Ambisiøse jenter

Started by mh, May 28, 2012, 10:11:01 AM

Previous topic - Next topic

Gatsby

Jeg liker ambisiøse og høyt utdannede damer.

Jeg liker ikke jenter som er stressa, nevrotiske, arrogante og patologisk perfeksjonistiske.

IMHO lider en ganske stor del av damene som går prestisjestudier av sistnevnte :(

Zervs

Hva mener dere om jenter som er typiske guttejenter? Altså de som er feminint kledd og generelt pene, men som kjører motorsykkel, hopper fallskjerm, går på jakt og generelt har bein i nesa og ikke lar seg diktere av mannfolk?

Jeg ble kjent med en slik jente, hun var veldig pen, umulig å se at hun hadde slike interesser. Vi ble etterhvert bare venner og flere ganger på vorspiel har det slått meg hvor mange gutter som blir satt ut av denne jenta som har ganske drøy humor og setter guttene på plass verbalt.

Tror slikt kan føre til at gutten ikke føler at han blir mannen i forholdet og han blir overkjørt ganske grundig av jenta.

lamasen

Føler at mange sånne jenter er veldig tilgjort.
De prøver å bli likt av gutta ved å være guttete.



Femininist

Så om jenter ikke lar seg diktere og kan snakke for seg selv, så blir hun sett på som tilgjort? Eller er det interessene som gjør det?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

lamasen

Nei, den biten viser bare litt edge. Det liker vi :)

Men man merker ofte på "guttejenter" at de gjør/er det for å bli likt av gutter.
Det skinner veldig tydelig igjennom og er usexy.

Litt som om jeg skulle flydd med palestinaskjerf og pælma stein for å få noen nyp hos radisser, eller meldt meg på dansekurs (hater å danse) for å møte damer.


Femininist

Quote from: lamasen on June 14, 2012, 15:54:14 PM
Men man merker ofte på "guttejenter" at de gjør/er det for å bli likt av gutter.
Det skinner veldig tydelig igjennom og er usexy.

Hva er det som blir gjort? Har du noen eksempler? =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

lamasen

Quote from: Femininist on June 14, 2012, 16:04:36 PM
Quote from: lamasen on June 14, 2012, 15:54:14 PM
Men man merker ofte på "guttejenter" at de gjør/er det for å bli likt av gutter.
Det skinner veldig tydelig igjennom og er usexy.

Hva er det som blir gjort? Har du noen eksempler? =)

Vanskelig å nevne noe eksakt, men grove jenter på twitter er ett.

lamasen

Quote from: kastanje on June 14, 2012, 16:36:47 PM
Synes det blir litt naivt, egentlig. Vil du si at alle gutter som flyr med palestinaskjerf og pelmer stein eller går på dansekurs gjør det for å få seg noe? Hva med jenter som gjør det samme?

Vil alle jenter som kjører motorsykkel gjøre det for å tøffe seg, eller alle gutter som liker kunst gjøre det for å vise en myk side?

- Nei, det var eksempler på ting som skjærer veldig med min personlighet og type. Jeg tror heller ikke det er en spesielt god taktikk :)

- Alle gjør det så klart ikke av den grunn, men jeg er overbevist om at mange gjør det.



QueenB

det er umulig å vinne med gutter,  skal man tro denne tråden.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

lamasen

Den røde tråden her er jo try-hard. Vær hva som helst, så lenge det
Ikke kommer fra et ønske om å tekkes andre :)

Easy as that

Andreas GV

Problemet er at det er mange feilkilder/støy man må ta stilling til når man spør menn om hva de ser etter hos kvinner.

1. De er ikke nødvendigvis bevisst på forskjellen mellom tiltrekning og tilgjengelighet.

2. De fleste føler det er forventet at de fremstår som mer kresne enn de egentlig er.

3. De vil være redd for konfrontasjon hvis de er 100% ærlige.

4. De vil være påvirket av hva kompiser har sagt og være enig uten nødvendigvis ha tenkt så mye igjennom det selv.

5. De vil ha i bakhodet at noen svar er "riktige" og øker populariteten hos jenter og at andre svar er "feil" og kan føre til at man ekskluderes helt hos jenter.

Andreas GV

Hvis vi bare tar utgangspunkt i originalspørsmålet, uten å snakke om en spesifikk case, vil jeg påstå at ambisjoner ikke er noe som generelt trekker ned eller ødelegger for tiltrekning. Det er enten en ikke-faktor (påvirker hverken opp eller ned) eller en liten faktor for en del menn (for de fleste positivt, for noen negativt).

Altså mener jeg at det er andre faktorer som er viktigere for de fleste menn enn om jenta har ambisjoner eller ikke.

QueenB

Quote from: kastanje on June 14, 2012, 19:34:47 PM
Quote from: QueenB on June 14, 2012, 19:26:22 PM
det er umulig å vinne med gutter,  skal man tro denne tråden.

