Trenger gode råd...

Started by doffy31, November 29, 2012, 23:36:22 PM

Previous topic - Next topic

doffy31

Det er noen ting jeg sliter med som jeg gjerne vil ha hjelp til:

* Jeg er elendig til å smile, jeg ser på den jeg liker og glemmer og smile osv
* jeg sliter med flørting, faller meg aldri inn at jeg trenger og gi komplimenter.
* Jeg føler meg ikke trygg når det kommer til å gå og snakke med jenter
* jeg er lite selvsikker.

Hvordan kan jeg trene meg opp til å bli flink til disse tingene ? "fikse" problemene på en måte

på forhånd, Takk for hjelpen  :D

- Hilsen, Doffy31 :)

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Solskinn

Jeg sliter med litt av det motsatte. Blir oppfattet flørtende når jeg bare vil være hyggelig, smiler for mye, og gir for mange komplimenter. Noe som fører til at andre ikke oppfatter grensene jeg setter.
Hvis du kjenner noen som er veldig lekne av natur kan du jo begynne å henge med de. Slik adferd smitter jo. Vær deg selv mer bevisst, tenk igjennom hvor du kunne gjort ting annerledes og forbered deg på å faktisk gjøre det i neste liknende situasjon.

Solskinn

Møt flere jenter, tren ofte og mye på å snakke med jenter. Er alt dette tilbakemeldinger du får, eller er det ting du tror selv du sliter med? Kan hende det ikke er så ille men at selvtilliten din gjør at du tror det er verre. Øvelse gjør mester. Gå aktivt inn for å trene på å bli bedre og ros deg selv og tenk masse positivt :)

MVP

Hei Doffy!

Har du sett på disse? http://www.godevibber.no/boker/

Kanskje de kan hjelpe deg litt på vei i første omgang :)


- Pus ;)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

SpantaX

For å trene deg opp til å smile mer, så kan du gå ut og bevisst smile til alle du får øyekontakt med :) Gå nedover gata og smile til fremmede folk. Du får som oftest et smil tilbake ;)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stemning

Selvsikkerhetsbiten har jeg følgende teori på:

Praktisert atferd endrer psyken over tid. Om du forsøker å være selvsikker som en kjekkas selv om du på innsiden ikke er det, så vil du etter hvert bli nettoop- selvsikker. Om du vet hvordan en selvsikker person opptrer, så forsøk å modellér oppførselen. Vær åpenlagt fornøyd med tingenes tilstand, men samtidig ydmyk, vis det mer enn du sier det. Så vil selvsikkerheten smitte over på innsiden over tid.

Det er selvsagt mye mer som kan sies om emnet, men dette er noe jeg har merket selv ihvertfall. :)

doffy31

Quote from: Solskinn on November 30, 2012, 13:41:08 PM
Møt flere jenter, tren ofte og mye på å snakke med jenter. Er alt dette tilbakemeldinger du får, eller er det ting du tror selv du sliter med? Kan hende det ikke er så ille men at selvtilliten din gjør at du tror det er verre. Øvelse gjør mester. Gå aktivt inn for å trene på å bli bedre og ros deg selv og tenk masse positivt :)
Dette er ting jeg har merket selv at jeg sliter med.

Solskinn

Jaha. Fortell :)
Hva tenker du selv om hvordan du kan bli bedre da?
Hva tenker du om råd du får her?

UDA

Quote from: doffy31 on November 29, 2012, 23:36:22 PM
* Jeg er elendig til å smile, jeg ser på den jeg liker og glemmer og smile osv
Mange ville her sagt "øv på å smile", "tenk positivt". For å være ærlig synes jeg dette er helt elendige råd. Finn ut hvorfor i all verden du ikke smiler. Ligger det i at du føler deg utrygg? At du føler deg lite verd ovenfor jenta? Finn det ut, og gjør noe med den bakenforliggende grunnen. Først da vil du kunne gå rundt med et smil du virkelig mener - og tro meg, det er en enorm forskjell mellom et genuint smil og et du har øvd på foran speilet.

Quote from: doffy31 on November 29, 2012, 23:36:22 PM
* jeg sliter med flørting, faller meg aldri inn at jeg trenger og gi komplimenter.
Du trenger "aldri gi komplimenter" for å flørte. I enkelte tilfeller kan det faktisk gå mot sin hensikt. Når det kommer til direkte flørting handler det hovedsakelig om å bygge positiv personlig spenning.

Quote from: doffy31 on November 29, 2012, 23:36:22 PM
* Jeg føler meg ikke trygg når det kommer til å gå og snakke med jenter
Øvelse gjør mester. Lær deg å bli glad i jenter, uansett hva slags jenter det måtte være. Elsk dem av hele ditt hjerte. Det beste du vet er de gangene du får muligheten til å prate med ei av disse utrolig awesome vesenene. Prat om alt mulig rart. Kos deg sammen med jenter, og jentene vil merke dette. Det står en del om dette i www.0330.no bloggen.

Quote from: doffy31 on November 29, 2012, 23:36:22 PM
* jeg er lite selvsikker.
Denne er verre. Har tatt meg maaange år, og er fortsatt langt fra det generelle nivået jeg ønsker å ligge på. Slik jeg har forstått er dette det området innenfor personlig utvikling det tar lengst tid å få på plass. Kunne skrevet mye om små tips og triks som kunne fått deg noen små skritt framover. Greia er det at "kun en metode" vil ta deg hele veien. Alle mennesker har en egen komfortsone. Går man utenfor denne vil man føle ubehag, stress og press. Derfor er det mange som holder seg tilbake slik at de slipper å oppleve dette. Skal du derimot oppnå generelt bedre selvtillit må du presse deg utenfor komfortsonene før du faller tilbake på gamle vaner. Gjør du dette ofte nok vil selvtilliten komme sakte men sikkert. Enste du må huske på er å ikke presse for hardt i starten.
No brain, no pain - no pain, no gain

Potet

#10
Mye bra svar fra UDA. Legger til litt.

