Vurdering av klesplagg

Started by Habbi, January 29, 2013, 00:34:24 AM

Previous topic - Next topic

Stemning

Carlings sin "slim" chinos (er merket spesielt med slim) er ikke så værst om man holder seg til helt vanlige farger som beige osv. Syns min sånn sitter bedre enn en tilsvarende jeg har fra Filippa K.

Habbi

Quote from: worstcome2worst on January 30, 2013, 10:56:52 AM
Har kjøpt en del "win/win" chinos på carlings.

Har en slik chinos selv, og digger den. Får finne riktig sko snart slik at jeg kan få den på igjen. Andre skotips enn seilersko som funker til chinos type litt hverdagslig?

lamasen

Quote from: vinteRR on January 29, 2013, 19:31:15 PM
Grunnen til at chinos og converse kræsjer er assosiasjonen de gir.

Converse = Casual.
Chinos = Preppy, pent antrekk. Det er på en måte et litt mer casual alternativ for penbukse.

Som regel(syns jeg) bør antrekkene ha en felles assosiasjon. Dette er ikke nødvendigvis så vanskelig som det høres ut som, da plagg ofte assosieres på flere måter.
Hva synes du om en sånn look? Selv digger jeg den. Conversene toner greia litt ned sammen med jakka.


Lars GV

Forsiktig med denim-jakke, det kan fort se guttete ut fremfor mandig. Jeg syntes hvertfall selv at man skal ha ganske maskuline trekk for å klare å dra en sånn look(denim jakke) i land. Jeg hadde ikke klart det, og syntes heller ikke han på bildet(er det Zac Efron?) gjør det. Sånne jakker har også ofte dårlig passform, litt firkantet design(av de jeg har vært borti og sett hvertfall).
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stemning

Quote from: Lars GV on January 31, 2013, 13:21:00 PM
Forsiktig med denim-jakke, det kan fort se guttete ut fremfor mandig. Jeg syntes hvertfall selv at man skal ha ganske maskuline trekk for å klare å dra en sånn look(denim jakke) i land. Jeg hadde ikke klart det, og syntes heller ikke han på bildet(er det Zac Efron?) gjør det. Sånne jakker har også ofte dårlig passform, litt firkantet design(av de jeg har vært borti og sett hvertfall).

Kan bli bedre om man erstatter denimjakke med denimskjorte, eller bare en lyseblågrå en. Åpen over en hvit t-skjorte med ørlitte mer halsåpning så er man golden imo.

Men jeg tror at meningen med denimjakken der er å se nettopp litt guttete ut. Boyish charms?

snipes

Min oppfatning av denimjakker er at hvis du må spørre denimjakke er kult, hold deg unna. Fort gjort å bli hillbilly, nørd, eller valp hvis du ikke har evner til å pulle det off.. Har du peiling kan det se vilt ut. Har et par selv, og bruker de hele tiden. Kan brukes til å se badass ut eller en litt mer dandy greie som under.


Tingles

Quote from: snipes on January 31, 2013, 21:28:04 PM
Min oppfatning av denimjakker er at hvis du må spørre denimjakke er kult, hold deg unna. Fort gjort å bli hillbilly, nørd, eller valp hvis du ikke har evner til å pulle det off.. Har du peiling kan det se vilt ut. Har et par selv, og bruker de hele tiden. Kan brukes til å se badass ut eller en litt mer dandy greie som under.



#snikskryt!
Elsker det Snipes! den var nydelig utført!
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.