Den ideelle mannefysikken?

Started by Lars GV, October 31, 2012, 15:00:51 PM

Previous topic - Next topic

Lars GV

Hvordan ser den ideelle mannfysikken ut for jenter? Og til tross for variasjon i preferanser, hvem er den som treffer flest mulig jenter?

Skal man plukke ut én ting, hva er den ene store gjengangeren som trumfer? Er det midje-skulder forholdet(v-fasong, det gylne snitt?) som først og fremst er viktig? Er det en generelt lav fettprosent uavhengig av muskelstørrelse(eller med et minimum som fortsatt ikke er så mye i størrelse)? Er det store muskler og visuelle tegn på stor styrke?

Her er én interessant artikkel som jeg tilfeldigvis kom over angående temaet, dog med sine svakheter.

Hvilke andre kilder kan opplyse om spørsmålet? Hva er DIN mening? Og for de som trener; er motivasjonen din for å trene å se tiltrekkende ut, og i så fall hvor ligger målsettingen din for utseendet?

Diskutér :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Femininist

Jeg oppfordrer alle til å legge ved bilder for å illustrere sine poenger  ;D

Personlig så tror jeg det er høyde-midje forhold, samt skuldre - midje - hofte/rompe forhold som er avgjørende, uten at jeg kan komme med en formel på det. Dette har selvfølgelig en sammenheng med fettprosent/muskelmasse som er med på å forme kroppsfasongen.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Eh


Andreas GV

#3
Jeg tror gjennomsnittet, dvs det "alle" jenter kan være enige om at er fint er en litt slank Brad Pitt med lav fettprosent, men ikke så lav at det er tydelig sixpack. Jeg tror flere jenter foretrekker Ryan Gosling i "The Notebook" fremfor i "Crazy Stupid Love".

Videre synes jeg personlig at det virker som at litt chubby jenter foretrekker gutter med store armer og muskler generelt, mens tynne (og/eller moteinteresserte) jenter foretrekker slanke gutter med lav fettprosent.

Det kan også være at forskjellige guttekropper er tiltrekkende til hvert sitt "bruk", altså at jenter vil være i forhold med gutter med litt mindre muskler og ha tilfeldig sex med gutter med mer muskler.

Jeg vet også at mye muskler kan være en dealbreaker for en del jenter (spesielt for ONS) fordi de føler seg tryggere med tynne gutter som de vet at de hadde klart å komme seg unna hvis de skulle vise seg å ha dårlige hensikter.

I samtale med Sondre kom han med et ganske godt poeng, og det er at målet med en bra kropp ift sjekking må jo være at det synes utenpå klærne at du har bra kropp, f.eks ved at brystkassa er litt større enn magen. Når klærne først er av er det sjelden at kroppen er utslagsgivende:)

Summa summarum tror jeg en krysning mellom Brad Pitt i Fight Club og Ryan Gosling i The Notebook er et slags ideal.



Eh


Andreas GV

Et annet hensyn er hva som ser bra ut i dress. Personlig er jeg ikke i tvil om hva som ser best ut:




Stemning

#6
Veldig interessant sak, jeg på min side har tenkt mye på dette, og har kommet til en ny vinkling. Jeg vil ha en dame som liker en muskuløs kropp. Jeg vil ikke bygge kroppen etter hva mest damer er ute etter, men bygge den etter hva de damene jeg liker best foretrekker. Jeg er en sucker for damer som trener, og da mener jeg tung trening med hensikt å øke muskelmasse. Synlig trente skuldre, rygg, rumpe og lår tenner meg langt mer enn skinnyslanke eller "formfulle" damer. Jeg mener ikke jenter som er fullt like rippet som bikini fitness jentene er i konkurranser, og langt ifra kroppsbyggerdamer, men godt trente atletiske damer på størrelse med bikini fitness utøverne med ørlite mer fettprosent men om lag like mye muskler. For meg ser det utrolig sunt, sexy og flott ut, samt at jeg lar meg imponere av arbeidet det krever å bygge opp og vedlikeholde. Det som er greien med disse damene, er at de liker i større grad menn med "bygget" kropp. Selv om de ikke deltar i stevner og lignende selv, så har de et forhold til kropp og trening som jeg ønsker. De vil mest sannsynlig også være jenter som tar vare på utseende sitt til langt oppi årene, som jeg for en syns er utrolig viktig når man kanskje en dag finner en man vil være med i mange år frem i tid.

