"Men dont talk all the time"

Started by fuglen, July 30, 2012, 20:09:32 PM

Previous topic - Next topic

fuglen

Sjefen der jeg jobber sa i dag "men dont talk all the time", trolig siden jeg liker å snakke/flørte med andre mens jeg jobber. Er det noe i dette? At en mann er taus noen ganger, og ikke skal kakkle hele tiden slik som jenter gjør? Skal sies at hun er asiatisk, og kanskje mannsidealet er annerledes enn i vesten.

Noen som har noen kloke ord å dele?  :)

Mr.Brightside

Du må jo først av alt ta det som det er: hennes subjektive mening på hvilke kvaliteter hun setter pris på at en mann har. I dette tilfellet at han ikke snakker hele tiden. Også kan det være så enkelt at hun sa det fordi hun mener du må jobbe mer å snakke mindre? ;)

Hvis du skal fremstå som en kjekkas, kan det i mange tilfeller lønne seg å si mindre. Det kan skape litt mer mystikk og bygge opp om din rolle som mann. Samt at du aldri vil miste verdi fordi du sier noe rart. Det kan fort skje hvis du snakker hele tiden.

Så det avhenger jo veldig av deg, din stil, og din personlighet hva som er lurt. Du utelukker jo i stor grad kvinner som henne, men det er kanskje ikke så dumt? Jeg ville tona det ned litt, fordi det passer min sjekkestil - men så vet ikke jeg så mye om hvordan du gjør ting :)
Rise and rise again, untill lambs become lions

VB

Vil si dette blir like subjektivt som utseende. Som Mr.Brightside sa er det fullt mulig hun sa det fordi hun mener du burde jobbe mere og flørte/prate mindre på jobben?

For sjekking vil jeg si at du kan fint komme unna med å prate mye, hvis det er det du liker å gjøre. Personlig prater jeg ofte en del hvis jeg er i humør til det og aldri fått noen negative kommentarer på det.

HawkonVI

Mye om forsjeller av våre kjønn står mye forklart i en bok jeg leser på... Menn er fra mars, Kvinner fra Venus.

Det ligger egentlig ikke i menns natur å prate for mye... men hvorvidt det forklarer denne situasjonen vet jeg ikke...
Men selv ser jeg at den mer tause mann fungerer best.. jenter liker gutter som virkelig lytter, gutter som bryr seg om hva som blir sakt. samtidig som de har en egen mening.. Kan kanskje forklare hvorfor en armkrok somregel betyr mer enn noe annent for de fleste jenter..

Kroppspråk er serkt undervurder noen ganger... Bruk kroppen for det den er verdt... Lytt... Berør... Det betyr mer enn for mye ord for jenter ;)

Dev

Quote from: HawkonVI on July 30, 2012, 23:14:52 PM
Mye om forsjeller av våre kjønn står mye forklart i en bok jeg leser på... Menn er fra mars, Kvinner fra Venus.

Det ligger egentlig ikke i menns natur å prate for mye... men hvorvidt det forklarer denne situasjonen vet jeg ikke...
Men selv ser jeg at den mer tause mann fungerer best.. jenter liker gutter som virkelig lytter, gutter som bryr seg om hva som blir sakt. samtidig som de har en egen mening.. Kan kanskje forklare hvorfor en armkrok somregel betyr mer enn noe annent for de fleste jenter..

Kroppspråk er serkt undervurder noen ganger... Bruk kroppen for det den er verdt... Lytt... Berør... Det betyr mer enn for mye ord for jenter ;)

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/857660/ fra 35:24 og utover: En god grunn til å ta det John Gray skriver med en klype salt.

Toshi

Quote from: Dev on July 31, 2012, 01:09:43 AM
Quote from: HawkonVI on July 30, 2012, 23:14:52 PM
Mye om forsjeller av våre kjønn står mye forklart i en bok jeg leser på... Menn er fra mars, Kvinner fra Venus.

Det ligger egentlig ikke i menns natur å prate for mye... men hvorvidt det forklarer denne situasjonen vet jeg ikke...
Men selv ser jeg at den mer tause mann fungerer best.. jenter liker gutter som virkelig lytter, gutter som bryr seg om hva som blir sakt. samtidig som de har en egen mening.. Kan kanskje forklare hvorfor en armkrok somregel betyr mer enn noe annent for de fleste jenter..

Kroppspråk er serkt undervurder noen ganger... Bruk kroppen for det den er verdt... Lytt... Berør... Det betyr mer enn for mye ord for jenter ;)

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/857660/ fra 35:24 og utover: En god grunn til å ta det John Gray skriver med en klype salt.
http://www.youtube.com/watch?v=0gK-M3n9ks8
Kanskje du revurderer hvem du skal ta med en klype salt om du gidder se gjennom hele denne.

