Boots - sorte eller brune?

Started by Voltaire, November 09, 2012, 23:02:05 PM

Previous topic - Next topic

Voltaire

Har fått de brune støvlene nå. Veldig fornøyd, og Asos er en god butikk. Ble dog litt overrasket og irritert da jeg skulle hente pakken: hadde regnet med 25 % moms (ca. 120 kroner), men jeg måtte i tillegg betale et ekspedisjonsgebyr på 125 kroner. Jeg er ikke typen som kaller alt Norge driver med for tøv, men dette er definitivt tøvete. Ca. 1/3 av prisen ble nå selve avgiftene. Og hva skal grunnlaget være for en sånn avgift? Krever det virkelig én time ekstra arbeid for dem å fikse gebyret? Gammeldags... Neste gang skal jeg bestille større kvanta med billige klær - disse skoene var billigere enn noe tilsvarende hadde vært i noen norsk butikk.

Potet

Har ikke prøvd Asos, men har brukt en annen nettbutikk. Hvis du finner noe du liker der bør du se på Zalando neste gang! Gratis frakt og så finner du lett rabattkupponger om du søker på google :). Potensielt billigere enn andre steder og stort utvalg. Brune boots ftw! :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Voltaire

Quote from: Roark on December 12, 2012, 23:49:56 PM
Quote from: Voltaire on December 12, 2012, 22:48:29 PM
Har fått de brune støvlene nå. Veldig fornøyd, og Asos er en god butikk. Ble dog litt overrasket og irritert da jeg skulle hente pakken: hadde regnet med 25 % moms (ca. 120 kroner), men jeg måtte i tillegg betale et ekspedisjonsgebyr på 125 kroner. Jeg er ikke typen som kaller alt Norge driver med for tøv, men dette er definitivt tøvete. Ca. 1/3 av prisen ble nå selve avgiftene. Og hva skal grunnlaget være for en sånn avgift? Krever det virkelig én time ekstra arbeid for dem å fikse gebyret? Gammeldags... Neste gang skal jeg bestille større kvanta med billige klær - disse skoene var billigere enn noe tilsvarende hadde vært i noen norsk butikk.

Jeg var så lur at jeg bestilte ekspresslevering for en jakke og to bukser jeg hadde bestilt fra asos. Ble nesten dobbelt så dyrt  :P
Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg der. Var på vei til å gjøre det samme selv, ettersom værmeldinga ikke så ut til å være i min favør.

@Potet. Zalando; leverer de fra Norge?

Potet

Quote from: Voltaire on December 13, 2012, 01:00:24 AM
Quote from: Roark on December 12, 2012, 23:49:56 PM
Quote from: Voltaire on December 12, 2012, 22:48:29 PM
Har fått de brune støvlene nå. Veldig fornøyd, og Asos er en god butikk. Ble dog litt overrasket og irritert da jeg skulle hente pakken: hadde regnet med 25 % moms (ca. 120 kroner), men jeg måtte i tillegg betale et ekspedisjonsgebyr på 125 kroner. Jeg er ikke typen som kaller alt Norge driver med for tøv, men dette er definitivt tøvete. Ca. 1/3 av prisen ble nå selve avgiftene. Og hva skal grunnlaget være for en sånn avgift? Krever det virkelig én time ekstra arbeid for dem å fikse gebyret? Gammeldags... Neste gang skal jeg bestille større kvanta med billige klær - disse skoene var billigere enn noe tilsvarende hadde vært i noen norsk butikk.

Jeg var så lur at jeg bestilte ekspresslevering for en jakke og to bukser jeg hadde bestilt fra asos. Ble nesten dobbelt så dyrt  :P
Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg der. Var på vei til å gjøre det samme selv, ettersom værmeldinga ikke så ut til å være i min favør.

@Potet. Zalando; leverer de fra Norge?
Jepp. Kjøpte for nesten 2000 kr og ingen tollgebyr eller moms. Tok én uke for jeg fikk alt. Vanligvis tar det kortere tid, men hvis du kjøper varer fra forskjellige butikker venter de med å sende pakken til de har alle varene til pakken. Veldig fornøyd med mine kjøp! En del kan være risky å kjøpe over internett, men sko går som regel fint med tanke på størrelse.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Voltaire

Okei. Ikke verst, men som jeg påpekte var skoene fortsatt under prisen i sin klasse i Norge.

Sko er absolutt enklest å kjøpe online. Skinnjakka jeg har nå var jeg veldig skeptisk til da jeg så på nettet (vel og merke var det bruktsalg, og den satt på en henger, ikke en mannekeng), men da jeg fikk prøvd den på meg, ble jeg kjempefornøyd. Sko er plug-and-play.

Anders GV

Quote from: Voltaire on December 13, 2012, 01:06:28 AM
Sko er plug-and-play.
Etter å ha kjøpt rundt 100 par sko på nettet, må jeg si meg litt uenig.
Størrelser varierer ikke bare fra merke til merke, men også på modeller.
Prøv i butikk først --> nettet

Voltaire

Quote from: Anders GV on December 13, 2012, 01:30:30 AM
Quote from: Voltaire on December 13, 2012, 01:06:28 AM
Sko er plug-and-play.
Etter å ha kjøpt rundt 100 par sko på nettet, må jeg si meg litt uenig.
Størrelser varierer ikke bare fra merke til merke, men også på modeller.
Prøv i butikk først --> nettet
Mente "mer plug and play" enn klær; skylder på trøtthet. Sko varierer ikke like mye i passform som andre klær, men størrelsen er det ikke helt godt å si med.

Stemning



Kjøpte noen brune fra Samsøe i forrige uke.  Hva syns dere? 8) 8) Får drittgod tilbakemelding/komplimenter, nå må jeg få meg en ny brun skinnjakke for å avbelaste den grå blazeren litt. :)

Claw


Voltaire

Stilige! Hva måtte du ut med for dem?

tore


Stemning

Quote from: Voltaire on December 18, 2012, 15:48:33 PM
Stilige! Hva måtte du ut med for dem?

1,7k røk det, ble julegave til meg selv.  ;D

Roman

Slemme boots stemning! Jeg håper du har motorsykkel ;)
Be like water my friend.

Stemning

Quote from: Vibingray on January 09, 2013, 12:41:09 PM
Slemme boots stemning! Jeg håper du har motorsykkel ;)

Haha, de ser ikke fullt så badass ut på når det kombineres med resten av klesstilen. Men det blir faktisk motorsykkel i vår, funny you mentioned it! Disse skoene får nok ikke kjøre den dog, da tror jeg de blir stygg fort.

Meauw

Dine sko, stemning - blikkfang.
Jeg kaller det sofistikert peacocking.