Pene armer

Started by Femininist, November 21, 2012, 00:20:20 AM

Previous topic - Next topic

Femininist

Ser på flere tråder her at å sjekke ut jentas armer er det hemmelige trikset, så hvordan få flottest mulig armer på kortest mulig tid?  8)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Femininist

Jeg vet! - men det er jo så sykt vanskelig nå på vinteren! :/
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Habbi

Skudd i mørket - trening av armmusklaturene? Da med tanke på at musklene tar plassen til fettet?

Eller bare ha på svarte ermer?

Esteban

Av en eller annen grunn så føler jeg at det er litt genetikk inne i bildet her. Noen er født med kraftigere bygning, mens andre fra naturen av er svært tynne. Pratet med en kompis om dette og vi syns at det er litt freaky når en helt vanlig trent ikke-feit dame har tykkere armer enn oss. Slanking er vel egentlig det eneste rådet, kanskje evt få vekk fettet gjennom trening og gjøre det til muskler. For min del så er det ingen ting som er mer turn on enn supertynne jenter som aldri trener men alltid er supertynne, trollbindende. Og om de trener så liker jeg best aerobics, dans og den slags. Men det er som sagt ingenting som er mer avslørende enn armene, og lite som tenner meg mer. Ja, jeg har armfetish.

Er det mulig å trene seg tul syykt tynne armer for alle jenter?
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Potet

Grunnen til at armene er en god indikator er at det er der fettet gjerne legger på seg sist (eller i alle fall etter at man har lagt på seg på rompa som er første stedet jenter pleier å legge på seg. Menn legger gjerne på seg på magen først forøvrig). Det går ann å ha litt hofter og pupper selv om du har tynne amrer, men har du tykke armer (eksluderer store, muskuløse armer, men det skal VELDIG mye trening og genetikk til) har du veldig sjelden en stram kropp ellers. Ja, det går ann å ganske tykke armer i utgangspunktet ved temmelig lav fettprosent, men da ser man at armene er stramme i forhold til størrelsen sin og er gjerne mer definerte.

Det er ikke så mange som vet om trickset og armene kommer nok et stykke ned over kroppsdelene gutter har en greie for. Jeg tror aldri jeg har hørt eller kommer til å høre at en gutt hooket opp med en jente fordi hun hadde fine armer eller at han avviste henne fordi hun ikke hadde det :): Tynne armer er nok mye det samme som å få magemuskler: Det hjelper å trene styrke, men så lenge du ikke har lav nok fettprosent ser du lite resultater .Muskler blir ikke slappe hvis du ikke trener dem, og muskler blir heller ikke omdannet til fett om du ikke opprettholder dem.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stemning

Godt kosthold og generell styrketrening som flere sier. Hangups og ro-øvelser (low-row, fremoverlent roing og andre styrkeøvelser), samt benkpress og militærpress, trumfer curls og rene tricepsøvelser, særlig dersom man ikke trener mer enn 2 ganger i uken.

Femininist

Takk for svar alle sammen.

Det er helt sikkert noe genetisk inn i bildet. Er så heldig å ha timeglass/ pærefasong som betyr at fettet setter seg på hofter og armer, istedet for magen og brystet. Har gått ned en del vekt, og trodde det skulle hjelpe på problemområdene; hofte/lår og armer. Lårene har helt klart blitt mye bedre, hoftene litt bedre, men forskjellen på armene er minimal. Det "eneste" som er skjedd er at midja er blitt mye mer markert, noe som er vel og bra, men hjelper lite da jeg fremdeles har litt mage. Skal ikke skryte på meg å ha den laveste fettprosenten, men synes det er litt kjipt å alltid bruke langermede klær.

Trener 3-5 ganger i uken, hovedsaklig spinning, men sørger for å gjøre noe annet minst en gang i uken (core, dans, step, aerobic etc.). Det blir litt kabelroing, og/eller nedtrekk samt mage/rygg etter spinningen noen dager i uka. Hadde så store planer om å trene mer styrke, som jeg tror er den beste treningsformen, men jeg sliter med å komme meg på trening når det er styrketrening på programmet, har heller ingen som kan dra meg med. Mulig jeg bør legge inn noen direkte armøvelser, er bare "redd for" at jeg skal få mer muskler på armene, men ikke miste fett der.

De siste månedene, som er den tiden jeg har trent, har jeg ikke gått ned noe i vekt, og av erfaring vet jeg at jeg sliter med vekta i denne årstiden. Realistisk sett så fokuserer jeg mer på å holde vekta, enn på å gå ned i vekt, selv om jeg gjerne skulle gått ned noen kilo før jul. Jeg har vært så utrent at jeg merker forandringer på kroppen med en gang og har nå betydelig større lårmuskler og noe større rygg enn for bare 6 uker siden.

- Derfor, noen tanker på om jeg bør fortsette som før og begynne å trene mer armer etter jul (når jeg trolig vil begynne å gå ned i vekt igjen) eller prioritere armene med en gang?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Eh

Ikke for å være kjip og demotiverende nå, men core, dans, step, aerobic etc. på med er bortkasta tid med tanke på hvor du vil.

