Emosjonell tiltrekning

Started by tore, January 28, 2013, 01:14:17 AM

Previous topic - Next topic

tore

Hva skal til for å føle emosjonell tiltrekning til ei jente?

Jeg hadde skikkelig emosjonell tiltrekning til de første jentene mine, men det var vel mest fordi jeg var så glad for at de likte meg tilbake. Ved at de etter hvert dumpa meg, så forsterket jo selvfølgelig det seg.

De siste årene har jeg ikke følt noe særlig med emosjonell tiltrekning til de jentene jeg har møtt. Har jeg det så har det vært mest fordi jeg likte følelsen av at noen var keen på meg.

Går det an å være forelsket på en sunn måte der man er i overflod av pene og kule jenter, men likevel ikke kan slutte å tenke på en bestemt jente?

Lara Croft

Det skulle jeg og likt å visst  ;)
Breakdance, not hearts

Stemning

Btw, ikke off-topic. Kunne vært i "Generelt".

On topic: Jeg føler litt det samme, eller.. jeg faller ikke for noen jeg kan få. De jeg har kunnet få har jeg ikke vært med pga. forelskelse, mer fordi jeg liker å møte nye folk og særlig jenter. På den andre siden er det et par jenter siste årene jeg har hatt skikkelig crush på (uten å få noe til) som jeg er sikker på at jeg hadde vært dødsforelsket i om jeg hadde vært med dem.

Men jeg tror egentlig ikke det handler om det, at man ikke kan få dem. Jeg tror det er mer at man blir mer kresen og finner mer feil når man kan velge mellom flere som Kaizer sier. Men at man likevel blir skikkelig forelsket om man først finner riktig dame. Er vel derfor vi vil treffe mange jenter vel, for å ha bedre utsikter til å møte en skikkelig skikkelig bra en. :)

Potet

Quote from: Stemning on January 31, 2013, 01:52:16 AM
Btw, ikke off-topic. Kunne vært i "Generelt".

On topic: Jeg føler litt det samme, eller.. jeg faller ikke for noen jeg kan få. De jeg har kunnet få har jeg ikke vært med pga. forelskelse, mer fordi jeg liker å møte nye folk og særlig jenter. På den andre siden er det et par jenter siste årene jeg har hatt skikkelig crush på (uten å få noe til) som jeg er sikker på at jeg hadde vært dødsforelsket i om jeg hadde vært med dem.

Men jeg tror egentlig ikke det handler om det, at man ikke kan få dem. Jeg tror det er mer at man blir mer kresen og finner mer feil når man kan velge mellom flere som Kaizer sier. Men at man likevel blir skikkelig forelsket om man først finner riktig dame. Er vel derfor vi vil treffe mange jenter vel, for å ha bedre utsikter til å møte en skikkelig skikkelig bra en. :)
Fint å se det er flere som er helt like som meg på dette området. Krysser fingrene for at vi finner en som er bra nok snart, Stemning :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Dag

Hei SJEKKsperter!! blander meg inn her med at jeg er ikke enig i å generalisere at man ikke blir like forelsket når man tror/erfarer at man har sjangs på flere. Jeg har aldri vært mer forelsket i noen enn i kjæresten min, og jeg møtte henne i en periode der jeg akkurat hadde blitt kjent med endel nye jenter som (jeg tolket det som) viste interesse.

Likevel ble jeg veldig! betatt av henne første gangen vi møttes, og forelskelsen økte mer og mer ettersom vi ble kjent og spesielt etter vi ble sammen (ca. 5 mnd etter vi møttes første gang). Og denne følelsen har ikke avtatt, selv om jeg får (etter hva jeg tolker det som) positiv oppmerksomhet fra noen jenter med ujevne mellomrom :P

Jeg tror det har mye med kjemi å gjøre og at både:

1) Det at man virkelig finner tonen/kjemien, f.eks. at man skaper "sin verden", sin identitet, fullfører hverandres setninger, finner sammen i sprø hobbyer og søker de samme stemningene og følelsene bl.a.

2) Man liker hverandre fysisk fra første sekund(!) og IKKE "lærer å like" den andres utseende, noe som er fort gjort. Dvs. å bli fysisk tiltrukket delvis pga den andre er en hyggelig/morsom/etc. person. Det er helt i orden, men slik jeg ser det er det ikke 100% optimalt  ;)

Så det var mitt innspill for å helle malurt i begeret for å lage en teori her, men; det er jo unntaket som bekrefter regelen, så kanskje dere er inne på noe ?

