ESTETIKKTRÅDEN! (Bildetråd; kropp, trening, fremgang)

Started by Stemning, August 10, 2012, 13:08:08 PM

Previous topic - Next topic

SpantaX

Quote from: Claw on August 13, 2012, 22:21:24 PM
Min reaksjon når jeg så SpantaX' fremgang:

(skru opp lyden)

(Første bilde @ 0:11, de siste bildene @ 0:33)

HAHA  ;D  ;D

Awesome!
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Solskinn

Du har virkelig klart det du spantax!
Jeg er meget imponert!!

dtn

Så har vi en med lite fremgang...

Januar:



August:



Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe over tid, samtidig som jeg er alt for glad i god mat og ikke har så fryktelig god selvdisiplin. I januar sa jeg til meg selv at jeg skulle bli fit til sommeren, og dere ser jo hvordan det gikk. Nå skal jeg flytte ned til en ny sommer i Australia i februar, så da får jeg prøve igjen. Planen er maratonforberedelser i august og september, bygge muskler i oktober og november for så å bli kvitt det overflødige fettet i desember og januar. Men innerst inne har jeg egentlig ikke noe tro på at jeg klarer å holde meg til det, og da har jeg jo et veldig dårlig utgangspunkt.

SpantaX

Quote from: Leonaen on August 13, 2012, 22:57:24 PM
Du har virkelig klart det du spantax!
Jeg er meget imponert!!

Takk :D Er så morro å høre^^
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

SpantaX

Quote from: dtn on August 13, 2012, 23:02:42 PM
Så har vi en med lite fremgang...

Januar:



August:



Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe over tid, samtidig som jeg er alt for glad i god mat og ikke har så fryktelig god selvdisiplin. I januar sa jeg til meg selv at jeg skulle bli fit til sommeren, og dere ser jo hvordan det gikk. Nå skal jeg flytte ned til en ny sommer i Australia i februar, så da får jeg prøve igjen. Planen er maratonforberedelser i august og september, bygge muskler i oktober og november for så å bli kvitt det overflødige fettet i desember og januar. Men innerst inne har jeg egentlig ikke noe tro på at jeg klarer å holde meg til det, og da har jeg jo et veldig dårlig utgangspunkt.

Jeg har et tips som hjalp meg veldig: Skaff deg noen og trene sammen med! det hjelper VELDIG på motivasjonen, og alt blir egentlig lettere :) Samt finn deg musikk som du blir veldig gira av, og hør på det så ofte som mulig :)

Dette klarer du!
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Claw

dtn: Sett deg konkrete mål med tidsfrist (eksakt dato). Langtidsmål og delmål. Så setter du deg ned i en god halvtime og tenker godt gjennom hvor viktig det er for deg at du når målet ditt. Hvordan vil livet ditt være når du har nådd målet ditt, hvordan vil du føle deg, hvordan vil det påvirke andres forhold til deg? Hvis svarene på disse spørsmålene er litt likegyldige må du finne deg et annet mål å jobbe mot.

Legg en enkel plan, bestem deg for et treningsprogram som passer deg, få noen til å lære deg basic teknikk og kjør på. Vær TOTALT nazi i minst 12 uker.
Hvis det høres mye ut, så bryr du deg kanskje egentlig ikke så mye allikevel...?

Roark

...........

Anugita

Wow, SpantaX! Det der viser at det er håp for alle!


Kanskje jeg skulle lagt ut bilder og, så får jeg mer press på meg til å gjøre noe med flesket jeg og? ;) (Ingen mål om 6pack, bare ha tibake den flate magen min)

men hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe under deppe-perider eller når godtesuget blir for stort, og man føler man står stille og ikke får resultater?

SpantaX

Quote from: Anugita on August 14, 2012, 09:51:48 AM
Wow, SpantaX! Det der viser at det er håp for alle!


Kanskje jeg skulle lagt ut bilder og, så får jeg mer press på meg til å gjøre noe med flesket jeg og? ;) (Ingen mål om 6pack, bare ha tibake den flate magen min)

men hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe under deppe-perider eller når godtesuget blir for stort, og man føler man står stille og ikke får resultater?

