Blandete signaler?

Started by --WTF?--, September 17, 2012, 12:09:19 PM

Previous topic - Next topic

--WTF?--

En litt generell problemstilling.

Handler i dette tilfellet om en jente jeg går i klasse med. Vi har hverandre på radaren og har en flørtende/ertende tone på skolen. (sier alltid "hei, [navnet mitt]" og smiler når vi passerer hverandre i trappen, internhumor, inviterer meg på fest etc.) Men hun gjør seg utilgjengelig for noe mer, også når vi ser hverandre utenfor skolen, f.eks. setter seg innerst i sofaen med venninnene foran slik at jeg ikke får plass ved siden av henne etc. De eneste gangene hun har posisjonert seg slik at det var "klar bane", er i settinger der jeg har hatt fokus på helt andre ting (som var viktigere der og da).

Jeg bestemte meg for å ignorere henne en periode, for å teste interesse og signalisere at dette spillet gidder jeg ikke, men hun fortsatte bare i samme stilen.

Så jeg lurer litt på hva hun egentlig vil. En mulighet kunne være å subkommunisere dette spørsmålet ved å legge det som en skjult betydning i noe trivielt. Men vi har veldig få felles interesser utover skole/jobb/fag, og det er lite å ta av i fagterminologien som egner seg til å subkommunisere dette (siden vi ikke kan være direkte når det er andre til stede).

Noen tips/tanker/whatever?
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

VB

#1
Kan hende hun føler det samme om deg? Hun vet ikke helt hvor hun har deg og jenter er veldig sjeldent frempå med å vise interesse.

Her ville jeg sagt at du burde være mer frempå og prøve for å se hva som skjer, trenger ikke være noe stort men test litt mer interesse når dere er sammen. For eksempel hvis dere fester mye sammen er det fullt lov å bare ta hånden hennes på et eller annet tidspunkt for så å se hvordan hun reagerer. Det er et signal som er vanskelig å misforstå, men fortsatt såpass subtilt at det ikke blir super kleint hvis hun drar bort hånda si.

Husk at jenter på din alder er nødvendigvis ikke så veldig erfarne heller, så er fullt mulig at hun vil mer men ikke er klar over at dårlig posisjonering fra hennes side gjør det vanskelig for deg. Eneste måten du finner ut hva som er greia er ved å gjøre noe som viser at du er interessert.

Quote from: --WTF?-- on September 17, 2012, 12:09:19 PMSå jeg lurer litt på hva hun egentlig vil. En mulighet kunne være å subkommunisere dette spørsmålet ved å legge det som en skjult betydning i noe trivielt.

Tror det dummeste du kan gjøre her er å fortsette å prøve å teste interesse uten å vise intensjonen din (virker som det er det du vil), den som viser åpenbar interesse setter seg selv i en sårbar posisjon. Det er kjedelig å bli avvist, men tviler sterkt på at du får til noe med henne uten at du viser interesse først.

--WTF?--

Quote from: VB on September 17, 2012, 13:23:13 PM
Quote from: --WTF?-- on September 17, 2012, 12:09:19 PMSå jeg lurer litt på hva hun egentlig vil. En mulighet kunne være å subkommunisere dette spørsmålet ved å legge det som en skjult betydning i noe trivielt.

Tror det dummeste du kan gjøre her er å fortsette å prøve å teste interesse uten å vise intensjonen din (virker som det er det du vil), den som viser åpenbar interesse setter seg selv i en sårbar posisjon. Det er kjedelig å bli avvist, men tviler sterkt på at du får til noe med henne uten at du viser interesse først.

Ja, dårlig forklaring fra min side... men det jeg skriver her har faktisk funket på andre jenter. Ellers takk for svar!  :)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stemning

Quote from: --WTF?-- on September 17, 2012, 13:46:02 PM

Ja, dårlig forklaring fra min side... men det jeg skriver her har faktisk funket på andre jenter. Ellers takk for svar!  :)