Avvise pga. bilde

Started by tore, September 30, 2012, 22:39:39 PM

Previous topic - Next topic

tore

Quote from: Autowin on October 02, 2012, 15:49:17 PM
Ta heller å snakk med henne videre, og vær indirekte avvisende, da.

F.eks. bruk dobbelt så lang tid som henne til å svare.

Bytt ut ''Hei! :-)'', med ''hei'', og andre ting som subkommuniserer liten interesse, eller HTG.

Du kan også være så frekk at du fører en samtale slik:

Jente: Hei! :-) Hva skjer? :-)
Du: hei ik'no

The End 8)

Nei, er ferdig med henne nå :)

Stanley

#16
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dtn

Tror du hun synes det hadde vært bedre om han hadde snakket med henne videre og med det gitt henne falske forhåpninger?

Stanley

#18
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Toshi

Quote from: Autowin on October 02, 2012, 18:38:25 PM
Ikke falske forhåpninger. Men i løpet av samtalene i fremtiden vist subtilt og indirekte, mindre og mindre interesse. Helt til JENTA kutter ut kontakten, og tror at det er HUN som avviser. Litt manipulering, altså.
Sånne ting har en tendens til å virke mot sin hensikt. Og når følelsen ligger der at det var pga. bildene så vil hun med all sannsynlighet være emosjonell rundt akkurat det, og ikke nødvendigvis veldig rasjonell. Hvis man kutter kontakten så vet hun det nok innerst inne hvorfor, men mange liker det å kunne pynte på sannheter. Hvis man absolutt skal være snill og gi et mykt avslag, så blir det stort sett alltid værre. Det kan være noe med at avslaget blir gjort til et faktum, som objektifiseringen wtf viste til fra Skjervheim sin Deltakar og Tilskodar i en annen tråd(om jeg ikke misforstår dette helt).

Habbi

#20
Kupper tråden ved å sitere og spørre:
(Fra jente på Sukker uten profilbilde, og som sendte meg melding først)
QuoteDet funker uten bilde, har flere som gidder skrive uansett - så da er det ikke noe problem;)
Jeg foretrekker uten da jeg altså..:p Selv om avslaget blir litt mer "sårt" hvis folk stopper etter de ser bilde..:p

Noen andre som ser noen store røde lamper blinker og lyser her, eller tenker jeg for meget?

Stanley

#21
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Habbi

Godt mulig jeg har lest helt feil (leste den på nattevakt ei stund siden), men leser litt mellom linjene at hun har opplevd å blitt avvist før som en direkte årsak til at hun har sendt bilde.. Idk

Jeagle

litt iritert over at dere diskuteer om man skal avise folk over bilder, mens jeg som har drevet på i 3 år med nett dating på 3 kanaler bare har fått et svar. :p så om noen av dere har en formel send den gjærne på pm,

over til topic igjen. så lenge man er høfelig så tror jeg man kommer langt i denne saken.
å være eller ikke være

lamasen

At hun, og mange andre på sukker, ser seg fornøyd med det å skrive
Forundrer meg mer.. "skriver bare med en om gangen" ser jeg ofte der..

piken

Syns også det burde blinke noen varsellamper av den meldinga. Enten er jenta under middels pen (noe som ikke trenger å være kjipt) eller så er hun regelrett dum fordi hun svarer på den måten (noe som er verre enn å være stygg i mine øyne). Hvorfor skriver hun ikke at hun ikke har bilde fordi hun liker å være anonym f.eks? Vet om mange pene jenter som ikke har bilde fordi de rett og slett synes det er flaut hvis bekjente finner dem .. Dog enda flauere hvis man da skriver med en mann uten bilde og finner ut under bildeutvekslingen at det er en gammel klassekamerat .. Huff

Men ja, ingen vits i å tyne ting lenger når du åpenbart ikke er interessert. Synes du bare skal la vær å svare og hun legger nok to og to sammen selv. Kjipt hvis jenta får dårlig selvtillitt selvfølgelig, men den risken mener jeg at hun har utsatt seg selv for.

Habbi

Godt poeng Piken. Glemte/burde ha nevnt at hun argumenterte med at hun ville være anonym. Men for hvor mange kan du gjemme deg for når du kommer fra Sørlandet og flytter til en storby på Vestlandet?

VB

Folk avviser jo pga bilder hele tida, hvis du har bilde og ikke får svar på meldingene du sender er det mest sannsynlig fordi personen ikke likte bildene dine.

Så de som da ikke har bilde og så blir avvist når de sender det kan egentlig bare skylde på seg selv. Selv om man ikke er den peneste personen finnes det alltid folk som liker ditt utseende, evnt ikke bryr seg så mye om utseendet. Ved å ha bilde kan man screene bort de som ikke er interessert med en gang.

Og ja Habbi, store røde varsellys der.

Lars GV

Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Solskinn

Eh...Litt dumt spørsmål.
Hva varsler disse lampene da?
At profilen er fake?