Treningsprogram til jente

Started by Femininist, September 29, 2012, 18:53:43 PM

Previous topic - Next topic

Femininist

Hei, er det noen som vet om et godt treningsprogram for nybegynnerjenter? Har en følelse av at mange av styrkeprogrammene til nybegynnere er tilpasset gutter som ønsker større biceps, og det er ikke hovedprioriteten min ;) Her er det større rygg og rumpe som gjelder (i tillegg til flatere mage og å miste vekt seff). Jeg har tid til å trene styrke 2-3 ganger i uka.

Øvelser jeg skal ha med er knebøy, markløft og pullups, jeg kan ha andre øvelser i tillegg om de er med på å gi mer timeglassfasong. Jeg kommer til å trene på kaloriunderskudd så ett program som er tilpasset det ville vært topp ;)

Håper dette ikke er en helt umulig oppgave ;) 
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Claw

Med 2-3 økter i uka bør du trene et fullkroppsprogram, altså hele kroppen hver økt (men ikke nødvendigvis samme øvelser hver gang).
At du vil ha med knebøy, markløft og pullups er en veldig bra start. Knebøy og markløft bør være grunnlaget for beintreningen din.

Øvelser du kan bruke i tillegg:
Benkpress (bryst og bakside armer)
Stående press (skuldre og bakside armer)
Kabelroing/stangroing/en-arms hantelroing/omvendt roing e.l. (øvre rygg og forside armer)
Rumenske markløft ("strakmark") (bakside lår, korsrygg og rumpe)
Hip-thrust eller glutebridge (rumpe)

Det finnes en del bra fullkroppsprogrammer ute, og de færreste kjente er basert på bicepstrening som du frykter :)

Femininist

Takk for tips, så linken du satte inn i den andre tråden =)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.