For meg er det altså likegyldig hva slappe jenter liker, jeg vil ikke ende opp med en av dem uansett.

For å legge ved et bilde av hva jeg jobber mot, og hører fra jenter ser bra ut: Mindre enn Eh's fyr, og større enn Pitt. Estestisk som fyy.


EDIT: Ser etter litt research at bildet er photoshoppet og at det ikke er magen til Ackles, men likefullt, et bra bilde!

Potet

Når det kommer til hva jenter liker tror jeg skuldre/livvidde ratioen er veldig viktig akkurat som hofte/livvide ratioen er viktig hos kvinner. Å komme under en viss fettprosent tror jeg også er viktig. Man trenger ikke være superskinny, men med en gang man begynner å få en liten pondus som synes gjennom klærne (eventuelt på stranden) begynner kroppen å jobbe mot deg i kampen om å tiltrekke deg det motsatte kjønn. De færreste jenter ønsker at menn har gigantkropper og jeg vil tro at en del jenter vil synes at han som Eh postet kan være for stor. utifra mitt intrykk virker det som at jenter legger mest merke til hvor definerte musklene er. Så hvis man er har lav fettprosent kan man oppnå like mye definisjon i musklene som en som har mere muskler, men som har høyere fettprosent. Generelt er litt v-rygg bra. Bryst, biceps, skuldre og mage er muskelgrupper jeg har hørt jenter påpeke. Rumper trenger ikke være store og muskelløse. Så lenge de er sprett i dem. Ellers har jeg fra mange hørt at stor nakke er turn off. Noen andre som har fått høre det?

Veldig interessant det du snakker om, Andreas. Kanskje det viktigste for jenter er å føle at mannen er sterke nok til at de kan løfte dem. Så hvis de selv er litt tunge så ønsker de sterkere menn. I så fall er det tredemølla jeg bør konsentrere meg om og ikke vektene ;).

Jeg prøver meg å trene mot en fysikk som bildet Stemning har lagt ut. Forøvrig må det sies at Brad Pitt i Fight Club har ganske store armer for å ha så lav fettprosent, så for å få så store armer trengs det en del trening til.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

lamasen

En annen ting er at man ved å være for ekstrem i en eller annen retning setter seg selv i en bås  Han med store muskler
Han tynne
Han tjukke
Etc.

Litt som blogposten i dag.. Normal, med et hint av atletisk. (han kjekke)

lily

Quote from: Potet on October 31, 2012, 19:20:06 PM
Når det kommer til hva jenter liker tror jeg skuldre/livvidde ratioen er veldig viktig akkurat som hofte/livvide ratioen er viktig hos kvinner. Å komme under en viss fettprosent tror jeg også er viktig. Man trenger ikke være superskinny, men med en gang man begynner å få en liten pondus som synes gjennom klærne (eventuelt på stranden) begynner kroppen å jobbe mot deg i kampen om å tiltrekke deg det motsatte kjønn. De færreste jenter ønsker at menn har gigantkropper og jeg vil tro at en del jenter vil synes at han som Eh postet kan være for stor. utifra mitt intrykk virker det som at jenter legger mest merke til hvor definerte musklene er. Så hvis man er har lav fettprosent kan man oppnå like mye definisjon i musklene som en som har mere muskler, men som har høyere fettprosent. Generelt er litt v-rygg bra. Bryst, biceps, skuldre og mage er muskelgrupper jeg har hørt jenter påpeke. Rumper trenger ikke være store og muskelløse. Så lenge de er sprett i dem. Ellers har jeg fra mange hørt at stor nakke er turn off. Noen andre som har fått høre det?

Veldig interessant det du snakker om, Andreas. Kanskje det viktigste for jenter er å føle at mannen er sterke nok til at de kan løfte dem. Så hvis de selv er litt tunge så ønsker de sterkere menn. I så fall er det tredemølla jeg bør konsentrere meg om og ikke vektene ;).

Jeg prøver meg å trene mot en fysikk som bildet Stemning har lagt ut. Forøvrig må det sies at Brad Pitt i Fight Club har ganske store armer for å ha så lav fettprosent, så for å få så store armer trengs det en del trening til.

