Synes du sort og blått matcher bra?

Started by Carebear, May 23, 2012, 00:01:09 AM

Previous topic - Next topic

Claw

Quote from: Autowin on May 23, 2012, 17:05:43 PM
Svart ikke en farge? Alle farger er en farge? Hvit, grå, og lilla også.

Ser du svart, grå og hvit i regnbuen? :)

Lars GV

Quote from: Andreas GV on May 23, 2012, 17:03:14 PM
Personlig synes jeg alle eksemplene jeg kom med er dødsfete. Spesielt jentene synes jeg kler komboen blå-svart fordi den er litt uvanlig, klassy, "skriker" litt, og er ganske sensuell/sexy.

Enig
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Carebear

Poenget er at jeg ikke liker det jeg ser og at det er en god del som er enige med meg. Ergo, dersom vi hadde sett noen gå i dette hadde vi ikke hoppet i ring og klappet i hendene. Om det er fordi det ikke matcher eller fordi vi ikke liker fargen har absolutt ingen betydning for om dette er klær jeg liker å se jenter i. Helt andre fargekombinasjoner hadde vært mye fetere imo.

Andreas: enig i at folk har forskjellig smak? Enig i at det som egner seg best på byen ikke nødvendigvis er det mest moteriktige? Enig i at selv om alle moteeksperter skulle digge dressko uten sokker, er det ikke det alle dødelige nødvendigvis synes er penest?
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Torstein

Likte spesielt person 3 og 4 med blå og svart, hadde jeg sett dem IRL ville jeg tenkt at det der var kult. Uvanlig, klassy, "skriker" litt, og er ganske sensuell/sexy synes jeg er en bra beskrivelse ja. Rått og klassy samtidig.

Roman

Quote from: Andy GV on May 23, 2012, 15:27:51 PM
Om blå og sort:

Jeg synes mye av det ikke matchet.

Min teori er basically at man har "ding für mich". Folk har forskjellige oppfatninger og assosiasjoner. Det som er interessant å vite er om flest folk synes det matcher, eller om de synes det ikke gjør det.

Jeg matcher ikke rødt og turkis fordi det er riktig motemessig, men fordi jeg synes det er pent å se på, og fordi andre synes det er pent å se på.

Dersom mange mener at blå og sort ikke er pent å se på, er det ikke like kult å gå i det. Derfor er det vanskelig å få en universell sannhet.


Sort og brunt:

Sort og brunt mener jeg er veldig fint sammen. Og selv om folk kanskje synes det er enda mer "far out" har det seg rett og slett sånn at jeg liker kombinasjonen. Og det er noe folk ikke kan ta ifra meg.

And the battle of the Philosophers has begun!
Mye mote er jo generelt jævlig subjektivt.

Men hvordan skal du putte "ding an sich" inn i dette Andy? :) *Spent* ;D

Jeg likte spesielt de skarpe blåfargene på plaggene på jentene, det var noe mystisk bak det, ikke like forførende som rødt, men lokkende kanskje?
Be like water my friend.

Torstein

Quote from: Vibingray on May 23, 2012, 20:36:18 PM
Jeg likte spesielt de skarpe blåfargene på plaggene på jentene, det var noe mystisk bak det, ikke like forførende som rødt, men lokkende kanskje?

Ja, synes blått med svart er litt som den onde tvillingen til rødt, litt mer bad. Rødt er litt mer safe forførende..

Men kan også være litt fordi man ser det så sjeldent

Chuck Baz

Ser ikke problemet med sort og blått, synes det passer bra sammen..

Anugita

Så lenge det ikke er marineblå, så synes jeg blått og sort ofte er fint sammen :)

Femininist

Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Norra

Quote from: Autowin on May 23, 2012, 17:05:43 PM
Svart ikke en farge? Alle farger er en farge? Hvit, grå, og lilla også.

Autowin, du fikk 3 på naturfagsprøven din i dag. Du er ikke akkurat i den posisjon at du kan diskutere dette. Hvit og svart, og alle nyansene av disse to er ikke definert som farger.

