Hvordan å få henne/kjæresten til å slanke seg

Started by Lars GV, February 13, 2013, 20:32:24 PM

Previous topic - Next topic

Lars GV

http://www.menshealth.com/sex-women/healthy-couples-support-her-weight-loss-goals

Noen som har vært i situasjonen og prøvd å gjøre noe med det? Noen av jentene som har opplevd at mannen har hintet til det?
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

mortenoe

Quote from: tilfeldig on February 13, 2013, 21:48:44 PM
Mitt inntrykk er at jenter heller vil ha forståelse snarare enn løysing på eit problem.

Jeg har akkurat det samme inntrykket. Det er sjelden det faktisk er råd om hvordan de løser problemet de fisker etter, heller bare noen som skal vise forståelse for at det er et problem.
Det er min erfaring.

Oh, beklager off topic. Ble litt gira når tilfeldig skrev tankene mine :)
Er du klein eller?

piken

Jeg tror man må være veldig forsiktig her, og så kommer det helt an på hvor trygge man er på hverandre og hva som er greit og ikke greit å prate om. Hvis jeg hadde vært den lubne kjæresten i et forhold så ville jeg nok ikke satt pris på at fyren sa direkte til meg at jeg hhar blitt feit. Stemmer for en litt myk fremtoning hvor man heier på de tingene som er positivt for å kunne gå ned i vekt. Fikser han istand en god og sunn dessert når jeg kommer hjem fra trening er for eksempel ikke dumt. Det er også viktig å la folk komme frem til ting på egen hånd isteden for å plante ideer i hodet på dem. Istedenfor å si "Du er feit", så kan man spørre "Hva tenker du om kroppen din?"

lamasen

Man kan ikke sitte og gomle gøl foran fresh prince mens dama står på tredemølla ved siden av.. Må gå opp løypa selv. Kjøp og lag sunn mat som en selvfølge. På spørsmål om "kan vi ikke ha pizza i dag" er svaret; nei, den dritten der? Er jo blodpropp med sopp og løk jo :) Den jenta som ikke følger deg på sånt skal jeg like å se.

Openingherisont

Lite tips fra egne erfaringer er å bruke ordet "vi" rundt sånne temaer. Selv om du vet at det bare gjelder henne, vil du i alle fall da møte problemet på samme side som henne:)
Eks. Jeg føler vi har blitt feite og dårske i det siste...bla.bla..bla...
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Femininist

Quote from: tilfeldig on February 13, 2013, 21:48:44 PM
Mitt inntrykk er at jenter heller vil ha forståelse snarare enn løysing på eit problem.

Enig her. De fleste er oppegående nok til å forstå at det trengs mindre godis og mer trening til for å gå ned i vekt. Det finnes selvfølgelig 1000 ulike måter å gjøre det på, men er ikke motivasjonen der så vil det ikke fungere. Etter min erfaring så fungerer tips og kunnskap først når motivasjonen er der og avgjørelsen er tatt.

On topic, jeg ville blitt kjempe fornærmet om noen hadde hintet til at jeg var tykk eller plutselig skulle forandret spisemønster for å slanke meg! Jeg foretrekker at partneren erså ærlig om at han synes jeg har lagt på meg også lagt til rette for det. Tro meg, jenta er fullstendig klar over at hun har lagt på seg, spesielt om det er mye eller at det begynner å gå utover helsa. En ærlig tilbakemelding på det, en eneste gang, kan være nok motivasjon til å få forandring på det!

Personlig har jeg vært overvektig, fikk "kjærestekiloene". Han elsket meg selvfølgelig likevel og sa jeg var nydelig hver eneste dag. Jeg følte meg ikke vel med meg selv og klarte heldigvis å gå ned en del i vekt. Omtrent alt var pga kostholdet og jeg sleit med å motivere meg til trening, og trente bare i perioder. Jeg kom meg ikke i mål og vekta sto, mer eller mindre, stille i et år.

