Skinnjakke!

Started by svamp, June 17, 2012, 21:47:25 PM

Previous topic - Next topic

Stylish

Jeg synes at beige chinos og lyse jeans burde kombineres med brun skinnjakke.
Mørkeblå og svarte jeans burde kombineres med svart skinnjakke.




Stanley

#61
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Smooth

Jeg synes den jakka passet, men siden 0330 sier det ikke passer med noe, tar jeg visst feil.

QueenB

sier de det på ordentlig?

isåfall er de ganske mongo. Brunt passer til det meste. Spes brunt skinn. Kan ikke bli feil med brunt skinn.
Jeg lever for brunt skinn.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Jeagle

jeg lever kun for deg QueenB :D
men jakken passet bra
å være eller ikke være

QueenB

du får stille deg i køen av menn som lever kun for meg, hoho :P

så bra at den passet. er det ekte kinn, kan du ha den resten av livet, faktisk.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Jeagle

mente at fargen passet bra, jeg ahr ikke skinn jakke
å være eller ikke være

Stemning

Sykt. Klippet meg sånn som han i brun jakke igår. Coincidence! Har noe kortere nedover sidene/nakken. Veldig fornøyd. :)

Nå må det bare jaktes en skinnjakke, da jeg mistet min på byen i sommer. Brukte bare 3 år på å finne *den*. -.-

lamasen

Come on! Selvfølgelig passer brunt med noe, det er bare lettere å matche svart.

Hva angår matching er det ikke bare farge som spiller inn, men også tekstur/stoff i plaggene. chinos har veldig fint stoff, mens en skinnjakke er mye tyngre og røffere. Da synes jeg personlig det er bedre med en slik jakke som her.




Potet

Med unntak av svarte bukser synes jeg brune skinnjakker passer bedre til jeans. Blått ser generelt ut bedre ut med brunt enn til svart synes jeg - ikke det at svart og blått er en dårlig kombinasjon! I tillegg bruker jeg mye lilla og da er brun også en knall kombinasjonsfarge. Brune pensko, mørkeblå slimfit jeans og brun skinnjakke gi en veldig kul casual smart stil som gjerne gjør at du skiller deg positivt ut med tanke på stil, farger og snitt.

Det man derimot må passe seg for når man bruker mye brunt er at man spriter til antrekket litt. Mye mørke farger sammen ser gjerne ikke så bra ut hvis man ikke vet hva man driver med.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Smooth

Kikket etter en billig skinnjakke som passer i budsjettet for en student, og kom over denne:
http://nlyman.com/no/klær-til-menn/klær/jakker/new-look-200420/pu-central-zip-290676-426/

Det er kanskje ikke ekte skinn (?), men den duger vel. Hva bør jeg passe på når jeg ser etter skinnjakker? Finnes det noen regler der man kunne sagt "Nei, den jakka burde du ikke kjøpe fordi ditt-og-datt.."?

piken

Den "skinn"jakka du linket til så helt ok ut. Den er enkel og grei og gjør jobben sin, bortsett fra at den er fake da.

Vet ikke om det er noen generelle regler, men ting jeg tenker du kan passe på er:
- Ikke for trang, men heller ikke for baggy - dobbeltsjekk passformen
- Ikke for glorete eller blank i stoffet
- Generelt; det enkle er ofte det beste
- Det er en fordel å kjøpe ekte med bomullsfor for komfort og slitasje, men det er ofte dyrt. Dog får man som regel hva man betaler for ... fake kan fort bli klamt.

Smooth

Ville dere heller ventet med å kjøpe en jakke, frem til jeg finner en som faktisk er ekte?