Takk ^^

For å holde motivasjonen min oppe så hører jeg på musikken fra rocky-filmene. Jeg ser på bilder av folk med konge kropper. Jeg leser litt på forumet på fitnessbloggen.no. Jeg prøver å ha noen å trene med, men de gangene jeg løper alene bruker jeg en app som heter endomondo (hvor du kan konkurere mot vennene dine). Musikk som gjør deg gira til å bevege deg er heller ikke dumt. Ta bilder av deg selv og sammenlign deg selv med hvordan du så ut når du begynte. Ikke sammenlign deg med andre!

For meg var det viktigste at trening skulle være gøy! Jeg prøvde å starte med jogging, men hadde ikke motivasjon til det i starten. Men etter at jeg hadde gått på kickboxing en stund begynte jeg å jogge for å bli enda bedre til det :)

Når det kommer til søtsug så har jeg alltid 10 flasker med ferdigblanda FUN saft i kjøleskapet :) funker også å fryse det ned hvis du vil ha en sukkerfri is i sommervarmen ;) Eller du kan kjøpe en energidrink som heter "Celsius" (Jeg kjøper den i sverige) Inneholder kun 10kcal i hele boksen (335ml) og den har krom i seg. (Krom skal visst hjelpe mot søtsug) (Krom fåes også i pilleform i helsekost butikker tror jeg)

Når det kommer til mat så er diett.no et fint verktøy å bruke til kaloritelling. Hvis du ligger på rundt 500 i underskudd om dagen så kan du regne med å gå ned sånn ca en halvkilo i uka. (Dette er selvfølgelig individuellt) Bare det å ikke spise til man er mett hjelper mye. Jeg spiser bare til jeg ikke er sulten lengre :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Roman

#39
Quote from: Anugita on August 14, 2012, 09:51:48 AM
Wow, SpantaX! Det der viser at det er håp for alle!


Kanskje jeg skulle lagt ut bilder og, så får jeg mer press på meg til å gjøre noe med flesket jeg og? ;) (Ingen mål om 6pack, bare ha tibake den flate magen min)

men hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe under deppe-perider eller når godtesuget blir for stort, og man føler man står stille og ikke får resultater?

Jeg legger meg for å sove :))
Jeg merker som oftest godtesuget på kvelden, og jeg eksperimenterer med å drikke mye vann, og å ta et eple istedenfor en 1000grams pose med M&M´s :)

Men som Claw sier, så tror jeg det er viktig at en stadig lager seg mål og delmål.
Jeg har satt meg en ny dato på "nazi" kosthold, som utløper i oktober på bursdagen min.
Framtil da skal jeg holde meg unna godteri og spise cleant.

Jeg ser på det som et eksperiment, om å se hvor rå jeg kan bli, og da hjelper det å få litt inspirasjon fra andre, som har oppnådd en crazy fysikk.
Be like water my friend.

Claw

Husk at med kosthold hjelper det ikke å være nazi på matvarer dersom du ikke er nazi på energibalansen. Det er uansett energibalansen som avgjør vektendring, uavhengig av om du spiser 2000kcal fra kebab eller kylling&brokkoli. Så jeg ville heller vært nøye med kcal-regnskapet, og ikke totaltforby matvarer.

Eh

Jeg er også ferdig med nazidiett for denne gang i oktober. Har spist kylling og ris 4 ganger daglig i 6 uker nå, 6 to go før første konk. Ei uke etter det er det NM og når det er gjort; DA skal jeg fråtse i nøyaktig hva jeg vil - og jeg gleder meg som en unge! :D

Potet

Jeg liker ikke skrive masse one linere på forum, men fy faen det der er kreds SpantaX! :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

SpantaX

Quote from: Potet on August 14, 2012, 22:43:50 PM
Jeg liker ikke skrive masse one linere på forum, men fy faen det der er kreds SpantaX! :)

Takk ;D
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Eh

Quote from: Ananas on August 14, 2012, 23:58:34 PM
Jeg vil også begynne med trening! Jeg skal finne nærmeste (og billigste, det er litt viktig) treningssenter med en gang jeg flytter til Bergen og starte å trene der for å bli tynnere, strammere ;D

Her er før-bildet mitt.
Og grunnen til at det er sort-hvitt, er fordi jeg sølte tanning oil på toppen og det så ekkelt ut :P

Bra utgangspunkt å bygge muskler på! ;)
Etter hva jeg har forstått er Vektertorget en ok plass å trene!
http://www.sib.no/no/trening/temp/treningssentre/vektertorget/vektertorget-treningssenter2