Karma og advarsel-system innført

Started by Andreas GV, November 16, 2012, 22:34:54 PM

Previous topic - Next topic

Ole GV

Quote from: Andreas GV on November 16, 2012, 22:34:54 PM
Jeg har nå aktivert Karma på forumet. Det vil si at man kan gi andre brukere tommelen opp eller ned på innlegg, sånn at det er lettere for nye brukere å vite hvem man skal stole på.

Jeg har også aktivert et advarsel-system som gjør at vi moderatorene kan gi advarsler forløpende og skrivesperrer deles ut automatisk. Så lenge man holder regel 1 og 2 på forumet så skulle man være trygg :)

Vi tester det ut en periode, og ser om vi liker det. Spesielt karma er det ikke sikkert at vi beholder, men det kan jo hende det har noe for seg.

Liker det nye systemet ditt :)

Utfordringen med karma synes jeg dog blir at det lett kan bli mange poeng til "talkerne", og færre til "doerne" dersom førstnevnte er gode til å ordlegge seg skriftlig
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Jeagle

Karma systemet gjør ikke noe godt for min del. Har fått minus men annerledes ikke hvorfor. Burde fått tilbake melding på hvilken post man får minus på. Er dette noe man kan fikse eller få til?
å være eller ikke være

Dev

#47
Når karma halveres av å anbefale en spesifik telefon er det tydelig noe som ikke fungerer som tiltenkt, spør du meg. Greit nok at folk ikke liker det, men det har lite med ordet "karma" å gjøre. Det finnes større synder her i verden.

Quote from: Jeagle on February 07, 2013, 23:06:22 PM
Karma systemet gjør ikke noe godt for min del. Har fått minus men annerledes ikke hvorfor. Burde fått tilbake melding på hvilken post man får minus på. Er dette noe man kan fikse eller få til?

Det har jeg også lurt på. Jeg mistenker at det er noen som ikke har fått med seg at du har dysleksi og sånnsett irriterer seg. Men det er likevel dårlig gjort å trekke karma, har ikke sett at du har sagt noe negativt før.

Femininist

Jeg er enig med dere og jeg synes ikke karmapoengene henger på greip. Tok det opp for en stund siden og det hadde vært fint å få moderatorenes kommentarer til dette.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Andreas GV

Vi kan godt ta en diskusjon på om folk er fornøyd med karma-systemet eller ikke. Vi får ikke endret på måten det funker på (da må vi eventuelt vente til noen lager en ny karma-mod til SMF-forumet), men vi kan eventuelt fjerne det helt hvis flertallet av brukerne ikke liker at det er der.

Det går ikke an å gi brukere minus oftere enn en gang i timen, så hvis karmaen dropper veldig kjapt skal det i utgangspunktet ikke skyldes at enkeltbrukere voter deg ned, men at flere ikke likte noe du skreiv. Jeg kan se på om det går an å øke tidssperren.

Andreas GV

Har nå økt ventetiden til 10 timer mellom hver gang man har lov til å gi samme person karmapoeng.

Det bør hindre en del misbruk ihvertfall.

Ole GV

Jeg foreslår en avstemning for videre bruk av karma, eller ikke
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

lamasen

Er det så nøye a?
Det fungerer jo så evt. nye brukere får en pekepinn på om rådet de får er fra en fyr som har noe å komme med eller en trollete skrulling.

Og som tifeldig sa, det er internett.. chill out.

Stanley

#53
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stemning

Men, jeagle er aldeles ikke en trollete skrulling. Har aldri sett et trollete innlegg, kanskje en skrivefeil her og der, men hvem gir minus karma pga det? Noen tydeligvis for han sitter på -3. Not working as intended.

Tingles

Er det ikke noe mulighet for å kunne like en tråd istedet for enkle innlegg eller en person? På et forum som dette, med få brukere er det som tidligere skrevet trynefaktor, lettere å kunne bumpe opp en tråd som flertallet liker og mener er vettig! Det gjør det og lettere for nye brukere å vite hva som er gode tråder og hva som kanskje ikke er like gode? Nye brukere finner og fort ut hvem som kommer med gode poster og innlegg og hvem som kommer med svada.
Skulle tro det kunne la seg gjøre med samme moden som dette karma systemet?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

tore

Quote from: Stemning on February 09, 2013, 00:16:41 AM
Men, jeagle er aldeles ikke en trollete skrulling. Har aldri sett et trollete innlegg, kanskje en skrivefeil her og der, men hvem gir minus karma pga det? Noen tydeligvis for han sitter på -3. Not working as intended.

Jeg syns heller ikke Jeagle fortjener minus i karma. Syns han framstår som en alright fyr.

For min egen del så har karmaen gått opp og ned som en jojo. Det jo bare internett, så det er jo ikke noe å ta seg nær av..  :)

Potet

Hvis det er mulig så kunne det funket bra om man kun kan gi plusspoeng. Dermed vil gode skribenter få plusspoeng, og man slipper at folk blir votet ned.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Andreas GV

Ja, det er en mulighet. Har sett at det finnes en mod for det.

Stanley

#59
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.