-

Started by Ananas, November 26, 2012, 15:21:50 PM

Previous topic - Next topic

tore

Britney:  Da jeg var yngre, så var jeg på en del dates med en jente. Hun sa ofte a hun savnet meg og gledet seg til neste gang vi møttes, selv om hun egentlig ikke var spesielt keen på meg. Hun hadde bare lyst på en kjæreste og litt oppmerksomhet  :)

ouch

Quote from: Anugita on November 28, 2012, 02:41:42 AM
Men hvorfor i all verden sier dere ting dere ikke mener? At dere savner henne/gleder dere til å se henne igjen hvis dere ikke gjør det? Er det ikke bedre å la være å svare på sånt, evt bare sende ett smil?


hva slag dialoger blir det?

jente: hei, savner deg:) gutt: takk

jente: legger meg nå, skulle ønsle jeg kunne ligge i armene dine:).     takk gutt :)

syns du det ikke blir rart?

hvis du sier til en gutt at du tror du er forelsket i han, hvordan hadde du reagert hvis han svarte med "takk"


sier ikke til en jente at jeg liker henne hvis jeg misliker henne, men det blir litt som en form for formalitet som når man sier "hyggelig å møte deg", "vi ses" til folk man ikke kjenner.


og hva skal man si hvis rett og slett ikke vet hva man føler?


jeg syns det kommer an på gradene av ting eksempelvis kunne jeg nok sagt under en middag "joa det var godt" eller "helt greit" selv om jeg ikke likte maten.

Men hadde ikke sagt at jeg hadde følelser for noen jeg ikke hadde følelser for

lamasen

Quote from: ouch on November 28, 2012, 11:43:54 AM
Quote from: Anugita on November 28, 2012, 02:41:42 AM
Men hvorfor i all verden sier dere ting dere ikke mener? At dere savner henne/gleder dere til å se henne igjen hvis dere ikke gjør det? Er det ikke bedre å la være å svare på sånt, evt bare sende ett smil?


hva slag dialoger blir det?

jente: hei, savner deg:) gutt: takk

jente: legger meg nå, skulle ønsle jeg kunne ligge i armene dine:).     takk gutt :)

syns du det ikke blir rart?

hvis du sier til en gutt at du tror du er forelsket i han, hvordan hadde du reagert hvis han svarte med "takk"


sier ikke til en jente at jeg liker henne hvis jeg misliker henne, men det blir litt som en form for formalitet som når man sier "hyggelig å møte deg", "vi ses" til folk man ikke kjenner.


og hva skal man si hvis rett og slett ikke vet hva man føler?


jeg syns det kommer an på gradene av ting eksempelvis kunne jeg nok sagt under en middag "joa det var godt" eller "helt greit" selv om jeg ikke likte maten.

Men hadde ikke sagt at jeg hadde følelser for noen jeg ikke hadde følelser for

Litt Saga Norèn style :)

dagligvare

Det handler nok en del om sosial opplæring her. Mange gutter vil nok si ting som de ikke mener rett og slett fordi det er det de forventer at jenter vil høre, uten at de tenker så mye mer over hva det er de faktisk sier. Jenter er også fæle på å si ting dere ikke mener bare fordi dere tror det høres bra ut. For eksempel "jeg har normalt aldri sex første kvelden", "vi skal bare sove altså" og lignende ting. Og når jenter skal beskrive drømmemannen er det som regel en oppramsing i klisjeer.

Begge kjønn har et slags parringsmessig meta-språk overfor hverandre der man har utviklet en rekke klisjeer som man sier uten å tenke over sannhetsgehalten eller den reelle betydningen.

Femininist

Om en gutt skriver "skulle ønske du lå i armene mine" så tenker jeg enten A) JEG OG! - og skriver det tilbake, eller B) ALDRI I VERDEN! - og dropper å skrive noe eller avviser eller et eller annet eller C) WOW, det kom fort, hadde sikkert vært koselig det, - og skriver enten det eller "jeg og" tilbake.

Verden er ikke så svart/hvit som at en enten er forelska eller ikke forelska, det finnes mange grader innenfor å være forelsket, og i en tidlig periode så skal det lite til for forandring, ihvertfall hos meg. - Og jeg ser ikke bort fra at mange gutter føler det på samme måte og slik sier ting som kan missforstås og tolkes på flere måter.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

lamasen

må man være forelsket for å savne noen?

Femininist

Quote from: lamasen on November 29, 2012, 11:46:08 AM
må man være forelsket for å savne noen?

Hender det du savner mamman din? Er du forelsket i mamman din?
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

lamasen

Tja.. Jeg er nå fra bygda da.

Men poenget var at om jeg dater ei dame på et eller annet vis så liker jeg å tilbringe tid med hu, og vil nok tenke "ja, i grunn" om hu sier at hu savner meg.