Skal du forme kroppen din er det kun en ting som gjelder og det er tung styrketrening. Kast de rosa vektene i søpla og kjør på med benkpress, chins, knebøy, markløft og militærpress. Som relativt fersk innen styrketrening vil du fort se resultater og jeg kan garantere deg at når du ser forskjellen i speilet vil du være motivert som aldri før! Siden styrkedagen er den du "gruer" deg mest til er det ikke nødvendig å legge opp til 5 økter i uka eller lignende, men klarer du to styrkeøkter i uka er du veldig godt på vei. Med et fullkroppsprogram vil få trent hver muskelgruppe to ganger i uka og hvis du i tillegg har et ok kosthold ligger alt til rette for at du kan nå målene dine! :)

http://fitnessbloggen.no/tren-som-en-mann-og-se-ut-som-en-gudinne/
http://fitnessbloggen.no/beviset-pa-at-tung-styrketrening-ikke-gjor-damer-maskuline/
http://fitnessbloggen.no/bikinifitness-kropp-intervj/



Claw


Femininist

Du har absolutt et poeng, og rent teoretisk er jeg helt enig med deg. I praksis er det derimot ikke så enkelt. I hele vår tvang jeg meg til å dra på studiet å trene knebøy, benkpress og skulderpress og nedtrekk (hadde ikke muligheten til å ta markløft). I hele høst har jeg derimot trent kondisjon, og jeg trener stort sett langt mer enn de 3 obligatoriske øktene, rett og slett fordi jeg har lyst. Forskjellen på kroppen merket jeg i begge tilfellene.

For å slå ett slag for den måten jeg trener på nå, vs. tidligere; nå er det ikke det jeg ser i speilet som motiverer meg til å dra på trening, ei heller følelsen etter jeg har trent, men følelsen jeg har mens jeg trener! Og det er en ny opplevelse for meg. Så lenge jeg faktisk får resultater, og en hel masse lykkehormoner så vil jeg si at det langt ifra er bortkastet tid, selv om det kanskje ikke er den mest effektive måten å få strammere kropp på. Er forøvrig mest spinn det går i, de andre aktivitetene er bare en dag i uka, mest for å være sosial.

Når det er sagt så vet jeg jo at dere har rett når det kommer til å få raskere resultater, så jeg får vel legge inn et par styrkeøkter ;) To økter tvang og to økter glede må jo være en god deal ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Claw

Hvis du ser på det som tvang kommer det ikke til å fungere særlig bra.
Du innser at det er den raskeste veien til målet, men allikevel er du ikke motivert for å gjøre det som kreves.
Da er kanskje ikke målet ditt så veldig viktig for deg? :)

Lars GV

Quote from: Claw on November 23, 2012, 14:57:10 PM
Hvis du ser på det som tvang kommer det ikke til å fungere særlig bra.

Det sies jo at en beste treningsmetoden/kostholdplanen er den du trives med og klarer å følge. Når det er sagt er det helt klart bedre og mindre effektive metoder, men om man bare er komfortabel med en av dem så er det en faktor som gjør den man selv liker til den "beste".
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Eh

Det er som jeg har sagt tidligere her på forumet; du kan ikke vente deg forandringer hvis du ikke er villig til å gjøre det som kreves for å komme dit :)

Stemning

Jeg leser at du ønsker å bli tynnere. Da må det spises mindre! Én lang treningsøkt gjør bare opp for et lite måltid.

Utholdenhetstrening er sunt og forbrenner en del energi.

Styrketrening former kroppen og forbrenner en del energi.

Mindre mat gjør at forbrenningen tar av kroppsmassen.


Femininist

@ Claw
Tja, delvis riktig. For meg er veien er viktigere enn målet. Samtidig, på ett eller annet tidspunkt MÅ jeg starte med styrketrening, og jeg vet at sitter jeg å venter på motivasjon så kommer den ikke. Tvinger jeg meg ivei så blir det etterhvert en vane, og egentlig er det likegreit å starte med en gang. Jo sterkere jeg blir, jo bedre resultater får jeg med alt annet av trening også...

@ Eh
"Problemet" er at jeg får resultater selv uten å gjøre det som er optimalt, men nå som jeg ser mindre og mindre forandring for hver uke som går, så er det kanskje på tide å gire opp litt igjen =)

@ Stemning
Enig i at slankingen skjer på kjøkkenet ;) Har gått ned masse og det er hovedsaklig igjennom den enkle reglen "Spis hovedsaklig mat, mest grønnsaker, husk proteiner og omega 3" (Godteri, snacks, brus og ferdig poser er ikke for mat å regne).

MEN trening er langt fra bare å gjøre det raskere å få en penere kropp. Kroppen er bygget for bevegelse og ingenting er viktigere enn at den får rørt seg tilstrekkelig. Utseendet kommer i andre rekke =)


- Takker forøvrig for alle innleggene i denne tråden, dere var alle med på å motivere meg til å kjøre lett spinning og hard styrketrening idag, istedet for hard kondisjon og lett styrke.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.