En dag, helt ut av det blå, spurte en kompis meg om jeg ville være med ut å jogge. Jeg svarte lett og ledig "tror ikke det, tviler jeg har kondisjon til å holde med deg i mer enn 300m". Den vanlige reaksjonen på dette er lett og ledig med en "hahaha, det tror jeg ikke på, min kondis er også elendig" også fortsetter samtalen i et nytt tema. Han ser meg derimot rett i øynene og svarer "Da bør du begynne å trene".

Jeg har fremdeles ikke nådd målene mine, men det går fremover og jeg har aldri før vært så motivert til å trene. De fleste dagene jeg trener så trener jeg fordi jeg har lyst, de andre dagene er den kommentaren motivasjon nok til at jeg kommer meg i vei.

Jeg mener det bør være greit å være så ærlig å si "ja" på spørsmålet "har jeg lagt på meg" også legge til rette for å forandre livsstil om hun ønsker det. Selvfølgelig svir det. Mulig det blir krangling, eller at spørsmålet "synes du jeg er stygg" kommer opp, men det er grusomt å gå hver dag å føle seg tykk og da er det kanskje bedre å høre det en gang også få motivasjon til å forandre livsstilen. Det fungerte ihvertfall for meg ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Omniacausafiunt

Så morro at jeg kom over denne tråden idag. Var en kursleder idag som fortalte til oss at hun akkurat hadde vært på sin første personlige trenings time, fordi det hadde mannen hennes gitt henne i presang. De hadde ikke prata om det eller noe, han bare ga henne det i presang. Nå virker hun som en veldig glad og sprudlende dame da, som kan ta ting med et smil.

Hun sa at hun faktisk var glad for det ^^

Sola

Jeg tror at hvis kjæresten min plutselig ville få meg til å slanke meg, hadde jeg for evig tid følt at jeg var stygg i hans øyne... Det hadde gått ekstremt hardt utover sexlivet. Da synes jeg det er bedre at han sier at HAN har lyst til å bli sunnere, og om jeg kan hjelpe ham med det ved at vi spiser  sunt når vi er sammen.

MissThing

#8
Hva med å gjøre som jeg driver med nå om dagen? Sparer penger! Til bolig, ferie o.l.  og da hjelper det å sette opp budsjett på hvor mye mat man trenger/hvor mye man skal bruke på det. Kun en handling pr uke og da må man lage handleliste. Lett å kjøpe mer sunne alternativer på den måten og det skal hvertfall være mat til 3 passe mellomstore måltider hver eneste dag!!! Gode matrutiner og god økonomi demper søtsuget, humørsvigninger og øker selvfølelsen. Det gir energi til trening og ikke minst enda mer moro som SEX, henge med venner, lekser, jobb mm.

Ellers er absolutt betegnelsen "VI"  en utrolig bra måte å gjøre det på (slik som nevnt her). 
Gi hverandre en gave ved oppnådd mål. Ros og mestring er viktig for å føle at det er verdt det. Ta før, underveis og etterbilder for å se om det blir resultater.

Husk at delmål er fint på veien for å nå hovedmålet.
F.eks.
- 3 spinningtimer pr uke er et delmål. Delta i Lillehammer-Oslo er hovedmålet.
- 3 økter med styrke pr uke er delmålet mens hovedmålet er å kunne løfte 45 kg i benkpress, 100 kg i knebøy o.s.v.
- å klare 3000 meteren på under 15 min er et hovedmål. Men for å komme dit må man klare å hvertfall holde et joggende tempo over ca.30-60 min. Da begynner man i det små, litt jogging + en del gåing ca 3 ganger i uka, etterhvert blir det mer jogging enn gåing osv. Man blir i bedre form etterhvert men det tar litt tid. Etterhvert som man blir i bedre form begynner man med å løpe 4 stk 1000 metere (4x4 intervall) med ca. 1,5 -2 min pause mellom hver 1000 meter. Husk ca. 10 min oppvarming. Ta tiden på hvor fort man løper 1000 meterne og prøv å slå din forgje tid for hver 1000 meter.  Man kan også ta kortere intervaller men flere. Da vender man seg til en bedre løpestil for å kunne løpe hurtigere og pusteteknikk m.m.