Hooket opp med "feil" gutt (gutter kan også svare)

Started by Greeneyed, April 22, 2013, 21:32:30 PM

Previous topic - Next topic

dagligvare

Quote from: SpantaX on May 03, 2013, 09:06:48 AM
Har en teori om at det å hooke opp med noen som kameraten/venninna har vært på før er mer vanlig og akseptert når man kommer til litt mer landlige områder.

Jeg er fra et lite sted, og jeg har flere venner/venninner som har drevet med hverandre hatt samme dame som kjæreste osv..

Personlig hadde ikke jeg hatt et problem med at jenta har drivi med en kamerat av meg, så lenge hun ikke gjør det samtidig.

Det er vel også en sammenheng med om det er greit og hooke opp med noen kameraten har vært på før og hvor lenge de har hatt et "forhold". Var det et one night stand? no problem. Var de sammen i 3 år? Da blir det en helt annen sak.

Det er selvsagt noen situasjoner hvor det ikke blir akseptabelt. For eksempel hvis forholdet til en kamerat får en stygg slutt, så holder man seg unna den dama.. Men hvis begge parter er enige i at forholdet har gått sin gang og det er greit for kompisen at du prøver deg på x-en så er det jo greit.

Det virker ikke som om du har lest åpningsinnnlegget. Ingen av disse situasjonene er relevante.

SpantaX

Quote from: dagligvare on May 03, 2013, 10:06:19 AM
Quote from: SpantaX on May 03, 2013, 09:06:48 AM
Har en teori om at det å hooke opp med noen som kameraten/venninna har vært på før er mer vanlig og akseptert når man kommer til litt mer landlige områder.

Jeg er fra et lite sted, og jeg har flere venner/venninner som har drevet med hverandre hatt samme dame som kjæreste osv..

Personlig hadde ikke jeg hatt et problem med at jenta har drivi med en kamerat av meg, så lenge hun ikke gjør det samtidig.

Det er vel også en sammenheng med om det er greit og hooke opp med noen kameraten har vært på før og hvor lenge de har hatt et "forhold". Var det et one night stand? no problem. Var de sammen i 3 år? Da blir det en helt annen sak.

Det er selvsagt noen situasjoner hvor det ikke blir akseptabelt. For eksempel hvis forholdet til en kamerat får en stygg slutt, så holder man seg unna den dama.. Men hvis begge parter er enige i at forholdet har gått sin gang og det er greit for kompisen at du prøver deg på x-en så er det jo greit.

Det virker ikke som om du har lest åpningsinnnlegget. Ingen av disse situasjonene er relevante.

Beklager, glemte å quote :) Innlegget var ment som en liten avsporing til noen av svarene i denne tråden, ikke til hovedinnlegget :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Koraboros

Hvis du vil ha mitt synspunkt bare for å bli litt mer forvirret..

Hvis jeg hadde vært Pål og tiltrukket i utgangspunktet ville jeg fortsatt vært det, men ikke turt å gjøre noe med det. Ikke på grunn av lojalitet, uskrevne regler eller noe sånt tull, men av frykt for avvisning. Da er det beste du kan gjøre å være tydelig på hva du vil. Hvis du ikke vet hva du vil kan du like gjerne fortelle det, og hvis du vil ha sex med Pål uten å måtte forholde deg til følelser kan det hende Pål synes det er helt greit.

Greeneyed

Takker for alle svar! :) Fint jeg ikke irriterer vettet av deg med teite spørsmål, new life :)

Tror ikke jeg gidder å oppsøke Pål, men møter jeg ham tilfeldig en gang det "passer", kommer jeg nok til å være ekstra hyggelig mot ham, så han kanskje prøver seg. Jeg er tidenes pyse, tør ikke sende overtydelige signaler sånn uten å være sikker på å ikke få avslag. Synes egentlig Pål er for bra til at noe helt meningsløst kan skje med ham og meg, hvertfall fra min side. Da jeg ble kjent med ham var jeg veldig lei meg pga. en annen gutt, så han trøstet meg mye. Har fått høre at jeg hang lenge med ham en natt jeg bare husker rødvin og gråting fra, og aner ikke hva jeg sa til ham egentlig. Kjenner jeg meg selv rett var det ganske personlige ting. Sånn strengt tatt er det vel en annen gutt/mann jeg er lei meg for nå, så mulig jeg burde vente litt med å eventuelt la det skje noe med Pål nå. Bedre å trøste seg med randoms :P