bukse str

Started by Jeagle, December 01, 2012, 15:43:40 PM

Previous topic - Next topic

Jeagle

Hvor får jeg tak i jeans i 30 i lengde. Vært innom alle butikkene i Bergen jeg kommer på. Noen tips? Er dritt lei av og være for liten og må sy inn alt. Hva gjør dere andre???
å være eller ikke være

lamasen


Jeagle

Skal rette meg litt her. Branstad i Bergen tar inn en eller to i utvalgte modeller. Gøy.
Ebay er jo en mulighet men forskjellige merker har litt forskjellige liv str.
Men takk
å være eller ikke være

Altergutten

Jeg har det samme problemet selv.
Har fått beskjed flere ganger av de i klesbutikkene om at bukser i lengden 30 ikke finnes lenger.
Har vært innom de fleste butikker, men er sjeldent jeg finner bukser i rette lengden, men jeg har hatt flaks på H&M og på Solid hvertfall. Ellers har jeg fikset problemet ved å få sydd opp buksa i butikken for rundt 100 - 150 kroner.

Pære

unisexmodellene på cheap monday, ebay er og et alternativ. Personlig hadde jeg det samme problemet helt til jeg embraced buksebretten helhjertet i stedet for å se på det som et problem.

Potet

Det er in å ha en liten buksebrett på vinterskoene så det er ikke så stort problem akkurat nå :). I mange butikker kan de bestille inn lengde 30 selv om de ikke har det inne. Finn et buksemerke du liker snittet på og så spør du butikken om de kan bestille bukser (greit å kjøpe flere når du først er i gang. Mørkeblå og svart bør du minst ha).
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Habbi

Støttereplikk til Potet! Burde ikke være noe svært stort problem å skaffe bukser da de skal brettes opp. Har selv kjøpt noen bukser med ekstra lengde for nettopp dette formålet.

Uansett, for å sitere ungdomsskolelærerinnen min som sa følgende til høye Habbi i 8.klasse
"Det er bedre å være liten og pen, enn stor og stygg"

Stemning

#7
Jeagle, drit i Brandstad-bukser. :D Bukser er så lett å få fine fra HM og MWTFSSweekdays (weekdays sin "Friday"jeans er fet) at det ikke er vits å bruke tid og penger på å finne dyre bukser. Kjøp heller noe finere av skjorter og kardigans, som folk ser mer av. Heller "fin" skjorte og billig bukse enn omvendt.

På både HM og weekdays har de som regel alle tenkelige størrelser (ikke xl+ men fra små (26..) til 34/34 ihvertfall), på weekdays syr de til og med opp for deg om du trenger i selve butikken.

http://www.weekday.com/mens-wear/mtwtfss-weekday/all/jeans
Mye ulike farge/vask på Fridaybuksene, jeg har snart alle. :P

Jeagle

Takk for tipset stemning. Hvor er denne sjappen?. Hm hadde ikke noe i herrene sist jeg sjekket.
å være eller ikke være

Stemning

weekdays er på hjørnet mot bybanestoppet i sentrum. Like over gaten for retro på den ene siden og telegrafen på den andre.

Dag

Syns jeg ser bukser i lengde 30 eller 31 på Carlings, bruker selv 32 eller 33 i lengde og 30 i bredde, og ser da alltid i enden med de minste størrelsene ;)

Kommentar: Overrasker meg hver gang hvor mye disse butikkene klarer å kjøpe inn i størreler XL og XXL! Det mangler alltid på små størrelser, og disse største bugner det jo av! og det er selvfølgelig kun slike størrelser igjen på salg  :P

Kommentar 2: Mitt syn på hva det er mye av kommer vel også an på øyet som ser.... hehe