Boots - sorte eller brune?

Started by Voltaire, November 09, 2012, 23:02:05 PM

Previous topic - Next topic

Voltaire

Vinteren er kommet, og det er på tide å skaffe seg et nytt par sko. Jeg tenker meg boots denne gangen.

I ytterjakkegarderoben min for vinteren har jeg en svart trenchcoat og en brun skinnjakke, og lurer derfor på hvorvidt jeg skal velge svarte eller brune boots.

Faktorer som kan spille inn:

  • Synes jeg ser kjekkest ut i skinnjakken.
  • Er en av fargene mer "versatil" enn den andre, slik at jeg bare trenger ett par?
  • ... Eller må jeg rett og slett ha to par?
  • "Er'e egentlig så nøye 'a?"
Hvis dere skulle ha noen råd ut over farge, er de helt velkomne :)

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Vanligvis sort, men siden du er kjekkest i din brune skinnjakke ville jeg gått for brune boots.

piken

Jeg synes jevnt over brune boots er stiligere enn sorte, men det kommer helt an på selve bootsen. Fine detaljer forsvinner fort når skoen er sort. Spørsmålet mitt er om du har noen andre sko som evt. kunne gått sammen med trenchcoaten eller om skoene du kjøper må passe til begge?

Synes også det ser bedre ut med brune sko til sort jakke enn omvendt.
Men det er viktigere med matchende sko til en trenchcoat da dette er ett penere antrekk.
Alltid kjekt å ha flere par å spille på hvis økonomien tillater det.
Og nei, det er ikke SÅ nøye.

Hvis det er noen konkrete sko du står mellom så post gjerne bilde, så tar vi en enkel og grei avstemming.

Anugita

Sier også sorte sko... Sort går til alt, brunt må kombineres mer...

Femininist

Enig med piken, men det kommer an på "dine farger" også. For meg går brunt til alt, og jeg bruker så og si aldri sort, så alle mine brune sko blir utslitt og de sorte er så og si ubrukte.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Potet

Brunt all the way for min del, men spørs på hva slags ytterplagg du har (har du kun svarte ytterplagg er nok svarte sko the way to go). Generelt sett synes jeg brune boots ser mye kulere ut til jeans.

Litt off-topic, men hvordan synes folk her på forumet man skal ha på seg boots? Snøret igjen med buksen nedi bootsene? Ganske åpen med buksen nedi bootsene? Buksen liggende på toppen av bootsene?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!


Ole GV

Enig med Anugita hvis man må velge mellom brunt eller svart

Quote from: Anugita on November 10, 2012, 05:02:34 AM
Sier også sorte sko... Sort går til alt, brunt må kombineres mer...
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

dagligvare

Quote from: Vaffel on November 10, 2012, 19:41:15 PM
Enig med Anugita hvis man må velge mellom brunt eller svart

Quote from: Anugita on November 10, 2012, 05:02:34 AM
Sier også sorte sko... Sort går til alt, brunt må kombineres mer...

Svart er tamt. Det ser mye kulere ut med for eksempel brune boots til mørke jeans enn svarte boots.

Eh

Quote from: dagligvare on November 13, 2012, 10:49:54 AM
Quote from: Vaffel on November 10, 2012, 19:41:15 PM
Enig med Anugita hvis man må velge mellom brunt eller svart

Quote from: Anugita on November 10, 2012, 05:02:34 AM
Sier også sorte sko... Sort går til alt, brunt må kombineres mer...

Svart er tamt. Det ser mye kulere ut med for eksempel brune boots til mørke jeans enn svarte boots.

Enig. Jeg syns brune boots er dritstilig, men som sagt er det ikke alt det passer til. Skulle gjerne hatt et par sorte chelsea boots, men foreløpig er brouge bootsa mine knall!


Modellen heter forøvrig Loake Burford fra http://www.herringshoes.co.uk/


Stemning

Jeg takler ikke svarte sko. Eneste sko som er svarte hos meg er militærstøvlene og noen par dresssko. Jo også noen fjellsko.

Meauw

Brune. Gjerne litt gyldne. Faktisk er de skoene til Craig i innlegget "raskeste måten å bli mer tiltrekkende på" noen killer shoes.



Selv har jeg noen brune Wolverine 1000 Mile boots.

QueenB

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Voltaire

Takk for alle tipsene! :) Det var litt i begge retninger, så det er tydeligvis ikke noe 2+2-svar på dette. Endte opp med å gå for noen mørkebrune, ettersom skinnjakka mi er ganske mørk: http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=2349029
En ting jeg la merke til etter hvert, er at mange flotte boots ikke er beregnet på norske vintre - undersiden er helt flat. Siden jeg bor i en by med tilnærmet konstant holkeføre, er det ganske viktig.

Om jeg skulle merke at noe annet er fantastisk, er det jo bare å skaffe seg et par av det ;)