Det stemmer (for min del).
Jeg liker bedre de litt tynne bedre enn de med litt ekstra, men det er viktig at jeg føler meg og er mindre enn han. Dermed hadde jeg nok kanskje sett etter mer muskelmasse på en gutt i takt med at min egen økte (like barn leker best).
Tror jeg ofte liker mer muskler på de som ikke er veldig høye/gjennomsnittlig, og høye gutter som er tynne, uten at jeg egentlig har tenkt så veldig mye over hvorfor.

Claw

#10
Føler selv at ryggbredde (øvre lats rett under armene sett bakfra) er det som synes mest når man har litt klær. Mage, armer osv. synes ikke særlig bra.

Idealet om lav fettprosent på menn tror jeg er litt kunstig. Fra et evolusjonært perspektiv virker det ikke logisk. Så lav fettprosent som vi ser på bildene over her er ikke særlig hensiktsmessig mtp. overlevelse.

Hva tenker dere om denne kroppen? Gå til 3:40 (eller se hele, veldig informativ video for dere som trener).

Stemning

Quote from: Claw on October 31, 2012, 22:58:17 PM
Idealet om lav fettprosent på menn tror jeg er litt kunstig. Fra et evolusjonært perspektiv virker det ikke logisk. Så lav fettprosent som vi ser på bildene over her er ikke særlig hensiktsmessig mtp. overlevelse.

Kroppen jeg ønsker på jenter er nok heller ikke den beste om målet er overlevelse og videreføring av gener som gjør mine barn best mulig egnet for videre overlevelse. Da burde de vel være større og ha litt mer å gå på enn det jeg blir mest tiltrukket av.

Ang. kroppen på ham i videoen så ser han sunn og frisk ut, men litt "tettere" enn hvordan jeg vil se ut. Helt sikkert mange damer som liker sånn though.

Claw

Quote from: Stemning on October 31, 2012, 23:19:28 PMKroppen jeg ønsker på jenter er nok heller ikke den beste om målet er overlevelse og videreføring av gener som gjør mine barn best mulig egnet for videre overlevelse. Da burde de vel være større og ha litt mer å gå på enn det jeg blir mest tiltrukket av.

Godt poeng, men jeg synes ikke det blir helt det samme. Menn tiltrekkes nok mer av ungdom og fruktbarhet, mens jenter tiltrekkes mer av overlevelsesevne, styrke (sosialt og fysisk) etc.
I tillegg kan jenter ha en ganske høy fettprosent og allikevel se bra ut, i forhold til hva menn må ha for å ha sammenliknbart utseende.

piken

Jensen Ackles <3

Forøvrig veldig enig i det du skriver, Stemning! Vil selv ha en veltrent mann, men ikke for lav fettprosent. Veltrente armer er fantastisk digg og gir en trygghetsfølelse når man blir holdt rundt av en sterk mann. Har forøvrig fått øynene opp for veltrente menn etter at jeg begynte å fokusere mer på min egen trening - før likte jeg kropper som han notebook-duden, men nå er det i mine øyne nesten litt puslete. Opplever likevel at det varierer veldig hva ulike jenter liker, nesten umulig å ha noen slags standard - men generelt sett så gjenspeiler det mye hvordan jenta selv ser ut og er opptatt av (som f.eks kosthold og trening).

Og ellers så trener jeg mest for å holde kroppen i sjakk/helsemessige gevinser (både psykisk og fysisk), men selvfølgelig også litt fordi jeg har lyst på mer definerte muskler.

Egil GV

#14
Denne tråden beviser vel bare at utseende har ganske lite å si for gutter når det kommer til tiltrekning av det motsatte kjønn 8)

Jeg tror forøvrig at som lamasen sier så er det ytterpunktene som blir lagt merke til. Etter å ha trent mye før typ vekter og annet 4-5 ganger i uken fra å gå til å være ganske slank og tynn må jeg si at den største forskjellen ligger i hodet ikke kroppen.
Forøvrig er det sunt å trene for å holde seg i form og bekjempe sykdommer.

Forøvrig vil jeg si at en jente eller gutt som vet å kle seg etter sin egen kropp har en gedigen fordel i forhold til folk som bruker klær som fremhever de negative sidene i stedet for å fremheve de positive og "skjule" de negative.
Gjør en ting du er redd for hver dag!