Gutter som er Redd for å binde seg

Started by tralla, January 07, 2013, 11:33:38 AM

Previous topic - Next topic

tralla

Vil gutter som gir jenten salven om at de ikke er klar for et forhold nå, at de er redd for å binde seg, vil disse guttene bli klar for et forhold en gang til jenten de ga denne salven?
(Gutt og jente er betatt, og kjempe god stemning mellom de(veldig flørtestemning), og har mye kontakt. Fordi ingen vil miste hverandre blir de (han) enige om å være gode venner) hva skal Evt disse jentene gjøre for å ikke skremme han bort, med at han blir stresset og føler seg presset? Er det lureste å kutte kontakt , selvom det gjør kjempe vondt? (For han er verdt å vente på om det er håp for oss)

Noen som har opplevd lignende? Hva skjedde? Hvordan ble utfallet på situasjonen? Ble dere sammen eller kuttet dere kontakt?

ouch

det at gutter sier at de ikke er klar for forhold betyr ikke at de ikke egentlig ER det eller BLIR det, oppførerer dere dere som kjærster/dealern så er dere på rett vei....slapp av så tar han nok neste skritt på eget initiativ

Stemning

Jeg tror det kommer litt an på situasjonen. Dersom gutten ikke er klar fordi han har nettop blitt singel, ikke "har tid" eller lignende så er det en ting. Men ofte kan gutter(og jenter) si de ikke er klar av andre grunner, som at de f. eks. er klar men ikke med den de sier det til.

Jeg for min del er klar for å gå inn i et forhold om jeg er kjempeforelsket og vet at damen er skikkelig tidig og jeg digger henne, men hopper ikke inn i noe som ikke er bra "nok".

Hvis det er "ekte" ikke-klar, så kan det vel tenkes at man blir klar senere, men da har gjerne litt av gnisten som var der gått bort.

Stemning

Det handler ikke om det da. Det handler om at når man vil være kjærester så blir man det. Jeg vil at min kjæreste skal være min og jeg hennes. Er ikke det samme som å eie. Hvis noen sier de ikke vil så er det av ulike grunner, det er det vi snakker om her.

Stemning

Hun spør egentlig bare om det er slik at gutter som sier de ikke vil inn i et forhold nå, kanskje vil det senere, selvom de på et tidspunkt ikke ville. Da sier jeg at det kommer an på hvorfor de ikke ville.

Du vrir det litt for å få frem et poeng som jo er sant, men ikke relevant.

Dev

Det handler vel om å få gutten til å ha lyst på et forhold, ikke tvinge han.

piken

Jeg har faktisk ikke opplevd noe liknende, men har hørt om mange som har gjort det. Og det inntrykket jeg sitter igjen med er at de aller aller fleste som sier de ikke er klar for et forhold, kommer mest sannsynlig ikke til å endre standpunktet sitt overfor den personen de har sagt disse ordene til. Alle har vel hørt historien om gutten som sier han ikke er klar for forhold, men som neste uke blir sammen med en annen jente. De ordene han som regel glemmer å legge til er "med deg".

Men hvis det nå er sånn at du har møtt en fantastisk fyr som er verd å vente på og du virkelig tror på at han bare trenger litt tid. Ja, da har du vel egentlig svart litt på ditt eget spørsmål. Men så blir det store spørsmålet hvor aktivt du skal vente. Litt kjipt å ha sitti 2 år i jomfruburet for å vente på prinsen som aldri kommer tilbake fordi han har mer lyst til å springe sammen med de ville hestene .. Hvis jeg hadde vært i din situasjon så ville jeg spurt rett ut om han tror det er verd å vente på ham og hva det er som er årsaken til at han ikke er klar (noen har jo planer om å reise, studere el.l som gjør at de ikke vil binde seg). Hvis svaret gjør at du fortsatt tenker det er verd å vente så ville jeg nok ikke ventet aktivt, men heller tenkt at hvis det er meningen at man skal bli sammen så vil man på et eller annet tidspunkt møtes igjen og begge vil være klare. Men i mellomtiden ville jeg fokusert på andre menn og ikke "spart" meg til denne prinsen.