Jeg foreslår noe nytt: Er det lett for at når man går fra å være "vanlig" til å bli supersjekker så blir man litt fartsblind og våger ikke å hoppe i følelser og stemninger med en jente ? (slik man kanksje gjorde før, og også medførte vanskelige følelser)


Stemning

Hei Dag! Vi sa ikke det du sier vi sa i første del av innlegget ditt. :)

Men jeg tror det er mye i det du sier om at man kan få for vane å ikke "kjenne etter" følelser som man gjorde mer før. :)

tore

Quote from: Kaizer on January 28, 2013, 15:21:30 PM
- Forelskelse handler mye om needyness. Man vil ha det man ikke kan få.

Sant det :)

tore

Jeg tror det er mange flere jenter enn gutter som har "overflod".

Gjennom TV og film får man inntrykk av at det er som oftest jenta som forelsker seg, blir emosjonelt tiltrukket og såret. I virkeligheten tror jeg at gutter blir like ofte forelsket, selv om jenta kanskje har mer behov for et trygt forhold biologisk sett.

Femininist

Etter den logikken Tore, som jeg forsåvidt er enig i, så skal det ikke være noe problem å bli emosjonelt tiltrukket og betatt av en spesiell jente.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

tore

Joda, men det beste hadde jo vært å bli emosjonelt tiltrukket og betatt av jenta selv om man er i overflod av andre jenter. Jeg tipper alt for mange gutter blir forelsket pga. få valgmuligheter :)

Hvis man etter hvert begynner å bli litt mer kresen og skaffer seg litt overflod, blir det litt vanskeligere å bli forelsket.

MVP

Jeg kjenner meg igjen i det du sier.. Igjennom mitt 27 år lange liv har jeg vært emosjonelt tiltrukket til 3-4 jenter. Den siste av dem ganske nylig... Før hun siste fikk jeg tanken om at jeg blir vell rett og slett ikke emosjonelt tiltrukket av jenter. Dette tenkte jeg var muligens bare en form for personlig utvikling eller whatever, samtidig som at jeg etter å ha kommet inn i sjekkemiljøet har blitt litt mindre chode og kanskje litt mer kynis...
Så skjedde det.... Som lyn fra klar himmel... BANG sa det, og jeg traff ei som jeg fikk varme dype følelser for. Jeg hadde tidligere bestemt meg for at jeg ikke skulle ha noen kjæreste, men her begynte jeg virkelig å slite! Heldigvis, eller kansskje uheldig vis skulle jenta det var snakk om ut å reise i 4 mnd. Hadde ikke det skjedd hadde jeg vell egentlig vært ganske solgt :) Vi holder fortsatt litt kontakt, og det blir spennende å se hva som skjer når nåt hun kommer tilbake :)

Så det eneste jeg kan si utifra min egen erfaring er at plutselig så sjer det helt av seg selv :)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Ananas

Quote from: Pusen on February 05, 2013, 03:59:34 AM
Så skjedde det.... Som lyn fra klar himmel... BANG sa det, og jeg traff ei som jeg fikk varme dype følelser for. Jeg hadde tidligere bestemt meg for at jeg ikke skulle ha noen kjæreste, men her begynte jeg virkelig å slite! Heldigvis, eller kanskje uheldig vis skulle jenta det var snakk om ut å reise i 4 mnd. Hadde ikke det skjedd hadde jeg vell egentlig vært ganske solgt :) Vi holder fortsatt litt kontakt, og det blir spennende å se hva som skjer når når hun kommer tilbake :)

Så det eneste jeg kan si utifra min egen erfaring er at plutselig så skjer det helt av seg selv :)
Så interessant. Begge oppførte seg sikkert veldig som at dere ikke trengte den andre.

Ananas

Kan flere gutter skrive litt om hva som skaper emosjonell tiltrekning for dem? Spennende å se hva som er felles blant de fleste gutter.

Greeneyed

Quote from: Ananas on December 16, 2013, 03:28:19 AM
Kan flere gutter skrive litt om hva som skaper emosjonell tiltrekning for dem? Spennende å se hva som er felles blant de fleste gutter.
Enig! Har du forresten hørt på den mp3'en "Fra flørt til fantastisk forhold"? De snakker om det der ;) Men det blir jo ganske generelt, gøy å høre tankene til enkeltpersoner om det :)