Hvordan føle seg bedre/gladere: Tillat deg selv å være glad. Du trenger ikke en grunn til å være glad. Ikke bare vil du selv faktisk bli gladere generelt, folk rundt deg vil også bli smittet av din energi og positivitet. Verdsett alt det du tar for gitt. Som nordmann bør man egentlig bare gå rundt hele tiden og smile. Du har eller kan få alle mulige behov oppfyllt! Synes du det er dritt at du må sjekke opp jenter? Verdsett at du faktisk KAN velge hva selv jente hvike jenter du skal sjekke opp. Er stilen på skolen dritt? Verdsett at du faktisk går på skolen og at du med nok jobbing kan bli hva du vil! Tenk på alle de som ikke har samme mulighetene som deg selv! Til slutt kan jeg også nevne, som jeg har nevnt mange ganger før, at du også vil få mye lykke om du sprer lykke rundt deg. Det vil si hjelpe folk, gir genuine komplimenter (dette handler om å bli bedre til å observere. hva du kan gi komplimenter på er klesstil, innstilling, holdning,energi, positivit og mer. blir du bedre til å observere er du gjerne også en god samtalepartner). I tilegg kan du si høflige fraser som "ha en god helg", "lykke til med" o.s.v. som nærmest har blitt en lost art. Send melding/ring til gode venner på bursdagen deres hvis du ikke ser dem IRL. Den lille ekstra efforten setter folk utrolig pris på! Smil vil komme naturlig etter hvert. Smil til deg selv i speilet og øv på et smil hvis du ikke synes smilet ditt er noe pent. Når du blir komfortabel rundt jenter du er tiltrukket av vil smilet komme naturlig (og ikke som et nervøst smil).

Selvtillit:
- Tren (fysisk aktiviet)! Ikke bare fordi du fysisk potensielt kommer til å se bedre ut, det utløses også hormoner når du trener som får deg til å bli mer selvsikker. mestringsfølelse får man også.
- komme seg ut av comfortsonen. Selvtillit handler om at man har troen på seg selv i en gitt situasjon, derav også situasjonell selvtillit. Man kan være veldig selvsikker på seg selv når det gjelder et fag eller når man er hjemme blant venner, men man kan være en usikker og klein person (hvem har vel ikke vært det? :D) når man er med jenta man har et ekstra godt øye med. stadig pushe seg ut av comfortsonen vil gjøre at du blir vant med farene. Jo mindre erfaringm jo verre er det. Det ukjent er skremmende. Men som oftest går det greit når man lærer det å kjenne, og jenter er untet unntak,
- selvtillit får man etter å drevet med akticiteten, det er ikke noe man er født med. ofte vil lav selvtillit på et område fære til at man holder seg unna det og dermed ikke får oppleve mestingsfølelsen.
- alltid kunne se positivt vil hjelpe på selvtilliten. du vil ikke la deg grave ned så mye. feiltakelser prøves du å le bort, og i verste fall er du en erfaring rikere!
- Rett deg opp og spre deg ut. Sinnet følger kroppen. Går, står og sitter du selvsikkert vil sinnet følge etter.
- Visualiser. Se for deg situasjoner hvor du mestrer aktiviteten du fler du lite selvsikker med. Involver alle sanser i visualisering for å gjøre den mer troverdig og effektiv. Advarsel: Mental masturbering tar deg kun til et visst nivå og selv om du kan gi deg en fantastisk følelse og tro på framtiden vil det hjelpe langt mindre om du faktisk ikke prøver deg på det du visualiserer. Det er farlig om du til slutt sitter der med egoet og tenker på alt du tror du kan gjøre hvis du bare hadde giddet. Lykkefølelsen av at du faktisk prøvde vil ofte overgå en eventuell failure hvis du innerst inne (forsvarsmekanismer, you know) vet at det er noe du egentlig sliter med, men ikke helt tørr å prøve.

Kort fortalt:
- Glede: Verdsett det du har i livet og tillatt deg å bli glad. Spre glede.
- Selvtillit: - Tren styrke og kondisjon, push deg ut av comfortsonen og gjør aktiveteten du er redd for, se positivt på alle situasjoner, rett deg og føl deg selvsikker. Visualiser.

Glede og selvtillit henger mye sammen. Bedre du en av dem vil gjerne den andre også bedres :)

EDIT: Et siste punkt som selvtillit som også er veldig viktig er AKSEPT! Visse deler ved deg en genetisk og du kan ikke gjøre noe med det. Er du dårlig utstyrt mellom beina er det ikke noe du kan gjøre med den. MEN du kan gjøre det beste ut av situasjonen og du kan fortsatt være glimrende i sengen (dette kan man finne mye tips på andre steder). Husk også at noen unnskylder gener med at de feiler. Det er GALT! Man skal eventuelt akspetere situasjonen slik at man unngår komplekser og prøver å fokusere på hva man faktisk kan gjøre med situasjonen. Ikke dvel på noe du ikke kan gjøre noe med. Det er ikke verdt energien din.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!