Tattovering, blodharry eller kult?

Started by Poseidon, June 19, 2012, 02:14:22 AM

Previous topic - Next topic

Poseidon

jeg er en mann på 20 som ønsker å ta en tattis. Har allerede funnet en som jeg ønsker å ta har gjort leksen og funnet en stil jeg er meget tilfreds med. Men så kommer spørsmålet er den for harry eller kan den funke. Jeg har egentlig gått litt for bad boy stilen de siste årene men nå har jeg fått en finere stil, blir da denne litt for "badboy"? 

Er en polynesisk tattovering noe i den gaten The Rock har...

Her er bildet :  http://4.bp.blogspot.com/-6eJ7CRpyH_o/TmdtvmiJDhI/AAAAAAAAF5U/5s_uRGzXjDE/s1600/1.jpg                     

Så gi meg en tilbakemelding, mvh Nybegynner i sjekkemiljøet!
Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.

Anugita

Om du skal tatovere deg eller ikke, er jo opp til deg... Ditt liv, og din kropp. Bare husk at når den først sitter der, så sitter den for resten av livet.. Du har helt sikkert sett den reklamen med han gamlisen som har tatovert "young, free & single"... Kult når han var 20, ikke kult når han er 60...

Personlig synes jeg tatoveringer er harry...

QueenB

jeg digger tattiser, og synes den du hr valgt var dødskul! Har et par selv, men de er små og enkle, og av den personlige sorten.

men den du har valgt var ikke harry i det hele tatt, synes jeg. Tribal, kinategn og fotballsymbol, derimot.... grøss.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

deepArne

Dersom du vurderer å droppe tattis fordi det er harry bør du ikkje tatovere deg. Eg vil også anbefale å vente nokre år. Sjølv forandra eg meg mykje frå eg var 20 til 25, og det er mange ting eg gjorde som 20-åring som eg aldri ville gjort no (er 31).

Poseidon

Jeg har allerede bestemt meg for at det er den jeg skal ha. Har fått meget bra tilbakemelding både fra Jenter og Gutter. De fleste jeg har snakket med syntes det kuleste faktisk er at jeg kan så mye om Stilarten, og det føler jeg er viktig når man skal ta en tattovering, at man er klar over hva man tar og kan forklare litt om den.
Slik at det ikke blir sånn "Fyllatur i napa" Tok den for 5 Euro.

Men jeg ville bare få noen tilbakemeldinger og blir den for "Badass" for en som liker å gå penere kledd?

Tusen takk for alle tilbakemeldinger, Mvh Poly Ny i Gamet:)
Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.

Femininist

Jeg er egentlig ikke så glad i tatoveringer, eller jeg har litt blandede følelser til dem da det både kan være pent og harry samtidig :P - men det er uansett ikke en dealbreaker når den er så "anonym" som den du viste.

Du nevner noe om at du har drevet å forandret stil de siste årene, går ut fra du allerede har gjort det, men det kan være smart å tenke over hva slags stil du tror du vil ha om 5, 10 og 20 år, og om du tror du fremdeles vil like tattoveringen da. Den tatoveringa der kan lett skjules med ei skjorte, så om den passer inn i stilen eller ikke er ikke så relevant, men det kan være greit å ha den så kort nedover armen at du kan dekke den med ei vanlig t-skjorte.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

lamasen

Man bør være typen til det, og ha ganske mange om man først skal kjøre stilen.
Arma fulle som Tommy lee er fett som faen.

Selv kler jeg det ikke og har heller ingen. Hilsen Sukkersøt smørbukk :)

Poseidon

Jeg har hatt lyst å ta en slik i mange år og har lest meg opp på kulturen der tattoveringen stammer fra, så nå er det vel bare til å bestille time.

Jeg sitter fremdeles pris på å høre folks meninger og post gjerne bilde av en tattoveringen dere vil ta/ har tatt så kan jeg gi min mening.

Mvh poly
Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.

Tingles

Det største problemet med tatoveringer er jo om du vil være fornøyd med den om noen år.. hvorfor tar du tatoveringen er det fordi det ser kult ut eller fordi polynesisk kultur står deg nært?

Tenk over hvor mange som har tatt tramp stamp i tribal fordi det "så kult ut".

Tatoveringer er stilige hvis de blir bra gjennomført og står for interesse, de er latterlige hvis de er der for å se tøff ut..

Bolehoder med tribaltatoveringer over biceps og skuldre er og blir de dummeste tatoveringene jeg ser :P
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

SpantaX

Quote from: Tingles on June 19, 2012, 18:06:29 PM
Det største problemet med tatoveringer er jo om du vil være fornøyd med den om noen år.. hvorfor tar du tatoveringen er det fordi det ser kult ut eller fordi polynesisk kultur står deg nært?

Tenk over hvor mange som har tatt tramp stamp i tribal fordi det "så kult ut".

Tatoveringer er stilige hvis de blir bra gjennomført og står for interesse, de er latterlige hvis de er der for å se tøff ut..

Bolehoder med tribaltatoveringer over biceps og skuldre er og blir de dummeste tatoveringene jeg ser :P

Ikke glem piggtråden rundt bicepsen da ;)


Jeg har lenge hatt lyst på tatovering. Poblemet jeg har hatt er at jeg vil ha noe originalt! Som det ikke er mange som har.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

veroni2011

Quote from: Polynesian on June 19, 2012, 11:50:37 AM
Men jeg ville bare få noen tilbakemeldinger og blir den for "Badass" for en som liker å gå penere kledd?

Jeg synes ikke det er for badass selv om du går fint kledd. Snarere tvert i mot. Personlig synes jeg det er kult å bryte stilen med noe uventet. Som at utseende ditt (tattiser, mohawk, farget hår, piercings etc) tilsier at det er forventet å gå med en viss type klær, gir en kul effekt når du bryter den forventede stilen og har på penere klær.. En mismatch mellom klesstil og utseende/personlighet. Hvis det ble forståelig. Det trenger ikke bare være klær, det kan være andre egenskaper også. Det er dog viktig, synes jeg, at tattisen ser bra ut og ikke bare er harry (ref det som er skrevet tidligere her)..

Tror alle fikk sjokk når erlend bratland annonserte at han skulle synge Oh holy night på norske talenter, for de som husker det.. det var veldig uventet når du så stilen hans, men når han samtidig kan backe det med å gjøre sangen ekstremt bra får det en ekstra sterk positiv effekt med en sånn type mismatch.

http://www.youtube.com/watch?v=uo4qz8b8zrg

Vet ikke om du fikk noe fornuftig ut av det, men oppsummert. Nei, jeg synes ikke det gjør noe å ha en sånn tættis selv om du har litt preppy klesstil. :)

Daredevil

Tatovering kan være fett.

Hvis du kjører 1 arm + skulder (kan gjemme den i mer konservative settinger, men fremdeles vise den hvis du velger det):

http://img174.imageshack.us/img174/418/nickolaslemons2sz1.jpg

Eller fullt ut som disse:

http://news.bbc.co.uk/today/hi/today/newsid_9572000/9572646.stm (Fete bilder generelt av Anton Kusters)

Jeagle

blir du med på byen i bergne skla du få møte han
å være eller ikke være

SpantaX

"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Poseidon

Noen som har greie på en bra tatto shop i Bergen da?
Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.