Det er vel bare det at det er umulig å vinne alle gutter. At alt i alt vil alle tips og råd som er gitt basert på en tanke om å "generalisere det som gjelder for meg til å gjelde alle" bare blir motsigelser. Noen liker jenter ambisiøse, noen liker dem bedre når de ikke er det, og for noen har det ikke noe å si så lenge de har andre kvaliteter. Tror det samme gjelder for kroppsfasong, interesse for sport og festing og alt annet vi kan klare å komme på.

true dat.

Jeg tror problemet til folk flest er at de møter feil type folk. Ambisiøse jenter møter gutter med skjøre egoer, og vice versa. Dette gjelder egentlig alle egenskaper. Man møter ikke de man virkelig ville ha klaffet med, bare de man ikke klaffer med og de man klaffer med halvveis. Men det er kanskje ikke meningen at det skal være lett å møte mannen/kvinnen i sitt liv med en gang, man må lete litt  ;) Og det er helt greit, synes jeg.

så er det slik at vi blir oppfattet ulikt av forskjellige menneser, samtidig som de får frem de ulike sidene hos oss. Jeg selv har blitt kalt: gærn, radikal, kjedelig, forsiktig, snill, bitch, søt, stygg og heit. Er jeg mentalt utstabil? nei (håper ikke det). Det er bare det at folk har forskjellig smak= det eneste som er sikkert. Og moralen blir alltid: bare vær deg selv :P

egentlig så lærer jeg ingenting av å være på forumet, bortsett fra de to tingene der.






I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Andreas GV

Quote from: QueenB on June 14, 2012, 21:25:08 PM

Jeg tror problemet til folk flest er at de møter feil type folk. Ambisiøse jenter møter gutter med skjøre egoer, og vice versa. Dette gjelder egentlig alle egenskaper. Man møter ikke de man virkelig ville ha klaffet med, bare de man ikke klaffer med og de man klaffer med halvveis. Men det er kanskje ikke meningen at det skal være lett å møte mannen/kvinnen i sitt liv med en gang, man må lete litt  ;) Og det er helt greit, synes jeg.

så er det slik at vi blir oppfattet ulikt av forskjellige menneser, samtidig som de får frem de ulike sidene hos oss. Jeg selv har blitt kalt: gærn, radikal, kjedelig, forsiktig, snill, bitch, søt, stygg og heit. Er jeg mentalt utstabil? nei (håper ikke det). Det er bare det at folk har forskjellig smak= det eneste som er sikkert. Og moralen blir alltid: bare vær deg selv :P

egentlig så lærer jeg ingenting av å være på forumet, bortsett fra de to tingene der.

Hvis man er fornøyd med datingtilværelsen sin så er en sånn holdning helt ok. Men hvis man ikke er det, hvis man gang på gang går på smeller, eller man går lange perioder og skulle ønske man hadde noen, så er det (etter min mening) bedre å slutte å tenke at problemet ligger hos "alle andre". Det eneste alle disse feile folka man møter har til felles er deg. Du er fellesnevneren. "Jeg bare er meg selv jeg" er favorittunnskyldning nr 1 for folk som mener at kilden til problemene sine ligger utenfor seg selv. Slemme-Sondre skrev en ganske treffende artikkel om akkurat det synes jeg. Heldigvis kom Snille-Lars med en nyansering i etterkant :)

QueenB

haha, jeg mente jo ikke paradise-klisjeen om å "værra seg sjæl", men at man ikke blir noe man ikke har lyst til å være, for å glede andre. Hvis man har lyst på en fet jobb, så kan man ikke som jente tenke "nei, det kan jeg ikke satse på, for da blir jeg aldri gift. tar heller en vaskejobb, jeg". Du skjønner hva jeg mener ;)

Og kan man ikke føle at man aldri møter den rette (ja, jeg vet det finnes flere "den rette"), uten at det er noe galt med en? Unntatt muligens at man er litt kresen? eller egentlig ikke sdirekte kresen heller, fordi man kan jo ikke tvinge seg selv til å føle tiltrekning. Jeg har egentlig aldri jobbet aktivt for å finne meg en kjæreste, men har egentlig aldri følt at jeg har møtt "den rette" heller. Er det da helt sikkert at det er meg det er noe galt med? Eller er du ikke fullkommen som menneske før du klarer å få ALLE du møter til å bli hodestups forelsket i deg, uansett hvor forskjellige dere er?

det er klart at hvis "deg selv" er en jævla idiot som ingen liker, så er det ikke så lurt å "bare være deg selv". Men stort sett, så er det det, GITT at du har sosiale antenner nok til å klare å tolke den situasjonen du har foran deg, og vet hvilke sider av "deg selv" du bør vise der og da.

:)

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.