Skinny jeans på gutter

Started by Stylish, May 28, 2012, 00:06:36 AM

Previous topic - Next topic

Stylish

Jeg har litt "mixed thoughts" angående skinny jeans. Jeg eier 2-3 par selv, men lurer på om det kanskje er for feminint for menn å bruke? Hva tenker dere om skinny jeans kontra slim fit jeans?
Synes dere det er "no no" for gutter uansett kroppsfassong? Jeg er 1.81 høy og veier 63 kg og føler at skinny jeans er det som passer min kroppsfassong best, men vurderer å gå over til slim fit jeans ala acne ettersom det føles mer mann å gå med noe som er litt løsere, men samtidig ikke for baggy.

Hva synes dere? Både gutter og jenter kan svare :)
Takk for svar.

Stylish

Skinny jeans:


Slim fit jeans:

Chuck Baz

Bruker som regel slimfit eller regular, ganske muskuløse legger(uvisst hvorfor) så kommer meg ikke inn i de fleste skinnyjeans uten at det ser rart ut andre steder, til tross for at jeg er TYNN så funker det ikke på meg, synes også at det ser relativt femi ut, spesielt om du ser på det øverste bildet du postet :)

Selveste

Foretrekker helt klart slimfit jeans framfor skinny. Den øverste buksen gir meg litt "homo-vibber".   :)

Anugita

Som dere kanskje har fått med dere er jeg gammeldags og sær, og synes det meste av nymotens ting ser rart ut... Så derfor klarer jeg heller ikke unngå å le når jeg ser menn med skinnyjeans også lurer jeg egentlig på om de er homser.... Så jeg anbefaler SlimFit eller aller helst regular...

Lars GV

Som det gjelder de fleste stiler så vil man gjerne ekskludere noen, men treffe ekstra hardt på de som liker det.

Anugita, hva med første bildet i dette blogginnlegget, blir det også helt feil for din smak?

Personlig har jeg erfart at enkelte jenter har fetish for det, så begge sider av skalaen blir jo møtt.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Anugita

Quote from: Lars GV on May 28, 2012, 01:04:12 AM

Anugita, hva med første bildet i dette blogginnlegget, blir det også helt feil for din smak?


Nei, det var ikke så ille.. Littegrann for trangt til at jeg liker det, men ikke så ille at jeg ler :) Sikker på at han har på seg skinny og ikke en stram slimfit?

Lars GV

Quote from: Anugita on May 28, 2012, 01:08:44 AM
Quote from: Lars GV on May 28, 2012, 01:04:12 AM

Anugita, hva med første bildet i dette blogginnlegget, blir det også helt feil for din smak?


Nei, det var ikke så ille.. Littegrann for trangt til at jeg liker det, men ikke så ille at jeg ler :) Sikker på at han har på seg skinny og ikke en stram slimfit?

Hmm... men hvor stram kan en stram slimfit være før den er en skinny? Jeg tar det egentlig litt for gitt at tettsittende bukser kalles skinny, uavhengig om selve buksemodellen heter slimfit eller skinny.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Anugita

Hehe, så lenge man har litt luft imellom buksa og kroppen er det ikke skinny mener jeg ;) Ser for meg skinny jeans som menns svar på thights for jenter ;) Se f.eks det første bildet i tråden her... For "thights"-aktig og ikke noe luft mellom kropp og bukse ;)

Stylish

Takk for svar people :)

Chuck og selveste: Hvilken merker er det dere kjøper som er slim fit passform på? ACNE, Nudie jeans(Thin finn?), Weekday/Cheap monday, H&M. Vet dere om noen flere?

Lars: Virker som slim fit er den gylne middelvei :D
Man utelukker ikke de som liker litt tighte jeans, men heller ikke dem som ikke liker bukser med pølseskinn passform.

Anugita og Ananas: Takk for svar :)
Viktig for meg å få jentene sitt synspunkt også.

QueenB

det første bildet: tommel ned.
andre bildet: tommel opp.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

#10
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Stylish on May 28, 2012, 13:18:53 PM
Chuck og selveste: Hvilken merker er det dere kjøper som er slim fit passform på? ACNE, Nudie jeans(Thin finn?), Weekday/Cheap monday, H&M. Vet dere om noen flere?
Bruker for øyeblikket bukser fra: Cheap Monday, Nudie og H&M, kommer nok til å gå for Acne etterhvert.

Selveste

Quote from: Stylish on May 28, 2012, 13:18:53 PM
Chuck og selveste: Hvilken merker er det dere kjøper som er slim fit passform på? ACNE, Nudie jeans(Thin finn?), Weekday/Cheap monday, H&M. Vet dere om noen flere?

Jeg bruker for øyeblikket slim fit jeans fra Weekday og Zara. Veldig fornøyd med de fra Weekday. Hvordan er erfaringene deres med slim fit fra HM?

Feggy

Super. Favorittbuksen min. Jeg har modellen som heter drain.

Rebound

Dette blir kanskje litt offtopic, men det handler om bukser. Så her er mine svært personlige meninger om regular/slimfit/skinny-bukser:

Regular:
Jeg syntes det er svært få regular fit bukser som sitter bra, de fleste blir veldig saggete og følger ikke kroppen i det hele tatt, jeg har noen få par, men det er sjeldent de blir brukt. Regularfit sitter sjeldent bra og jeg forbinder de derfor med folk som er dårlig kledd. Jeg kjenner derimot til noen modeller som sitter bra på visse kroppstyper. Regularfit syntes jeg ser bra ut på chinos og noen få jeans.

Slimfit:
En god slimfit bukse skal etter min mening følge kroppens linjer, men som det ble nevnt tidligere så skal det være luft i mellom buksa og bena. Det er denne kategorien de fleste av buksene mine havner i. Jeg vil nok si at en god, enkel slimfitbukse er det tryggeste og det enkleste å se bra ut i. Det passer til det meste og de fleste.

Skinny:
Skinny jeans passer på skinnny gutter. Er man overvektig ser det fort dumt ut og blir lett for trangt, men noen klarer det også. For trangt vil assosieres med feminint og det skal derfor mer til for å "pull it of", men det er fullt mulig! Det er et risky valg, men gjør man det riktig er det en god måte å skille seg ut på.

Jeans er en fin måte å skille seg ut på og en viktig del for at antrekket ser bra ut. Det er litt som trening, man kan ikke bare trene overkroppen og forvente å se bra ut. For at antrekket skal være gjennomført er det viktig at alle deler jobber sammen, buksene også. Jeg anbefaler alle å komme seg inn i prøverommene med masse forskjellige modeller, drit i prisen på bukser, hvis man tenker på hvor ofte man bruker dem i forhold til andre plagg er de faktisk utrolig billige. De ansatte hos Carlings pleier å ha god peiling på bukser og kan hjelpe deg med å finne en modell som passer. Når jeg kjøper bukser gjør jeg det aldri i butikker uten jenter som også handler, på den måten kan jeg få en kvinnes synspunkt, det er jo tross alt de man skal imponere.

Det viktigste med bukser som alle andre klesplagg er: Passform, passform og passform!