Voltaire

#6
Jeg kaster meg inn i denne begynnende ildkrigen om John Gray ;)

Synes videoen Dev postet var morsom. Gray var ikke særlig vant med kritiske spørsmål og brukte ganske mange logiske fallgruver. F.eks.: Når mennene i studio påpekte at de fint klarte å ta sin andel av husarbeidet, at de likte dialog etc., avfeide han dem med "Ja, men da er forholdet deres dårlig"/"Du er ikke en ordentlig mann."/"Det er akkurat dette jeg snakker om." Dette kalles "No True Scotsman"-fallgruven, og kan illustreres slik:
- "Alle skotter er gjerrige!"
- "Nei, min onkel Billy var skotte, og han ga alltid mange dyre julepresanger til barnehjemmet."
- "Ja, men da er han ikke noen ordentlig skotte."
... og da Skavlan påpekte at husarbeid faktisk er arbeid, og at menn ifølge Gray er gode til å få arbeid gjort, byttet han bare tema. Ikke rart Skavlan mistet tålmodigheten med han etter hvert.

Hva angår Gray som person, bruker han tittelen Ph.D., doktorgrad. I Toshis video er han "John Gray, Ph.D.", men uten at det står i hva slags felt (?). Grunnen til at han er så tilbakeholden med utdanningssted, og felt er at utdannelsen hans er i brevkurs fra "non-accredited"-e universiteteter (ifølge Wikipedia-siden hans). Det har ingen annen verdi enn at du kan sette en tulle-Ph.D bak navnet ditt. Du kan få en like god grad på et halvt minutt fra Thunderwood College ( http://thunderwoodcollege.com/ ) helt gratis.

Når typen ikke klarte å oppsummere sakene sine på ti minutter, orker jeg ikke å se mer enn en time med foredrag for å overbevises. Hvis man skulle måtte bruke en time på alle religioner, forfattere og selvhjelpsguruer som mener at de kan forandre livet ditt, hadde man snart ikke hatt noe igjen. Jeg går heller for dem som kan legge frem noe på kort tid som holder vann.

PS: Menn og kvinner er forskjellige, men det betyr ikke at 1950-tallsstereoptypien er det idéelle, selv om den ser bra ut i Technicolor.

HawkonVI

Quote from: Toshi on July 31, 2012, 05:13:57 AM
Quote from: Dev on July 31, 2012, 01:09:43 AM
Quote from: HawkonVI on July 30, 2012, 23:14:52 PM
Mye om forsjeller av våre kjønn står mye forklart i en bok jeg leser på... Menn er fra mars, Kvinner fra Venus.

Det ligger egentlig ikke i menns natur å prate for mye... men hvorvidt det forklarer denne situasjonen vet jeg ikke...
Men selv ser jeg at den mer tause mann fungerer best.. jenter liker gutter som virkelig lytter, gutter som bryr seg om hva som blir sakt. samtidig som de har en egen mening.. Kan kanskje forklare hvorfor en armkrok somregel betyr mer enn noe annent for de fleste jenter..

Kroppspråk er serkt undervurder noen ganger... Bruk kroppen for det den er verdt... Lytt... Berør... Det betyr mer enn for mye ord for jenter ;)

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/857660/ fra 35:24 og utover: En god grunn til å ta det John Gray skriver med en klype salt.
http://www.youtube.com/watch?v=0gK-M3n9ks8
Kanskje du revurderer hvem du skal ta med en klype salt om du gidder se gjennom hele denne.

Betyr ikke for meg selv om jeg leser en bok, at jeg leser en fasit... jeg ser på helheten å enkelt tilfeller... Den kunskapen jeg sitter med idag har jeg opplevd... men mange ganger får man svar på spørsmål fra slike bøker... for ingen kan komme med en fasit. siden alle mennesker er forsjellige i forsjelige situasjoner.... jeg synes selv det er en bra bok... jeg sier ikke at jeg lever etter den ;)

Toshi

#8
Voltaire: Fyren har jobbet med forholdsproblemer i en mannsalder. Jeg har heller ikke lest Menn er fra Mars, Kvinner er fra Venus. Men hvis du skal gjøre opp din mening rundt han etter 10 minutter i et talkshow, så får det være ditt valg. Og med fallgruven din. Sa han ikke "You are not most men"? Det kan sies om de fleste menn. Han snakket utifra en kontekst om at en veldig stor andel forhold ikke fungerer over lengre tid.

Hawkon: Boken er sikkert super. Er det med å gi deg en bedre forståelse for hvordan ting er forskjellig mellom menn og kvinner så må jo det være en bra ting.

For topic, så syns jeg, etter det jeg har sett av Gray, at han er noe problemorientert. Men det kan være boken til hawkon har noen svar eller tips(har ikke lest den selv). David Deida snakker mye om feminin og maskulin polaritet. Jeg har bare hørt på Way of the Superior Man i lydbok, men det finns noen seminarer av han ute på youtube. Han mener at vi alle befinner oss på en akse mellom rent maskulin og rent feminin og at "law of attraction" skjer mellom de som ligger like langt fra midtpunktet på hver sin side. Så jeg vil tro at så lenge man handler ut ifra og i tråd med sin personlige polaritet, så har det ikke så mye å si akkurat hva en sier.

QuoteDu må jo først av alt ta det som det er: hennes subjektive mening på hvilke kvaliteter hun setter pris på at en mann har. I dette tilfellet at han ikke snakker hele tiden. Også kan det være så enkelt at hun sa det fordi hun mener du må jobbe mer å snakke mindre? ;)
To tips: Hør på hva sjefen din sier han vil ha og ikke hør på hva kvinner sier de vil ha  :)