ESTETIKKTRÅDEN! (Bildetråd; kropp, trening, fremgang)

Started by Stemning, August 10, 2012, 13:08:08 PM

Previous topic - Next topic

Eh

Har gått opp ca 15kg siden nm i begynnelsen av oktober, så begynner å bli tjukk nå! :D

Stemning

15 på 1 mnd.? Drygt!

Bra ryggbredde! Jeg får aldri noe fremgang på rygg jeg. :P Får trene mer!

tore


Stemning

Ser ut som du har en kropp som responderer bra på styrketrening Tore! Så her er det bare å kjøre hardt videre. :D

tore

Quote from: Stemning on November 23, 2012, 19:08:47 PM
Ser ut som du har en kropp som responderer bra på styrketrening Tore! Så her er det bare å kjøre hardt videre. :D

Takk  :)

Jeg må innrømme at bildet lyver litt i og med at jeg strammer magen. Muskler først, så kan jeg få ned fettprosenten litt igjen senere.

Bra vinger, Claw  8)

dtn

Quote from: dtn on August 13, 2012, 23:02:42 PM
Så har vi en med lite fremgang...

Januar:



August:



Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe over tid, samtidig som jeg er alt for glad i god mat og ikke har så fryktelig god selvdisiplin. I januar sa jeg til meg selv at jeg skulle bli fit til sommeren, og dere ser jo hvordan det gikk. Nå skal jeg flytte ned til en ny sommer i Australia i februar, så da får jeg prøve igjen. Planen er maratonforberedelser i august og september, bygge muskler i oktober og november for så å bli kvitt det overflødige fettet i desember og januar. Men innerst inne har jeg egentlig ikke noe tro på at jeg klarer å holde meg til det, og da har jeg jo et veldig dårlig utgangspunkt.

Januar 2013:



Nå har jeg trent fire ganger i uken fra oktober. Det blir totalt 60 økter, hvorav det er ni jeg ikke har gjennomført pga jul og litt sykdom. Jeg kjører X-Size-programmet til Tomas Fjeldberg, og liker det egentlig veldig godt. Har sjeldent hatt problemer med å motivere meg for å dra og trene, og jeg synes at det virker som om øktene tar bra. Har gått opp ganske mye i hvor mye vekter jeg trener med, blant annet fra 55 kg til 80 kg i benkpress (makset forøvrig 95 kg i dag, klarte akkurat ikke 100 uten hjelp), 60 kg til 95 kg i markløft og 110 kg til 160 kg i benpress. Men synlig forandring er det lite av. Matmessig så får jeg i meg nok kalorier, men det blir nok for lite proteiner. Skal få gjort noe med det når jeg flytter ut hjemmefra nå. Jeg begynner å tro at kroppen min genetisk sett ikke responderer spesielt bra på styrketrening, kan det være noe i dette? Eller er det noe annet jeg gjør feil?

Jeg får et opphold i treningen nå snart frem til jeg kommer meg på plass på nytt sted, men når jeg kommer i gang igjen tror jeg at jeg skal prøve meg på et nytt program. Føler jeg har prøvd mitt nåværende program lenge nok til at jeg burde ha sett en større effekt.

Egil GV

Quote from: Roark on October 16, 2012, 00:16:01 AM
Hvis dere ikke får effekt på andre belastninger enn 10, så gjør dere det feil. Sannsynligvis drar dere for mye med armene, og bruker minimalt med bein og rygg. Å ha på maks belastning er en typisk nybegynnerfeil som mange gjør pga dårlig teknikk.
Husk at håndtaket skal over knærne før de bøyes på vei fram til tak. Dere skal ha tyngden på beina, for så å presse med beina i taket uten å bruke noe særlig armer før de siste 10 prosentene. For de fleste vil den ideelle belastningen være fra 4 til 6.


Ikke for å lage sur stemning her, men jeg må bare presisere at roark har helt rett i det han sier.

Tatt fra hjemmesiden til concept 2, som er romaskinen du ser på de fleste treningssentre og blir brukt i proff sammenheng.

Det er imidlertid stor motstand som kan genereres i viften når spjelet står på 10. For de aller fleste mosjonister så vil viften kunne generere mer enn nok motstand med spjelet i posisjon 3-5 ved gjennomføring av en "vanlig" kondisjonsøkt. Er man ikke av denne oppfatning, så har man antakelig en del å hente på å ro med riktig teknikk. Olaf Tufte har til sammenligning aldri spjelet høyere enn nivå 8 ved gjennomføring av 2000 meter test.

Men man kan selvfølgelig ro med 10 også, men man vil altså få større "effekt" av å ro med spjelet på et litt lavere tall.

Gjør en ting du er redd for hver dag!

Tingles

Quote from: dtn on January 29, 2013, 22:43:47 PM
Quote from: dtn on August 13, 2012, 23:02:42 PM
Så har vi en med lite fremgang...

Januar:



August:



Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe over tid, samtidig som jeg er alt for glad i god mat og ikke har så fryktelig god selvdisiplin. I januar sa jeg til meg selv at jeg skulle bli fit til sommeren, og dere ser jo hvordan det gikk. Nå skal jeg flytte ned til en ny sommer i Australia i februar, så da får jeg prøve igjen. Planen er maratonforberedelser i august og september, bygge muskler i oktober og november for så å bli kvitt det overflødige fettet i desember og januar. Men innerst inne har jeg egentlig ikke noe tro på at jeg klarer å holde meg til det, og da har jeg jo et veldig dårlig utgangspunkt.

Januar 2013:



Nå har jeg trent fire ganger i uken fra oktober. Det blir totalt 60 økter, hvorav det er ni jeg ikke har gjennomført pga jul og litt sykdom. Jeg kjører X-Size-programmet til Tomas Fjeldberg, og liker det egentlig veldig godt. Har sjeldent hatt problemer med å motivere meg for å dra og trene, og jeg synes at det virker som om øktene tar bra. Har gått opp ganske mye i hvor mye vekter jeg trener med, blant annet fra 55 kg til 80 kg i benkpress (makset forøvrig 95 kg i dag, klarte akkurat ikke 100 uten hjelp), 60 kg til 95 kg i markløft og 110 kg til 160 kg i benpress. Men synlig forandring er det lite av. Matmessig så får jeg i meg nok kalorier, men det blir nok for lite proteiner. Skal få gjort noe med det når jeg flytter ut hjemmefra nå. Jeg begynner å tro at kroppen min genetisk sett ikke responderer spesielt bra på styrketrening, kan det være noe i dette? Eller er det noe annet jeg gjør feil?

Jeg får et opphold i treningen nå snart frem til jeg kommer meg på plass på nytt sted, men når jeg kommer i gang igjen tror jeg at jeg skal prøve meg på et nytt program. Føler jeg har prøvd mitt nåværende program lenge nok til at jeg burde ha sett en større effekt.

Nå skal jeg ikke snakke så veldig høyt eller mye om dette fordi det går over min kunnskap, men det ser ut som om du har en kroppsbygning som legger sakte på seg, både av fett og muskler.. Det krever at du trener på en litt mer aggressiv måte, uten at jeg kan utdype dette så mye. Du kan prøve å lese deg litt opp på "ectomorph training" eller lignende. Sikkert mange andre her som kan gi deg et mye bedre svar :)
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Stemning

Mmm, jeg syns ikke dtn ser så veldig ectomorph ut. Men tror heller ikke det er så mye å tenke på om man er det annet enn at man må spise mer enn man vil selv for å få på kroppsmasse.



Stemning