord; fremdeles vil nok kvinner føde barn, og kvinner vil nok ta mer vare på hjemmet (snakker nå innendørs og typisk vaske klær etc.) enn menn, på gruppenivå, men det kommer trolig til å bli flere og flere par som gjør like oppgaver i hjemmet, slik at forskjellen mellom ulike par vil bli større enn de er nå. Bakgrunnen for slike endringer er at flere og flere kvinner jobber fulltid, og i yrker som betaler ok, slik at familien har råd til å kjøpe flere tjenester i hjemmet.

Andre må derimot "fortsette som før" og prioriterer å være hjemme med barna på deltid eller heltid og slik opprettholde den tradisjonelle delingen. I de fleste tilfeller vil det være kvinner, siden kvinner tjener mindre enn menn i de fleste parforhold.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med store forskjeller fra hvilke grupper mennesker tilhører. Skulle en jente fra bygda være mer lik en gutt fra bygda enn en jente fra byen?

Jeg tror ikke helt du ser hvor mye gutter og menn lærer å undertrykke av seg selv i dagens samfunn. Skjønner du ikke tegninga når gutter ikke får ereksjon med jenter de tar med til sengs og kanskje syns er dødsdeilige, de er jo så vant til å undertrykke seksualiteten sin at de har problemer med å slippe den frem.

Men det går andre veien også, og det er mest det som får meg til å stille spørsmålet. Det er så mange jenter som blir mer og mer guttete av seg, jeg føler de mister en stor del av det som er tiltrekkende ved dem.