Kan gutter og jenter være bare venner?

Started by sitronsaft, July 22, 2012, 17:45:38 PM

Previous topic - Next topic

Stylish


Solskinn

Ja! Jeg har en bestekompis.
Han er dritfin og fantastisk. Vi har kjent hverandre siden barndommen. Vi henger sammen nå og da.
Vi flørter ganske mye, prater om alt og har det gøy. Han syns jeg er fin og deilig, jeg syns han er det. Vi spøker om at vi snart må ha sex. Men vi går ikke lenger enn til spøk og flørting. Det er en forståelse oss imellom at vi ikke går lenger, selvom vi begge har lyst noen ganger. Og vi vet begge to at vi er så forskjellige at vi aldri hadde fungert i ett forhold. Vi har det bra som vi har det, og det er det som gjør det så fint :)

Samtidig har jeg hatt andre kompiser som vil mer enn bare vennskap, og da har kanskje ikke forståelsen for hva vi har vært klare nok.
Og da sier det seg selv at tilogmed vennskapet ender galt.

Squirtle

For min del har jeg absolutt ingen problemer med det overhodet.

Jungeldyret

Spørsmål:

Kunne du hatt sex med venninner eller venn om dere viste at begge var keene?
Der har dere svaret på spørsmålet. :)

Egil GV

Gjør en ting du er redd for hver dag!

Greeneyed

Haha, likte filmen! Men, jeg tror det er mulig. Selv var jeg hvertfall veldig god venn med en jeg bodde med i kollektiv. Jeg ga ham råd da han holdt på med hun han nå er sammen med, han hjelper meg med å si om han synes gutter jeg "finner tonen med" er kjekke og hyggelige nok. Mister litt kontakten nå, som vi ikke bor sammen lenger, men jeg anser ham fortsatt som en jeg kan si alt til.

Omniacausafiunt

Quote from: eightball on March 11, 2013, 13:29:38 PM

Heftig video, forklarer så og si alt :P Jeg hadde tenkt og si ''så klart kan du bare være venner'' Men når jeg tenker på det, så er jeg som guttene i denne videon. Om jeg kunne hooka opp med en av venninene mine, så hadde jeg gjort det.

Donnie Darko

"A woman may very well form a friendship with a man, but for this to endure, it must be assisted by a little physical antipathy"

- Friedrich Nietzsche -

Synes det sitatet er meget dekkende for det spørsmålet.

Potet

Quote from: Donnie Darko on April 26, 2013, 13:49:42 PM
"A woman may very well form a friendship with a man, but for this to endure, it must be assisted by a little physical antipathy"

- Friedrich Nietzsche -

Synes det sitatet er meget dekkende for det spørsmålet.
Kanskje Nietzsche ble friendszonet? Lurer på hvor mange av de kjente filosofene og vitenskapsmennene som sleit med damer. Kanskje tidenes smarteste mann (i alle fll innenfor sitt område) Nikola Tesla døde vistnok som en jomfru.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Donnie Darko

Godt mulig. Oppofrelse koster. Det spekuleres også om Nietzsche led samme skjebne som Tesla. Poenget er vel uansett at så lenge det er en seksuell undertone til stede, fra en av partene, så vil et slikt vennskap vanskeliggjøres. En av partene vil til syvende og sist påføre seg selv lidelse i en eller annen form. Enten i form av avvisning eller en ulykkelig og hemmelig tiltrekning til den andre.

Potet

Finnes så klart unntak som hvis begge er i lykkelige kjæresteforhold, men generelt sett er jeg enig med deg.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Donnie Darko

Ja altså jeg skal ikke påstå helt bastant at dette er loven og ingen unntak finnes, men mitt eksempel er nok snarere unntaket som bekrefter regelen som sådan.