Billige klær

Started by Emcyen, October 23, 2012, 01:15:35 AM

Previous topic - Next topic

Emcyen

Vær morning slenger eg bare på meg det eg finner i skapet. Men ønsker og få meg en litt mer laidback stil som andre legger merke til.
Er 16 år og foreldrene mine tjener relativt dårlig, og trenger derfor forslag til billige butikker i Bergen. Kunne noen også slenge inn noen linker til klesstiler og billige klessider hvor eg kan bestille billige men samtidig kule klær?
Klærtyper eg ikkje liker; sosseklær skateklær og lignende.
Klærtyper eg liker; laidback, litt rocka og klær som ikkje promoterer merket sitt. Liker også morsome skjorter..

Håper på masse svar.

-emcyen

Stemning

Hold deg unna morsomme skjorter.

Blant billige butikker med ok klær i Bergen kan jeg nevne HM, WTFSSMWEEKDAYS, Dressmann (har en del ok basicplagg).

Emcyen

Flere som vil svare
?
Takk fpr hjelpen btw

Habbi

Som Stemning sier kan du gå for HM, liker de godt da de merkemessig er ofte anonyme. Ellers har jo Carlings og Jack and Jones ok klær, men jeg kjøper stort sett aldri til ordinærpris der. Går heller og ser meg ut plagg og venter til salgene. Har selv handlet på dyre butikker og fått ting til gode priser ved salg.

Lykke til!

Pære

Zara er verdt å nevne, noe er for dyrt i forhold til kvaliteten på tøyet, men om du er flink finner du alltid noe bra til en grei pris/performance ratio.

Anders GV

Det er da ikke noe Zara i Bergen?

Pære

#6
Quote from: Anders GV on October 29, 2012, 20:08:53 PM
Det er da ikke noe Zara i Bergen?

Aldri vært i Bergen, hodet mitt overså det kriteriet. :(

Stanley

#7
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Supernova

Quote from: Autowin on October 29, 2012, 20:49:26 PM
Zara har helt elendige klær. De er kalde, dårlig stoff, og bare tilpasset tynne folk.

Sammenbrudd fordi du ikke fant noe som passet? <3

Zara er greit. Hint er å ta seg litt tid når du skal ut å handle klær. Sjekk passform, sykt viktig ;) ikke kjøp noe fordi det er kult hvis det ikke passer.
Det er også min mening at moroshorter og klær med trykk bør man være forsiktig med, helst holde seg unna.

lily

Bruk mest penger på jakke, sko og de "store" basisplaggene, det er sannsynligvis de du bruker omtrent daglig og det mest synlige. Trenger ikke være så dyrt, men viktig at det sitter fint og har god kvalitet. skjorter, gensere osv. kan du finne rimelig på feks. hm.

Tenk også på at det du kjøper skal kunne matche noe du har fra før, på lang sikt er det å ha en viss oversikt og plan kanskje det mest økonomiske du gjør. Det som kan være lurt er å skrive en liste over de plaggene du har mest bruk for. Deretter begynner du med å kjøpe det du har mest bruk for og jobber deg sakte, men sikkert gjennom lista, og har til slutt fått en gjennomtenkt garderobe med det du faktisk har bruk for.  :)

Potet

H&M har en veldig fin høstkolleksjon. Fine farger, bra snitt og ikke noen unødvendige detaljer og annet tull. Mitt beste klestips er å tenke på antrekket som helhet og ikke på om selve plagget i seg selv. Et plagg i seg selv kan være kult, men vanskelig å kombinere med annet. Et plagg som tilsynelatende kan se litt kjedelig/plain ut er ofte det som må til for at stilen skal bli mer gjennomført og stilsikkert. Tenk basisfarger. Lykke til :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!