Jeg digger bilde 1, 2, 4 og 10 i svart/blått posten til Andreas!

lamasen

Quote from: Femininist on May 24, 2012, 12:42:47 PM
Hva med blå, hvit og brunt?

Det vil jeg si er innafor :)



Hva angår blå/sort, så funker det, men synes selv at den riktige brunfargen vil se bedre ut.




Potet

Quote from: Andreas GV on May 23, 2012, 17:03:14 PM
Andy & Potet: Hvilke bilder er det dere synes at ikke matcher? Er dere sikre på at det ikke bare er en subjektiv mening om blånyansen dere reagerer på? Det er basic fargelære at svart går fint til alt (da svart uansett ikke er en farge).

Personlig synes jeg alle eksemplene jeg kom med er dødsfete. Spesielt jentene synes jeg kler komboen blå-svart fordi den er litt uvanlig, klassy, "skriker" litt, og er ganske sensuell/sexy.
Vi er nok egentlig temmelig enige. Jeg liker godt blånyansene som er brukt i eksemplene dine! Stort sett har du brukt eksempler på det jeg mener går veldig fint: Svart mot lysere eller middels lyse blåtoner. Faktisk er dette noe jeg gjerne skulle sett oftere.  Antrekket på bilde 1 er for eksempel råsexy! Dog har jeg et par punkter å komme med:
Bilde 2: Kult antrekk. Kan være belysningen eller kontrasten mot den hvite skjorten, men det virker som slipset er lysere nederst og det dermed blir litt mer kontraster mot buksa. Lik fargemetningen og god match på stoff gjør at slipset passer greit inn mot buksa selv om det er lite kontraster.
Bilde 4: Ikke så glad i dette antrekket pga genseren. Ullgenseren har en litt annen svartfarge som gjør at det ser litt rart ut mot de andre svartfargene. I tilegg synes jeg ikke grov ull passer bra mot silke. På avstand vil jeg tro antrekket ser kult ut, men når man kommer up close og ser forskjell på fargene og stoffene ødelegger.

Dette smålplukket kan det hende at de fleste ikke andre bryr seg om, men kanskje jenter å større grad legger merke til det? Det jeg sjeldent liker er hvis et stort plagg med mye mørkeblått blir kombinert med et annet stort plagg som er svart, f.eks. svart bukse og mørkeblå genser. Det kan gå hvis det er samme stoff (eller dress), men generelt sett ser det bedre ut om det er litt kontraster mellom fargene. Bedre med flere nyanser av blå enn svart mot mørkeblå.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

dtn

Quote from: Jeagle on May 23, 2012, 11:38:27 AM
Folk fra Stabæk blir sikkert skuffa nå:P

Stabæk er blå og mørkeblå, og har aldri vært sorte. ;) Og blå og mørkeblå er btw en rå kombinasjon!

Angående blå og sort sammen så er det vel som med de fleste andre fargekombinasjoner; det kan se dritbra ut, men det kan også se stygt ut. Det jeg tror er at blå og mørkeblå er farger som er vanskeligere å få til å se bra ut sammen, men hvis det først passer så ser det veldig bra ut. High risk, high reward.

vinteRR

#28
Har hatt denne diskusjonen utallige ganger med Andreas, og han klarte DELVIS å konvertere meg over til den positive siden.

Slik jeg ser det, så er "svart ikke er en farge" et dårlig argument. Jeg mener at stoffet har enormt mye å si for om det passer sammen. Ofte passer lignende stoffer sammen.

Jeg lister opp bildene hvor jeg syns -stoffet- matchet bra:









Disse syns jeg passet dårlig pga dårlig stoffkombinasjon:









Som med alt annet fins det unntak. I dette tilfellet føler jeg det er accessories(skjerf, veske, lue, slips, sko):

Buksene er forøvrig mørkeblå her








Rett og slett dårlig kombinering av svak/intens farge:


Support anyone? :D

Chuck Baz

Syns det ser bra ut:


Edit: Syns klare og tydelige farger ser ganske rart ut, men diffuse farver ser ganske ok ut, i alle fall om det er t-shirt og bukse, kan hende jeg er litt partisk som har brukt denne kombinasjonen 2-3 ganger pr mnd siden ungdomsskolen..